ik heb even een vraagje waar kan ik het beste een strook weg scheren bij me shetlander? het word weer lekker warm van de week maar mijn merrie is al een hele teddybeer met die vacht. nu wil ik iets weg scheren zodat ze de warmte kwijt kan, maar waar kan ik dat het beste doen?
oke dankje maar ze heeft geen deken als het weer kouder word dat is niet erg?
Talishe
Geplaatst: 27-09-11 09:23
Hier doen we nr 6 bij de shetjes.
Iris82
Geplaatst: 27-09-11 09:25
10 of 11 dan. Aan de onderkant van haar hals kan ze dan een hoop warmte kwijt en ze zal het niet gelijk 'te koud' krijgen wanneer de temperatuur weer daalt.
6 vind ik wel behoorlijk als je geen dekens wil gebruiken. Vooral als de temperatuur dadelijk in 1 keer naar beneden gaat.
Tijn8
Geplaatst: 27-09-11 09:26
ik doe altijd nr 8 bij mijn shet, ik haal zijn buik er ook niet uit en hij staat 's nachts op stal. Hij heeft het volgens mij nooit koud en heeft ook geen deken op.
Ik heb gister een strook bij de hals/borst (aan de voorkant) weggeschoren en onder de buik. Een beetje zoals bij 8 maar dan zonder dat je het aan de zijkant ziet. Mocht hij het nog warm houden dan kan ik dat altijd nog doen.
SandraWierda
Geplaatst: 28-09-11 11:35
Ik heb mijn Zoë net ook een strook weggeschoren, de arme ziel had het nu al weer warm en ze stond alleen maar te slapen in de zon. Dit was de eerste keer voor Zoë en ze was super braaf, gaf geen kik, niet bang voor dat rare lawaaierige ding helemaal niets. Alsof ze gewoon blij was wat van die warme vacht kwijt te raken
Als dit nog niet voldoende helpt dan ga ik gewoon nog wat meer weg scheren.
Mijn shetlander kan ook totaal zn warmte niet kwijt met zn dikke vacht. Kan het kwaad om de singelplek en stukje van de borst kaal te scheren? Ik wil geen dekens gaan gebruiken!
s6801881
Geplaatst: 30-09-11 22:36
ik ben zelf voorstander van 8 en 6, hoewel ik bij 6 nor nooit het hoofd heb meegeschoren. Die die ik tot aan de bovenkant van de kaak zeg maar. Het verschil is bij mij dus min of meer de breedte van de strook.