50 grams deken is dunner dan de ongevoerde!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Antheman

50 grams deken is dunner dan de ongevoerde!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-11 21:43

Heb ik weer!

Net 2 dekens binnengekregen.

1) Rhino original turnout lite, ongevoerd dus
2) Bucas Irish Lite, met 50 grams vulling.

No 2 heb ik voor mijn vader gekocht, hij wilde een deken met een lichte vulling erin. Ik wilde no 1, een ongevoerde sterke regendeken. En nu blijkt no 1 dus een licht voerinkje te hebben.....
De ongevoerde is dus licht gevoerd en de 50 grams is helemaal geen 50 grams, die volet ook dunner aan dan no 1.

Wie heeft no 2 ook? Klopt dit? of heb ik nu een verkeerde deken geleverd gekregen?

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 21:47

ik heb hem in het zwart
Afbeelding
hij weegt weinig maar 50 gr zal hij best zijn, ik vind het een fijne deken met mooie pasvorm

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 21:50

ikheb bijde dekens niet, maar ik weet wel dat 50gr voering bijna niks is.
ik heb een fleecegevoerde regendeken en die zou ong net zo warm zijn als een 100gr gevoerde deken.
de rihno turnout lite zou een deken moeten zijn met alleen een gladde binnenvoering.

MaritB

Re: 50 grams deken is dunner dan de ongevoerde!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 21:54

Hoi Antheman ;)

Het klopt wat hierboven al wordt gezegd: een fleecevoering, zonder vulling dus, is warmer dan 50gr vulling!
dat is inderdaad vergelijkbaar met 100 gram.

ik moet zeggen: ik heb net een nieuwe regendeken gekocht van BR, en die is ook dikker dan mijn Amigo regendeken, maar beide zonder voering. dus daar zit ook verschil in.

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 21:54

Ik heb hem ook, vind het ideaal als het van dat twijfel weer is, te warm voor een deken en te koud als hij geschoren om zonder deken te zetten.

Sappos

Re: 50 grams deken is dunner dan de ongevoerde!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 21:57

Ik heb de Irish Light ook! Super dekentje! Die 50 grams is meer dat er net wat vullig in zit en het niet gewoon een ongevoerde regendeken is maar inderdaad een fleecevoering is een stuk warmer. Dat vind ik ook geen 0 grams deken eerlijk gezegd. Dan denk ik aan een regendeken met enkel een katoenen voering

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-11 21:59

Mirgino, de zwarte heb ik ook gekocht voor mijn vader :D . Ik heb t etiket gevonden en er staat echt 50 gram in.

Maritje, er zit geen fleecevoering in.

Ik weet al hoe dat gaat morgen.... mijn pa pikt mijn nieuwe deken in, die vindt ie vast beter. Nou ja, als hij de Bucas te dun vindt, ruilen we hem gewoon om voor de Rhino ( uit de winkel dan he, niet uit mijn eigen collectie). Gelukkig is het mooi weer volgende week en hebben we nog even voor een dekenruil.