Hoeveel grams deken?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

SaBiNa_S

Hoeveel grams deken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-11 08:34

Hey,

Ik wil een winterdeken kopen, maar hoe weet je hoeveel grams je moet hebben?
Ze heeft t best snel koud, maar in de winter staat ze s`nachts opstal.
ik weet dat hier al veel topics van zijn, die heb ik gezocht maar ik werd er niet wijzer op. :+

sirkand

Re: Hoeveel grams deken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 08:44

Als je het heel goed wil doen moet je van elke soort grams deken wel eentje hebben. Naar de koud kleed je dus je paard. Vraag is alleen, heeft je paard wel een deken nodig? Paard zonder deken laten staan is veel beter voor ze dan kunnen ze hun eigen kachel gebruiken. Met een deken op kunnen ze dat niet.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 08:47

Het is echt afhankelijk van wat voor soort deken je koopt.
In het verleden had ik bijv. een bucas smartex medium. Deze kon ik de hele winter gebruiken en ik hoefde niet te wisselen qua deken.

Nu heb ik een Rhino deken van 200grams incl. 0 grams hals (bucas ging stuk bij het ene paard en bij mijn andere was de pasvorm niet goed genoeg van de rhino), waarbij ik nog een 100grams en 200grams onder kan doen.
Voordat deze deken opgaat heb ik een regendeken 0 grams, wat ik weer kan uitbreiden naar 100grams.

xJolijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 08:50

Als ze ook met regen buitenstaan kun je het beste een regendeken kopen.
Ook zou je dan voor de echte kou een 300 grams deken kunnen kopen. Als ze met die kou naar buiten gaan kun je misschien het beste een 300grams regendeken, of een outdoordeken (waterafstotend) nemen. Staan ze dan binnen kun je ook voor een staldeken gaan. En eventueel nog een onderdeken als het echt, echt heel erg koud wordt (of als je paardje het erg snel koud heeft).
Maarja je kleed je paard naar het weer, dus eigenlijk zou je meerdere dekens moeten hebben, maar het is ook per paard verschillend hoe dik de vacht onder de deken is en hoe koud ze het hebben!

SaBiNa_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-11 09:05

Oke bedankt!
Ik heb al een 0grams regen deken ;)
En hoe duur zijn die dekens gemiddeld?

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 09:09

je hebt dekens in allerlei prijsklasses,je moet gewoon even googlen,of bv op marktplaats kijken.

ik heb zelf de volgende dekens voor mijn pony:

-zomerdeken
-150 grams
-300 grams
-475 grams(echt alleen als het flink vriest 's nachts)

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 18:11

HAR -> SV

stijntilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 18:14

hoi sabina (zag ineens dat dit topic van jou was ;))
Bij ons staan de paarden eigenlijk heel de winter onder 200 gram, zowel overdag buiten als binnen. Soms doe ik er nog een extra fleece onder, maar meestal niet nodig. Uiteraard is de winterdeken waterdicht.

SaBiNa_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-11 18:57

stijntilla schreef:
hoi sabina (zag ineens dat dit topic van jou was ;))
Bij ons staan de paarden eigenlijk heel de winter onder 200 gram, zowel overdag buiten als binnen. Soms doe ik er nog een extra fleece onder, maar meestal niet nodig. Uiteraard is de winterdeken waterdicht.

Oke dankje! En dan worden ze niet geschoren denk ik ? :)

stijntilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 19:56

Nee wij scheren niet gelukkig :P, we beginnen al op tijd met dekens, dus nu een regendeken, maar ook al snel die 200 gram. In de winter staan ze bij ons dan ook wel meer binnen.

SaBiNa_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-11 20:39

stijntilla schreef:
Nee wij scheren niet gelukkig :P, we beginnen al op tijd met dekens, dus nu een regendeken, maar ook al snel die 200 gram. In de winter staan ze bij ons dan ook wel meer binnen.

Oke, dus ik kan bij suus beter nu o grams regendeken opdoen, en in de winter 200 grams? ze staat alleen snachts binnen..

stijntilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 20:58

Ligt ernatuurlijk een beetje aan, hoe het paard er op reageert, en of ze al bezig is om een wintervacht aan te maken.. Zou gewoon even aankijken hoe ze is, bv zweet ze eronder etc. Daar kun je het, het beste van afleiden denk ik :) En dan als het echt kouder word, een 200 grams om mee te beginnen. En dan ook weer kijken hoe ze er op reageert:)