Tips gevraagd?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lisetteexx

Tips gevraagd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-11 13:00

hallo allemaal!!

ik heb even een vraagje,
mijn pony's staan op dit moment onder een regendeken, maar morgen word het warm en zaterdag ook wat kan ik het beste doen helemaal af? ook s'nachts?

van vrijdag op zaterdag nacht word het 14 graden moet hij dan weer om?

zondag morgen krijgen wij hier regen maar die nacht is 18.5 graad moet ik de dekens af laten of toch zaterdag nacht weer omdoen?

alvast bedant voor de tips

Amiigo

Re: Tips gevraagd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 02:08

Nu al?!
dat is wel heel vroeg, nu al dekens op.
Laat ze maar gewoon af, en als het savonds koud is op, en dan smorgens weer af, anders is het echt niet te doen voor die beestjes ;)

nijntjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 08:03

hoeveel gram is die regendeken ?? als het 0 gram is zou ik zo i zo het weekend geen deken op doen. ik vind het ook wel vroeg om je paard nu al onder de deken te doen en ook nog een benauwd regendeken.

Illusion1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 08:08

Ik wacht altijd net zolang met een deken tot het moment dat ie nonstop op kan. Niet de hele tijd op en af doen. En wanneer begin ik met het dekenritueel? Eigenlijk kijk ik om me heen wat stalgenoten doen. Voorlopig staat mijn mannetje nog zonder deken...

lisetteexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-11 10:44

ik moest van de da dekens opdoen mijn shet was ziek en me andere pony omdat ze last van de rug heeft moeten ze dekens op
doe het niet voor me plezier ik heb ze nu af en vanavond weer op

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 10:44

Die van mij had deze week de deken om, gister en vandaag (dus ook 's nachts) zonder deken, vannacht laat ik hem ook af en kijk even wat het weer morgen gaat doen. Als het inderdaad in de middag hier hevig wil gaan regenen en onweren gaat de deken er in de middag weer op. ;)

Ik hou zo'n beetje aan tot 16/18 graden de 0 grams regendeken op (mits het ook echt vies weer is, en het gewoon koud aanvoelt zoals afgelopen week..), daarboven dus af (en dan ook 's nachts)...

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 22:02

Ik heb gisteren en vandaag de regendeken ook afgelaten en morgen zal het er ook niet op gedaan worden tenzij het erg slecht weer word. Dan doe ik het alleen 's avonds er weer op.

Missmoonie86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 22:26

Illusion1990 schreef:
Ik wacht altijd net zolang met een deken tot het moment dat ie nonstop op kan. Niet de hele tijd op en af doen. En wanneer begin ik met het dekenritueel? Eigenlijk kijk ik om me heen wat stalgenoten doen. Voorlopig staat mijn mannetje nog zonder deken...

Ik doe dat ook, ze moeten ook nog wat weerstand opbouwen voor de koudere periode. Als je ze nu al helemaal inpakt kunnen ze geen weerstand opbouwen.