Ik heb ook een smalletje van 1.70 met een hoge smalle schoft. Ik had ook het probleem dat alle dekens naar achteren trokken en strak gingen zitten om de schoft.
Ik heb nu de dekens van Horseware. Om precies te zijn de Amigo 1200D. Daar kun je een hals bij kopen. Je hebt de dekens in verschillende diktes. Maar ik heb gewoon de 0gr versie. En daar doe ik verschillende diktes onderdekens onder. Namelijk de Horseware Rambo duo-liners. Die heb je in 100gr, 200gr, 300gr en 400gr. Op deze manier heb je een goede sterke regendeken, die je zelf op de juiste dikte kunt maken. De onderdekens blijven echt perfect liggen.
Ook is het veel goedkoper om een 0gr bovendeken te kopen (Ongeveer 90,-) En daar losse onderdekens bij (tussen de 35,- en 60,- meen ik, ligt eraan welke dikte) Want als je verschillende diktes waterdichte dekens moet kopen betaal je je eigen scheel.
Nog 1 tip: Als je een deken aanschaft van de Horseware serie. Let dan wel op dat de deken 2 rechte haakjes voorsluiting heeft. En niet die met het ringetje en de 2 klipjes. Want die schuiven wel naar achter en gaan strak om de schoft zitten. En als je een Amigo versie neemt, neem dan wel de 1200D versie. En niet de 600D. Want die zijn erg snel lek. Terwijl de 1200D wel goed waterdicht blijven.
Suc6 
* Edit: Als je besluit om zo'n deken aan te schaffen kun je dit het beste bij Bokker Josie doen. Die levert de dekens goedkoper dan in de winkel.