Wat voor winterdeken voor een smallere merrie/ hoge schoft?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

loetjuh

Wat voor winterdeken voor een smallere merrie/ hoge schoft?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-11 14:04

Na al vele dekens geprobeert te hebben ben ik nu opzoek naar de perfecte deken voor mij merrie:

Mn eisen zijn alsvolgt:
- met afneembare hals
- voor smallere merrie met hoge schoft van 165 (KWPN met 75% Engels volbloed)
- Geen schuurplekken op schouders
- mag niet naar achteren trekken en op de schoft drukken
- moet outdoordeken zijn (staat 24/7 buiten) en beweegt dus veel!
- Liefste onderdekens erbij (dus vulling al kunnen wisselen) en niet er nog een staldeken onder hoeven doen
- € maakt niet zoveel uit, als het maar GOED en STEVIG is en dus lang mee kan!
Foto's van dr postuur:
Afbeelding
Afbeelding

Alle tips zijn welkom!!

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 20:57

Ik heb ook een smalletje van 1.70 met een hoge smalle schoft. Ik had ook het probleem dat alle dekens naar achteren trokken en strak gingen zitten om de schoft.

Ik heb nu de dekens van Horseware. Om precies te zijn de Amigo 1200D. Daar kun je een hals bij kopen. Je hebt de dekens in verschillende diktes. Maar ik heb gewoon de 0gr versie. En daar doe ik verschillende diktes onderdekens onder. Namelijk de Horseware Rambo duo-liners. Die heb je in 100gr, 200gr, 300gr en 400gr. Op deze manier heb je een goede sterke regendeken, die je zelf op de juiste dikte kunt maken. De onderdekens blijven echt perfect liggen.

Ook is het veel goedkoper om een 0gr bovendeken te kopen (Ongeveer 90,-) En daar losse onderdekens bij (tussen de 35,- en 60,- meen ik, ligt eraan welke dikte) Want als je verschillende diktes waterdichte dekens moet kopen betaal je je eigen scheel.

Nog 1 tip: Als je een deken aanschaft van de Horseware serie. Let dan wel op dat de deken 2 rechte haakjes voorsluiting heeft. En niet die met het ringetje en de 2 klipjes. Want die schuiven wel naar achter en gaan strak om de schoft zitten. En als je een Amigo versie neemt, neem dan wel de 1200D versie. En niet de 600D. Want die zijn erg snel lek. Terwijl de 1200D wel goed waterdicht blijven.

Suc6 :)

* Edit: Als je besluit om zo'n deken aan te schaffen kun je dit het beste bij Bokker Josie doen. Die levert de dekens goedkoper dan in de winkel. ;)

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 21:00

Laulitz

Re: Wat voor winterdeken voor een smallere merrie/ hoge schoft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 21:42

Ik heb zelf ook zo'n paardje met hoge schoft. Ze heeft nu sinds vanmiddag een BR op, die ligt tot nu toe goed, even afwachten hoe dat gaat. Heb ook goede ervaringen met harry's horse, was wel op een ander paardje. Pagony ligt iig voor geen meter op mijn merrie..
Trouwens tegen schuurplekken kun je equishine spuiten, dan 'glijdt' het wat beter :+

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 22:10

zorg dat je een hoogsluitende deken koopt. anders zakken ze naar beneden, achter de schoft en krijg je drukplekken.

ik heb ook goede ervaringen met horseware, ik heb zelf de rhino's met rambo onderdekens.

Lubberslieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 19:23

ik heb de roze met halve hals van equi products ofzo gehad 60.- door de halve hals nooit geen schuurplekken bij de schoft (bij alle duurdere dekens wel) toen mn merrie dikker werd wel iets schuurplekken op de borst borstbeschermer en t was over

romatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 19:35

Ik heb voor mn paard met hoge schoft een Rhino met halve hals, een Amigo met afneembare hals en een Amigo regendeken.
Met deze merken krijgt ze geen kale schoft, heb voorheen een HH gehad en dat was waardeloos.

Onderdekens vind ik niet handig met die hoge schoft, volgens mij heb ik de Rambo onderdekens maar merk wel dat haar schoft en schouders hier wel kaler van werden, hier pas ik dus altijd wel mee op.

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 02:10

Ik heb er ook eentje met hoge schoft, ik heb HH highliner, zijn een stuk goedkoper dan Amigo dekens en heel fijn :j

Zijn volgens mij alleen staldekens, weet het niet zeker..

loetjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-11 23:03

bedankt voor al jullie reacties!!! Ik zal eens verder informeren naar die Amigo 1200! Schoft en schoudersbeschermers zijn geen opties! Die gebruik ik nu al met mn andere winterdekens maar vind schoenen die lekker zitten zonder blarenpleisters of inlegzooltjes ook fijner;)

hoe water/winddicht is de hals van die Amigo aangezien ze weer geschoren word deze winter in jachtpatroon?

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 23:56

De bijpassende 1200D hals is net zo water en wind dicht. Mits je hem niet te groot neemt. Dus gewoon een L. En als je paard een erg kort nekkie hebt misschien zelfs een M.