Welke eczeem deken ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

domosan

Welke eczeem deken ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-11 11:52

Ik ben op zoek naar een eczeem deken.
Er wordt veel aangeboden, van goedkoop tot duur.
Zijn die duren dekens echt veel beter?
Wie heeft ervaring met eczeem dekens.
Meestal ga ik voor kwaliteit, maar nu twijfel ik toch.
Boett deken of toch een ander merk?

domosan

Re: Welke eczeem deken ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-11 12:12

Kan iemand mij wat vertellen!!!!!
Wil vanmiddag op pad om een deken te kopen.

PintoNatal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 15:38

Ik heb een rambo sweet itch hoody en die bevalt mij en mijn paard heel goed!

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 15:45

breggel1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 16:21

heej de rambo sweet itch hoody is zeker de beste deken
super sterk ! kan zelfs tegen spelende paarden zonder gaten !
en doet zijn werk erg goed
mijn oude pony had heel erg exzeem en bleef geheel klachten vrij met dat ding
het is ook fijn dat het voorplukje in de deken zit anders schuren ze dat er als nog af
bij sneuvelde alle andere dekens erg snel zelfs de dure boett dekens

iloveThommy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 16:42

ik heb ook de rambo sweet itch hoody en die is super :)

domosan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-11 17:27

Ik heb mijn andere paarden onder rambo vliegendekens staan.
Hele goede en sterke dekens, maar bij deze pony is de pasvorm niet goed.
De vliegendeken past niet goed. In de winkel vertelde ze mij, dat de pasvorm het zelfde is als die van de vliegendeken. Dus geen rambo.

pipi94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 20:29

ik heb nu zo'n pagony eczeemdeken, is helemaal niets!
zo kapot, echte afrader!
je kan beter één keer iets meer uitgeven denk ik ;)

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 21:34

Ik heb net een Pagony aangeschaft en die heb ik gelukkig 2 maten groter dan normaal besteld, die past precies. 195 voor een haflinger van 150cm!

Bontjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 15:25

ik een eczeemdeken van epplejeck die bevalt goed :D

Baily12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 15:38

@e_horse heb hetzelfde haha.195 voor een haf van 1.50 :p ook van hetzelfde merk hij valt denk ik klein :=

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 16:43

Baily12 schreef:
@e_horse heb hetzelfde haha.195 voor een haf van 1.50 :p ook van hetzelfde merk hij valt denk ik klein :=

En deze past overal goed, behalve bij de boeg.. daar zit de deken best strak. Dus als de deken bevalt en de jeuk er minder door wordt ga ik voor een ander merk!

IndianRose_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 20:27

Bucas heeft heel goede dekens vind ik!

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 20:31

SIH past bij mijn pony helaas ook niet geweldig. Zit nu al jaren aan de Pagony, werkt toch het beste (sinds het best een slopertje is). Houd het zo'n 1 tot 2 jaar uit (word ruim zomerseizoen gedragen 24/7) en daarna komt er weer een nieuwe. Misschien ooit maar eens een Boett proberen.

Edit] mijn haf kruising van 1,40 heeft 185 met Pagony, dus dan vind ik de 195 bij pony's van 1,50 nog niet zo gek klinken hoor.

Joke13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 19:24

Hoi,

ik heb een fries met zomereczeem. Ik lees al enkele maanden al jullie info over zomereczeem en dat heeft me ondertussen al echt goed geholpen.
Ik heb mijn paard nu 4jaar en heb ondertussen een boett, een namaakboett ( kerckhaert), een rambo sweet itch ( 2 maten) en een QHP voor friezen geprobeerd. Ze werken allemaal goed tegen zomereczeem, maar zijn manen vallen uit onder de dekens. |( Bij de boett en de rambo het onderste derde tot aan de schoft en bij de qhp waar de "afzakkende" elastiek van het nekgedeelde blijft hangen.
Ik heb nu info gevraagd bij Meulenkamp, fly-free, RSH en snuggy hoodies ( de bug body). Wat zijn jullie ervaringen met deze dekens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 19:29

IndianRose_ schreef:
Bucas heeft heel goede dekens vind ik!

Bucas is een topmerk, maar heeft geen eczeemdekens. Die ze ooit hadden, leek wat op een complete sleezy en kostte 249 euri!

Ik had Pagony's, 195 op een tinker van 156. Zat op zich prima, maar rek was er gauw uit en het is gewoon geen goede kwaliteit. Ik heb nu ook een RSIH. Bevalt top, ligt goed, super deken. Ik zou niet precies uitgaan dat alle dekens van een merk dezelfde pasvorm hebben, ben ik ook al eens op terug gekomen.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 19:29

Ik heb een Rambo Sweet Itch Hoody en een Boett. Bevallen me allebij erg goed, maar ik vind de Boett toch net wat fijner. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 19:32

Sodeletuut schreef:
Ik heb een Rambo Sweet Itch Hoody en een Boett. Bevallen me allebij erg goed, maar ik vind de Boett toch net wat fijner. :)

Boett is mooi, maar ook niet op alle paarden handig, vooral niet voor paarden met een korte rug en een giga boeg en korte nek.
Het nadeel van Boett vind ik dezelfde als die van de Pagony, wil je de hals controleren, moet de hele deken af. Ook de verzameling haar en dergelijke die onder in de buikflap blijft liggen vind ik rottig aan die dekens. Ook het elastiek om de nek.
Blijft Boet wel mooi liggen? Dat soort dekens trekt zo vaak scheef of naar achteren.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 19:35

Mindim schreef:
Sodeletuut schreef:

Boett is mooi, maar ook niet op alle paarden handig, vooral niet voor paarden met een korte rug en een giga boeg en korte nek.
Het nadeel van Boett vind ik dezelfde als die van de Pagony, wil je de hals controleren, moet de hele deken af. Ook de verzameling haar en dergelijke die onder in de buikflap blijft liggen vind ik rottig aan die dekens. Ook het elastiek om de nek.
Blijft Boet wel mooi liggen? Dat soort dekens trekt zo vaak scheef of naar achteren.

Dat geloof ik zeker. Ik heb een paard met een redelijk normale bouw, en daar ligt hij super mooi op.. Het is inderdaad wel zo dat je hem dan helemaal af moet doen, maar zo veel werk is het niet om die deken op en af te doen. :)

Hij is qua stabiliteit heel anders dan de Pagony/EJ dekens. Ligt als een huis. Terwijl een stalgenootje een pagony heeft die regelmatig over de grond meesleept omdat hij weer eens scheef gezakt is. Waarom vind je het elastiek om de nek vervelend? Die van mij sluit nog niet eens strak aan als ik dat ding op z'n strakst zet. Haar in de buikflap zie ik het probleem ook niet van in?

Afbeelding Hier had ze hem net 1 minuut, splinternieuw, dus nog brandschoon. :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 20:08

Sodeletuut schreef:
Dat geloof ik zeker. Ik heb een paard met een redelijk normale bouw, en daar ligt hij super mooi op.. Het is inderdaad wel zo dat je hem dan helemaal af moet doen, maar zo veel werk is het niet om die deken op en af te doen. :)

Hij is qua stabiliteit heel anders dan de Pagony/EJ dekens. Ligt als een huis. Terwijl een stalgenootje een pagony heeft die regelmatig over de grond meesleept omdat hij weer eens scheef gezakt is. Waarom vind je het elastiek om de nek vervelend? Die van mij sluit nog niet eens strak aan als ik dat ding op z'n strakst zet. Haar in de buikflap zie ik het probleem ook niet van in?

Afbeelding Hier had ze hem net 1 minuut, splinternieuw, dus nog brandschoon. :))

Ik controleer elke dag even zijn hals buiten en met wind vind ik het vervelend om elke keer die deken op en af te doen. Ik smeerde elke dag zijn manen en nu kan ik de hals gewoon even naar achteren slaan, ideaal. Ik kan het nu tussen de bedrijven door ook veel sneller doen.

Mijn tinker heeft een hele dikke nek en het zit daar dan ook strak, pas aan het einde van het seizoen, als de deken uitgelubberd was, dan zat ie goed :)

Hier ontstaan complete ballen (ten grootte van tennisballen, meestal 2 a 3)van het haar, welke begonnen te jeuken in de buikflap, elke dag zitten die er in. Hij haart heel erg. Ook met warmte was dat nog wat erger en wederom, als de elastieken van de buikflap gaan lubberen, raakte de buikflap zijn buik niet en voelde hij de haarballen net.
Al met al niet een handige deken voor mijn paard. Die hierboven zit prima trouwens.

Hier mijn huidige deken op mijn paard, samen met mijn stalhoudster, wel de deken verbouwd, want de laatste gesp wilde niet dicht.
http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=albumedit&key=I3D8UAZT

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 15:54

Sodeletuut schreef:

De Rambo Sweet Itch Hoody heeft geen buikbescherminig toch?

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 15:56

e_horse schreef:
Baily12 schreef:

En deze past overal goed, behalve bij de boeg.. daar zit de deken best strak. Dus als de deken bevalt en de jeuk er minder door wordt ga ik voor een ander merk!

Hij heeft de deken nu 3 weken om en hij zit iets minder strak bij de boeg. Nu past de deken overal goed.
Er zitten op het moment elke dag haarballen onderin de buikflap, maar daar lijkt hij geen last van te hebben. Er zit wel al een scheur bij de schouder, die ik ga repareren. Op de wei scheurt er niks, maar in de paddock staat een fijne krab-hooiruif.. :( :D

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 09:19

De Boett vind ik niet zo'n mooie pasvorm hebben. Heeft zo'n rare plofhals.
Ik gebruik het liefst de Rambo SIH, die zakken ook niet naar beneden omdat de stof niet elastisch is.

Als je een 'echte' eczeemdeken wilt met een losse buikflap, dan zou ik voor de Ivanhoe kiezen. Die zitten imo beter dan de Boett.

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 09:21

e_horse schreef:
Sodeletuut schreef:

De Rambo Sweet Itch Hoody heeft geen buikbescherminig toch?

De buik is wel beschermd, maar niet zo als bij een eczeemdeken van bv Boett of Ivanhoe.
Als je een paard met heel erg eczeem hebt, die ook veel jeuk op de buik heeft zou ik kiezen voor een deken met buikflap.

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 09:23

Joke13 schreef:
Hoi,

ik heb een fries met zomereczeem. Ik lees al enkele maanden al jullie info over zomereczeem en dat heeft me ondertussen al echt goed geholpen.
Ik heb mijn paard nu 4jaar en heb ondertussen een boett, een namaakboett ( kerckhaert), een rambo sweet itch ( 2 maten) en een QHP voor friezen geprobeerd. Ze werken allemaal goed tegen zomereczeem, maar zijn manen vallen uit onder de dekens. |( Bij de boett en de rambo het onderste derde tot aan de schoft en bij de qhp waar de "afzakkende" elastiek van het nekgedeelde blijft hangen.
Ik heb nu info gevraagd bij Meulenkamp, fly-free, RSH en snuggy hoodies ( de bug body). Wat zijn jullie ervaringen met deze dekens.

Ik heb geen last van uitvallende manen. Mijn Fries heeft de Rambo SIH, en krijgt alleen waar de hals is aangezet wat pluizige manen. Verder niet.
Moet overigens wel zeggen dat hij korte manen heeft. (lees: afgeknipt) Maar wat er nog zit schuurt niet af door de dekens. De Rambo SIH heeft een satijnachtige voering in de hals.