Waarschuwing noodweer morgen middag

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

franka75

Waarschuwing noodweer morgen middag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-11 15:31

Dus als jeje paarden binnen kan zetten want de kan op zeer zwaar onweer is erg aanwezig met veel ontladingen.
Als je pony niet op de wei hoeft doe het dan niet. Laat je niet verassen met buitenrijden en houd de buienradar in de gaten, ook lichte tornado's cq windhozen kunnen voorkomen.
In de hoop dat een hoop leed bespaard wordt met deze waarschuwing, schrijf ik dit bericht.
Liefs Franka 8-)

valine

Re: Waarschuwing noodweer morgen middag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 15:32

Die van mij gaat einde van de middag naar binnen toe morgen. Ik ga het risico niet nemen om een bliksempaard te krijgen....

Jeanine93

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 15:34

Oh, dit nieuws had ik even gemist. Dankjewel voor 't plaatsen :j

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 15:35

Welke regio's?

Ben Belg en wil weten waar wij aan toe zijn :')

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 15:39

oliebol dan moet ik stallen gaan bouwen....

Gewoon oppassen en je paarden niet op groot open veld zetten, maar binnen zetten lijkt me erg overdreven!

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-11 15:39

het gaat om noordfrankrijk belgie en nederland de buien kunnen ineens ontstaan. dus als je op de radar van de wolken kijkt doorklikken via buienradar zie je een wit puntje ineens uitgroeien. risicoo is overal aanwezig.
Graag gedaan.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-11 15:40

Caira schreef:

Gewoon oppassen en je paarden niet op groot open veld zetten, maar binnen zetten lijkt me erg overdreven!

dat denk ik niet want weer als dit is heel grillig en heel gevaarlijk. denk goed na

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-11 15:40

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 15:41

En stennisschopperij is nog veel gevaarlijker!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 15:41

De kans dat een paard geraakt wordt door de bliksem is niet zo groot, en als je ze op stal zet kan de bliksem daar ook in slaan, staat je stal in lichterlaaie en no way dat je alle paarden er dan nog uit krijgt

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 15:42

We hebben het hier ook al donderdag gehad. En tja, wie zat er ergens in het bos op het paard....? :o

Echt geen pretje, mijn paard draaide behoorlijk door omdat er opeens enorme hagelstenen vielen die ook een smerig tik-geluid op mijn cap maakten wat hij toch niet zo grappig vond....

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 15:43

Idd, en opeens paarden ophokken die dat niet gewend zijn en die buiten onweer horen dat kan nog veel gevaarlijker zijn!

RM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 15:43

Caira schreef:

Als je paard ijzers heeft en 2 weilanden verder (ter grootte van koeienweilanden) slaat de bliksem in dan kan jouw paard nog dood neervallen dus als je paard ijzers heeft is binnen erg verstandig

@ Franca ik had het ook al gehoord maar thanks voor het plaatsen. Kan goed zijn dat het meevalt (gezien de gebruikelijke weeralarmen in NL) maar beter voorkomen dan genezen

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 15:44

sorry maar dit gaat me toch te ver om ze gelijk maar binnen te halen.
kijk wel een keer extra en zijn ze te onrustig gaan zenaar stal anders niet.

Froukje
Forever young

Die van mij staan gewoon buiten morgen :j
Net wat Lieveli zegt, kans dat het in slaat in stal is groter..

Edit:
Tuurlijk houd ik het in de gaten, maar als ik ze morgen ineens binnen zet heb ik paniek.

pietaaa

oke dat wist ik nog niet alleen de mensen van mijn verzorgpony zijn op vakantie moet ik erop passen alleen hij heeft wel stal maar is bang om binnen te staan doe de deur wel open zodat ie zelf kan weten wat ie doet

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 15:45

Geen stennisschopperij denk ik. Gewoon een goede waarschuwing. Er worden zoveel paarden door de bliksem geraakt. Ik ben blij met de waarschuwing en heb net gelijk de rest opgebeld. Bij ons gaan alle paarden naar binnen zodra het onrustig word.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 15:46

RM94 schreef:
Caira schreef:

Als je paard ijzers heeft en 2 weilanden verder (ter grootte van koeienweilanden) slaat de bliksem in dan kan jouw paard nog dood neervallen dus als je paard ijzers heeft is binnen erg verstandig

@ Franca ik had het ook al gehoord maar thanks voor het plaatsen. Kan goed zijn dat het meevalt (gezien de gebruikelijke weeralarmen in NL) maar beter voorkomen dan genezen

Dan had ze moeten waarschuwen: Ijzers eraf laten halen voor morgen middag! :D ;)

Even zonder dollen, dat je alert bent is prima, maar paarden zomaar op gaan hokken lijkt me niet verstandig. Paarden die niet gewend zijn binnen te staan en die dan buiten de onweer horen kunnen helemaal doordraaien.

ElineS

Pfoeh hé, mijn paard staat 24 uur buiten nu, voor het eerst ook, deze zomer, stond normaal altijd op stal, dus dit is ze niet gewend. Ze is mijn eerste eigen paard en dus ook de eerste keer dat ik een situatie als deze mee maak. Wat kan ik het beste doen? Paard wel op stal of niet? Ze staat met een hele kudde buiten en ik weet niet of die naar binnen gaan of gewoon buiten blijven.

Ik ben morgen vanaf de middag de hele dag weg en kan dus niet opletten.

Rideltje1992

mijn paardje staat alleen de afgelopen nachten buiten om de hitte.. verder s nachts op stal.. ook met dus met dit weer wat er aan gaat komen!

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 15:48

ElineS schreef:
Pfoeh hé, mijn paard staat 24 uur buiten nu, voor het eerst ook, deze zomer, stond normaal altijd op stal, dus dit is ze niet gewend. Ze is mijn eerste eigen paard en dus ook de eerste keer dat ik een situatie als deze mee maak. Wat kan ik het beste doen? Paard wel op stal of niet? Ze staat met een hele kudde buiten en ik weet niet of die naar binnen gaan of gewoon buiten blijven.

gewoon doen wat de kudde ook doet.
Alleen binnen zetten is helemaal funest.

RM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 15:49

Daks schreef:
ElineS schreef:

gewoon doen wat de kudde ook doet.
Alleen binnen zetten is helemaal funest.

Mee eens ze is een kuddedier als de rest van de kudde rustig blijft zal het voor haar ook wel meevallen

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 15:50

hmmm die van mij gaan morgenochtend om half 7 gewoon naar buiten maar rond de middag haalt mijn verzorgster ze naar binnen, hoef geen gedeukte Kentucky Fried Ponies :n en het is erg open bij ons.. Vandaag hebben ze trouwens ook vanaf 12 uur binnengestaan, er is nauwelijks schaduw op mijn weiland en de overgang is wel heel extreem weer nu, van 17 naar 33 graden op 2 dagen tijd.. Ze gaan straks nog 2 of 3 uurtjes naar buiten als de ergste hitte voorbij is.. ze zijn het gewend om 's nachts binnen te komen dus is verder ook geen paniek ofzo.

ik zou ook niet een paard dat het gewend is 247 buiten te staan ineens op stal gooien. Dan het risico maar nemen..

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 15:51

die van mij gaan ook niet op de wei, woon alleen in het bos dus hoop elke x maar dat er geen boom bij mijn huis of stal omgaat. Staan teveel rotte/slechte bomen op het moment.

iris_okke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 15:53

Naar binnen is wel overdreven met deze temperatuur ;)
maar gewoon met meerdere paarden op de wei, vlakbij het erf kan gewoon..