Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Solleke_Noah schreef:Er komt binnenkort een paard bij (20 jaar) die de afgelopen 10 jaar enkel op stal heeft gestaan, in de zomer kwam hij af en toe buiten. Paard is dus niet gewend aan regen etc. Voor de winter heb ik al een winterdeken aangeschaft, maar ik wil hem wel de kans gunnen zelf wat wintervacht te kweken ook. Nu zit ik met de herfst (veel regen), kan ik dan beter een regendeken opdoen? En wat voor deken dan, een ongevoerde of beter met een beetje vulling? Hij heeft verder een inloopstal waar hij kan schuilen.
Ik heb verder geen ervaring met dekens, mijn andere paard is nog jong en gehard dus die staat altijd zonder.
MissAmazone schreef:. Als ze kunnen schuilen hoef je geen regendeken, is vrije keuze voor hun of ze nat willen worden.
Maroesjka schreef:Naar mijn idee blijft de regen meestal op het paard liggen en loopt het er vanaf, ik heb nog nooit een paard gezien dat doornat was van de regen.Maar ik begrijp wel dat je hem wil beschermen. Let wel op dat ie onder de regendeken niet gaat staan zweten, want dan heb je nog steeds hetzelfde 'probleem'.
Moshari23 schreef:heey mijn paard is een arabier die is uitgemergeld in frankrijk daardoor wel een beetje kwetsbaar denk ik.
ik heb hem in de winter onder een 320 grams deken staan van epplejeck maar voor de rest geen deken op.
moet ik in de regen dan een deken op doen ==
als ik hem haal en het regent trilt uie helemaal maar de stal eigenaresse zegt dat je er dan een kas plantje van maakt wat kan ik het beste doen en is eht waar wat ze zegt
MirandaFuego schreef:Moshari23 schreef:heey mijn paard is een arabier die is uitgemergeld in frankrijk daardoor wel een beetje kwetsbaar denk ik.
ik heb hem in de winter onder een 320 grams deken staan van epplejeck maar voor de rest geen deken op.
moet ik in de regen dan een deken op doen ==
als ik hem haal en het regent trilt uie helemaal maar de stal eigenaresse zegt dat je er dan een kas plantje van maakt wat kan ik het beste doen en is eht waar wat ze zegt
Als je paard in slecht conditie is kan hij slechter tegen de regen.
Ik heb zelf ook een arab maar die is dik zat en kan wel tegen een bui, gaat het heel veel regenen acheter elkaar dan krijgt hij het ook koud, dan haal ik hem een tijdje naar stal om te drogen.
Als je een schuilstal hebt hoeft het niet, anders zou ik het wel doen bij jouw paardje, iig totdat hij goed op conditie is....