Graag wil ik jullie mening/ervaring:)
Ik heb een haflinger waarbij ik de eerste winter al achter de rug heb. Dit heb ik dekenloos gedaan
voor mijn gevoel ging dat prima, soms wel het gevoel als ik het zelf zo koud had
of ze misschien geen dekentje nodig had
maar nee van de dekens afgebleven
... Nu staat mijn pony wel in de winter vele malen langer op stal. In de ochtend gaat ze ongeveer 4 uurtjes in de padock (bij vorst vaak in de wei) en in de avond ook al gauw een uurtje en daarna wordt ze getraind. Maar omdat ze dus toch meer op stal sta dan buiten vroeg ik me af of het niet beter is om een deken op te doen aangezien ze op stal veel minder kan bewegen. Wel heeft ze vrijwel altijd onbeperkt voer.
Mijn voorkeur is meer dekenloos door het leven gaan want geef mij ook wel een prettig gevoel niks om het lijf
al dat gedoe met dekens als ik naar andere kijk. Maarja in deze situatie toch maar een deken op? Ze zit niet echt als een beertje in het haar wel veel haar maar niet echt opvallend dik en het is al helemaal niet lang.
eerlijk met een zomer vachtjes zijn ze vaak wel het mooiste haha maar ik vind zo'n gezellige teddy ook wel wat hebben 
... En ik heb nu al een vrij strenge winter achter de rug waaruit is gebleken dat ze super mooi in haar vacht blijf zitten