Beste vliegenmiddel voor om de ogen en neus.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Darkness85

Beste vliegenmiddel voor om de ogen en neus.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-11 08:40

Hoi.

Ik vraag mij af wat ik nu het beste om de ogen en de neus aan kan brengen tegen de vliegen. Ik heb nu Bremsen Bremse aloëvera gel. Maar dat werkt niet voldoende. Een vliegenkap of slierten heeft geen enkele zit omdat mijn paard echt alles van zijn hoofd af wurmt op het land. Incl zijn halster. Nu heb ik is van een ouwe baas op het dorp gehoord dat ze vroeger altijd een veertje met Haarlemmerolie langs de ogen van een paard deden.

Maar ik vraag me af of jullie nog meer goedjes weten die echt goed helpen. En dan bedoel ik ook echt de hele dag. Mag zelfgemaakt zijn. Mag uit de winkel zijn.

Alvast bedankt !! ;)

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-11 16:31

Ik ben dus niet de enige die geen idee heeft.... :')

jwbos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 17:53

Wellicht is dit iets voor je, voor ons werkt het uitstekend.

Farnam Endure Roll-On
Zweet- en regenbestendige vliegenafweer tegen vliegen, dazen, muggen, luizen, teken enz. Werkt tot wel 14 dagen.

Dit vliegenmiddel bevat het zg. Repelock, dit is een speciale conditioner die zich aan de haarschaft hecht waardoor deze goed blijft zitten als het regent of als het paard zweet. Ook bied hij bescherming tegen de zon doordat er zonnebrand aan toegevoegd is.

In een handige roller voor het gemakkelijk aanbrengen bij bijvoorbeeld de ogen.
http://www.uhg-shop.nl/?Lng=nl&Section= ... ductID=599

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-11 19:54

Misschien nog meer mensen een idee? Mensen die geen winkel hebben en die willen verkopen.... -:)

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 20:06

Ik heb wel eens mensen hertshoornolie zien gebruiken bij paarden.
Zelf heb ik het niet geprobeerd, het stinkt namelijk verschrikkelijk, maar het schijnt wel echt te helpen.

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-11 23:44

Ik heb een flesje hertshoornolie staan. Ik gebruik het in mn zelfgemaakte vliegenspray. Maar het is idd super dikke smerig stinkende rotzooi. Dat smeer ik liever niet bij de ogen van mn paard. :+

Ik ben wel op zoek naar een olie. Iets wat ik op een veertje kan druppelen dan dan langs de ogen aan kan brengen. Of iets smeerbaars. Liever geen roller, want die dingen gaan altijd lekken. Ik ben te bang dat er wat in het oog van mn paard valt als ik boven de ogen langs ga.

Ik vraag me af of tea tree olie wat zou zijn. :o?

Myca

Re: Beste vliegenmiddel voor om de ogen en neus.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 23:54

Ik denk dat tea tree alleen niet genoeg is.
Ik heb heb het wel in huis gehad en het is best een fijne olie, maar alleen niet sterk genoeg tegen die insecten. Sommigen mengen het ook met Eucalyptus en Citronel, alleen dan nog werkt het niet zo goed als Hertshoornolie. Misschien heeft iemand anders een betere tip.

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 00:00

14 dagen blijven zitten met repellock? Dan heb je geen eczeem deken meer nodig... Klinjt toch net iets te goed om waar te zijn.
Ik volg dit topic ook even.

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 21:31

Ik zweer bij de Zedan roller: http://www.paardendrogist.nl/product/14 ... er/110101/

Mijn 4e roller is alweer bijna op en heb geen last van lekken, is verder ook helemaal natuurlijk, mijn pony heeft iig ook helemaal nergens last van als het toch in zijn oog komt. De duur van de werking is wel heel verschillend per paard heb ik gemerkt maar voor mijn pony werkt deze echt super (en voor mezelf ook :D ), terwijl de andere paarden in de wei een zwart hoofd hebben van de vliegen heeft mijn pony er bijna geen.

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 09:37

Ik gebruik de gel uit een pompje van Bremsenbremsen, o.a. bij www.paardendrogist.nl te koop, spul werkt echt geweldig! Pomp altijd wat op m'n hand, verdeel het over 2 handen en wrijf z'n hoofd ermee in.

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-11 17:44

@ Myca: Misschien moet ik een paar soorten olie mengen. Ik heb ergens gelezen dat vliegen een ongelovelijke hekel hebben aan ceder olie.

@ Pentax: Dat vind ik dus ook... :')

@ IcePrincess: Die is wel heel goedkoop. Dus proberen kan geen kwaad. :D

@ #Ymke#: Als je de OP goed had gelezen. Dan had je gelezen dat ik die momenteel gebruik. En dat ik die dus voor geen meter vind werken.. ;)

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 07:42

:') ik moet geloof ik nog wennen aan de telefoon
Maar dan weet ik het helaas ook niet..

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-11 09:46

Ik mis hier echt de "vind ik leuk" knop. :') (Facebook)

MisZ_FayeNna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 17:45

Ik lees ook even mee, de pony van mijn vriendin zit ook onder de teken
En heeft ook last van vliegen om de ogen