Ik was net even bij de paarden, en toen zag ik een teek op het hoofd van de shet. Ik heb wel gelezen dat het gevaarlijk kan zijn, en ik ga ze eruit halen, maar toen ik beter keek zag ik dat het er een stuk of 5 waren, allemaal nog heel klein. Heeft iemand tips om het te verminderen of kan je er niets aan doen?
Het schijnt dat er spul is om ze in te spuiten beetje net zoals Frontline voor honden en katten maar meer weet ik ook niet, zou je even bij een ruitersportzaak moeten vragen of bij de da.
Wij hebben zo'n halsband (speciaal voor paarden) bij onze paarden om. Die zijn tegen vliegen/insecten/teken. Ik heb het idee dat dit wel helpt. Volgens mij hebben we ze bij Agradi gehaald...
Mijn paard had allemaal teken bij zijn benen, alles eruit gehaald, echt tientallen! Benen ook daarna helemaal schoongemaakt met badedas.. Ik ga ook maar dat spul bestellen.
Tara_Jenny
Geplaatst: 04-06-11 15:58
Ik heb gehoord dat teken bij paarden geen ziektes kunnen overdragen, alleen bij mensen. Maar ik haal ze er voor de zekerheid ook altijd uit
Teken kunnen besmet zijn met het Lyme, hierdoor kan een mens/ hond/ paard etc ook ziek worden. Echter is dus niet elke teek gevaarlijk. Netjes eruit halen met een tekentangetje, zodat alles er ook echt uit is.
Ik heb laatst bij het paard van mijn vriendin ook een stuk of 6 teken er uit gehaald... Ze heeft het opgeschreven en houd het goed in de gaten
Ziviaantje
Geplaatst: 14-06-11 21:21
Ik zou ze er gewoon uitdraaien met een tekenpincet en alleen middelen gaan gebruiken als het paard wel heel vaak teken heeft.
Bazinga
Geplaatst: 23-06-11 19:55
Als je je zorgen maakt of het een besmette teek is, bij de anwb kun je een setje kopen, waarmee je de teek die je verwijderd hebt kunt checken of hij besmet is met lymne. Knoflook is ook tekenwerend.