Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
alison_belle schreef:volgens mij moet dat gewoon kunnen hoor.
Ik zou dan aankomende winter wel een wat dikkere deken op doen omdat het haar eerste buiten winter gaat worden.
Maar eerlijk gezegd denk ik dat zij dat niet erg gaat vinden.
Heeft ze verder niet te snel last van mok oid?
kayacratzo schreef:Juul: De kudde waar ze dan in komt te staan staat al jaren 24/7 buiten. Ze kent de kudde wel, we zijn er vaak geweest.(p.s: ze staan met z'n 4'en)
Mijn vader is namelijk van mening(daar ze een arabier is) dat ze het dan te koud krijgt en ziek word omdat ze een 'dunne' wintervacht heeft. Ik ben van mening dat haar wintervacht dunner is omdat ze swinters binnen staat en dat dit automatisch aanvult als ze vaker buiten staat.
Vandaar dat ik benieuwd was naar jullie mening, en ik word hier erg blij van
kayacratzo schreef:Juul: De kudde waar ze dan in komt te staan staat al jaren 24/7 buiten. Ze kent de kudde wel, we zijn er vaak geweest.(p.s: ze staan met z'n 4'en)
Mijn vader is namelijk van mening(daar ze een arabier is) dat ze het dan te koud krijgt en ziek word omdat ze een 'dunne' wintervacht heeft. Ik ben van mening dat haar wintervacht dunner is omdat ze swinters binnen staat en dat dit automatisch aanvult als ze vaker buiten staat.
kayacratzo schreef:Oke, dus in principe werkt een deken alleen averechts?
(Of leg ik het nu vaag uit/begrijp ik het verkeerd?)
kayacratzo schreef:Plus dat ze naar binnen kan als ze dat wil, en het is een goed beschutte weide..
Ik ben het een beetje beu en ik voel me swinters ook zo schuldig tegenover haar dat ze niet naar buiten kan.. De bak is swinters grotendeels bevroren en ze mogen van de staleigenaar het land niet op omdat ze dan de grond kapot trappen.. Begrijpelijk, maar onvriendelijk..