hooikoorts tabletten voor mensen aan paard geven?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Angela

hooikoorts tabletten voor mensen aan paard geven?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-11 11:03

Ik heb vernomen dat er goede resultaten te behalen zijn voor paarden met hooikoorts door ze tabletten te geven die eigenlijk voor mensen gemaakt zijn.

Wie doet of heeft dit gedaan, en wat zijn de ervaringen? En wat voor een dosering gebuik(te) je, en van welk merk?

Alvast bedankt voor de info!

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 11:03

Waarom zou je dit doen? En welk resultaat verwacht je daar mee?

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 11:04

eeuhm een DA heeft daar toch gewoon middeltjes voor die goed zijn voor dieren?
Kosten maken moet je toch, waarom niet gewoon op de juiste manier.
Loop je ook geen risico dat je het verkeerde geeft.

Paarden zijn geen mensen. Zij zitten toch echt anders in elkaar.

Angela

Re: hooikoorts tabletten voor mensen aan paard geven?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-11 11:20

ik vraag toch echt duidelijk naar ervaringen.... niet naar loze opmerkingen.

Ik geef nu druppels voor dieren (puur pollen) maar deze werken niet voldoende. Ik vraag of er mensen zijn die tabletten geven voor mensen aan hun paard, omdat ik gehoord heb dat dit ook mogelijk zou zijn.

Urlanka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 11:21

een vriendin van mij gaf hooikoorts pilletjes voor mensen aan haar paard, maar deze pillen worden blijkbaar niet meer gemaakt dus moet ze op zoek naar iets anders.
maar het is dus geen probleem om pillen voor mensen aan paarden te geven..

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 11:31

ben je al langer bezig met de puur pollen ? Meestal gaat puur pollen in het tweede jaar pas werken namelijk......

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-11 11:34

Ja, dit is het 2e jaar. Het hoesten was van de winter helemaal weg, maar nu heeft hij er echt weer last van.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 11:36

Kan ook door de droogte van buiten zijn he, al dat stof overal....

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 11:48

Angela schreef:
ik vraag toch echt duidelijk naar ervaringen.... niet naar loze opmerkingen.

Ik geef nu druppels voor dieren (puur pollen) maar deze werken niet voldoende. Ik vraag of er mensen zijn die tabletten geven voor mensen aan hun paard, omdat ik gehoord heb dat dit ook mogelijk zou zijn.

sorry hoor even weer een loze opmerking van deze zijde ;) maar een DA kan je toch het best de beste mogelijkheden geven/opsommen waarbij een gedegen studie aan vooraf is gegaan?
Waarom zelf aan het knutselen?

maar goed ik laat mijn loze opmerkingen bij deze rusten. :+

mebianca

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 12:00

Ik zou even kijken in het topic headshaking. Daar hebben meerdere mensen hun paarden tabletjes gegeven wat eigenlijk bedoeld is voor mensen met hooikoorts. Volgens mij is alles wel op homeopathische basis wat langs kwam. Ik heb zelf mijn paard ook tabletjes gegeven van Dr. Vogel tegen hooikoorts. Maar ben ermee gestopt omdat we verder gingen met homeopathie.

macke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 12:06

je kan in principe je paard wel pilletjes geven ,maar let op dat ze niet onder de doping vallen. Dit zou knullig zijn als je wedstrijden rijdt.
Zolang je maar de dosering voor mensen niet te boven gaat een paard is bijna netzo gevoelig voor medicatie als een mens.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-11 12:08

mebianca schreef:
Ik zou even kijken in het topic headshaking. Daar hebben meerdere mensen hun paarden tabletjes gegeven wat eigenlijk bedoeld is voor mensen met hooikoorts. Volgens mij is alles wel op homeopathische basis wat langs kwam. Ik heb zelf mijn paard ook tabletjes gegeven van Dr. Vogel tegen hooikoorts. Maar ben ermee gestopt omdat we verder gingen met homeopathie.

Bedankt voor de info :j

Welke dosis gebruikte je? En wat is de reden dat je overgestapt bent?

mebianca

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 13:26

Angela schreef:
mebianca schreef:

Bedankt voor de info :j

Welke dosis gebruikte je? En wat is de reden dat je overgestapt bent?

Wij hadden volgens mij deze http://www.avogel.nl/webwinkel/producten/pollinosan-tabletten-middel-tegen-hooikoorts.php en we hebben gewoon de bijsluiter gelezen 3x daags 2 tabletten maar in de mond van een paard uiteen laten vallen gaat een beetje moeilijk :') .. dus gewoon de tabletten gegeven. Maar wij hebben het maar 2x gegeven toen hebben we een homeopaat ingeschakeld. Dus ik weet niet of het helpt ja of nee.. maar moet je maar even in het topic headshaking graven daar vind je meer ervaringen hierover. :j

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 23:59

Is hooikoorts vastgesteld of verondersteld? Is voor mij een wereld van verschil.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 00:05

Ach wat hebben wij toen ook al weer gebruikt.
Het werkte prima!

Ik weet het niet meer.
Was wel van de dierenarts. Witte poeder.

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 00:21

Knert schreef:

Dierenarts kan ook medicatie voor mensen voorschrijven, als het benodigde stofje er maar in zit maakt het vrij weinig uit of het voor dieren of mensen is, alleen de dosering is aangepast.
Toen ik de eerste keer naar de apotheek ging met een recept van de dierenarts keken ze niet eens raar op, scheen wel vaker voor te komen, ook van andere dierenartsen. Apotheker zat toevallig zelf ook in de paarden en vertelde dat mocht het voorgeschreven middel niet werken ik ook gewone hooikoortspilletjes kon proberen, hij had er al goede resultaten mee gezien. (was een paars doosje, heb de naam niet onthouden omdat ik toch voor homeopathie ben gegaan wat aan lijkt te slaan)

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 00:22

IcePrincess schreef:
Knert schreef:

Dierenarts kan ook medicatie voor mensen voorschrijven, als het benodigde stofje er maar in zit maakt het vrij weinig uit of het voor dieren of mensen is, alleen de dosering is aangepast.
Toen ik de eerste keer naar de apotheek ging met een recept van de dierenarts keken ze niet eens raar op, scheen wel vaker voor te komen, ook van andere dierenartsen. Apotheker zat toevallig zelf ook in de paarden en vertelde dat mocht het voorgeschreven middel niet werken ik ook gewone hooikoortspilletjes kon proberen, hij had er al goede resultaten mee gezien. (was een paars doosje, heb de naam niet onthouden omdat ik toch voor homeopathie ben gegaan wat aan lijkt te slaan)

Het is zeker niet erg.
Maar dan wel voorgeschreven vanuit een DA.

Ik zou niet uit mijn zelf gaan rommelen.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 00:31

Er zijn best wel mensen die mensenmedicijnen voor paarden hebben gebruikt alleen het verschild ook per middel of er een andere dosering gegeven moet worden. Onze instructeur had een klant die zijn paard rennies voederde (voor er van die medicijnen voor paarden waren schijnbaar) En die had wel een veel hogere dosis nodig. Ook bijv verdovingsmiddelen krijgt een paard echt een hogere dosering als een mens. Hoe dat met anti-histamine zit is nog maar de vraag. Ik denk dat je niet zelf aan moet rommelen met medicaties, sommige giftigheden liggen echt anders. (van sommige diergeneesmiddelen kan je als mens dood neer vallen bij een zeer lage dosis en chocola is voor mensen gezond en voor honden dodelijk bijv)

Als je DA niets meer weet kan ik me er nog iets bij voorstellen dat je echt op zoek gaat. Maar ik snap niet helemaal waarom je dat zou willen. Vaak zijn menselijke medicijnen net zo duur of duurder dan dierlijke.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 01:30

Ik geef nu al voor het 2e jaar Pollinosan (druppels of tabletten) aan mijn oudje, die net als ik hooikoorts heeft.
Van de druppels krijgt ze 2x daags 16 druppels (als ik aan mezelf merk dat het "erg" is met de pollen, krijgt ze 3x per dag)
Als ik tabletten geef (voorkeur is de druppels omdat die net even makkelijker te geven zijn) dan krijgt ze daarvan 2x per dag 3. En als het erg is 3x per dag 3. Werkt bij haar erg goed. De andere optie is Prednisolon en daar wil ik graag zo lang mogelijk mee wachten. Is nl ook geen echt fijn middel.
Overigens als ze Prednisolon krijgt van de DA is dat ook een mensenmiddel. En de dosis is ook niet grappig. De eerste 3 dagen moeten ze daar 10 tabletten van hebben. Over dosering gesproken.

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 02:04

Prednisolon heb ik ook een keer voorgeschreven gekregen (om bij mijn eigen apotheek op te halen), nooit weer, kreeg in sprayvorm en ben na 1 dosering zo'n twee jaar bezig geweest om de pony weer fatsoenlijk op zijn neus aan te raken. En behalve dat is het behoorlijk rotspul wat je in je paard stopt.

Er is trouwens veel medicatie voor mensen die veeartsen voor dieren uitschrijven en wat ze ook gewoon zelf op voorraad hebben, meestal omdat het zo makkelijker te krijgen is of gewoon omdat het goedkoper is, kreeg laatst bijvoorbeeld ook bloedverdunners voor mensen mee (andere veearts dan die van de prednisolon overigens).

Inmiddels zijn er ook zat middeltjes voor mensen die ik zonder overleg van de veearts gebruik, als je je erin verdiept kan er eigenlijk best veel. Heb al veel goede resultaten gezien, zelfs bij paarden die door de veearts al waren afgeschreven.
De pilletjes van A Vogel heb ik ook al veel goede dingen gehoord, bij paarden en mensen, maar zelf nog niet geprobeerd.

Bianc93

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 19:30

Dit zou ik dan weer niet doen. Je weet niet of je paard ook nog allergisch is voor bestanddelen in medicatie en al helemaal niet de juiste doses!

ilovemyhaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 21:20

ik zou het niet doen....

ze zeggen vaak.. wat goed is voor de mens, is ook goed voor dieren. maar heb altijd slechte ervaringen daarmee gehad :n