Eczeemdeken voor buik/ hoofdkap

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

gillian

Eczeemdeken voor buik/ hoofdkap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-11 23:40

Mijn paard heeft voornamelijk last van eczeem onder haar buik, bij de navel/uier.
Omdat er eigenlijk geen enkele fatsoenlijke eczeemdeken is die de buik + uier helemaal bedekt, ben ik eens gaan zoeken op internet. Ik vond deze deken:
Afbeelding
http://www.wyldwood.nl/a-17158183/vliegenbestrijding/cashel-crusader-fly-sheet-belly-guard
Iemand toevallig ervaring met deze deken?

Daarnaast ben ik nog steeds op zoek naar een goed passende hoofdkap waar geen vliegen in kunnen kruipen. Ik heb er ondertussen al zoveel thuis liggen, maar óf ze schuren, óf er zitten nog steeds vliegen in :( Om doodziek van te worden...
Iemand die misschien dé perfecte kap heeft gevonden??!!

Mathilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 00:41

De Belly Guard kun je hier eventueel voor gebruiken maar is in eerste instantie niet bedoeld als eczeemdeken.
De Crusader Flysheet heeft overigens ook een flink brede buikflap:
Afbeelding

Voor de hoofdkap:
De Cashel Vliegenmasker sluiten zeer goed aan en hier kunnen praktisch geen vliegen in komen. Bijkomend voordeel is dat deze maskers een zeer goede pasvorm hebben en 70% UV licht tegen houden.
http://www.uhg-shop.nl/?Lng=nl&Section= ... ubCatID=90

Safiera

Re: Eczeemdeken voor buik/ hoofdkap

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 19:18

Ik wist niet dat zoiets bestond! Lijkt me alleen niet prettig zitten voor het paard, zo bij de uier? En neem aan dat dit alleen voor merries geschikt is? Heb zelf gelukkig geen pony die 'buikzomereczeem' heeft. Wij gebruiken de eczeemdeken zelfs helemaal zonder buikflap.

Over maskers kan ik wel een beetje meepraten. Ik heb ook nog niks gevonden dat blijft zitten/past... Ga nu die met oren van HH uitproberen. Moet iets, want anders liggen oortjes en voorpluk weer helemaal open. Als ze dit masker laat zitten naai ik er zelf nog een flap aan zodat de nek ook mooi bedekt is. Die van pagony paste bijvoorbeeld helemaal niet, hij zat in haar oog. En andere zachte gevallen gingen ook steeds af... ik wil ook graag de ogen van het paard blijven zien. Dé tip ben ik ook naar op zoek dus!

Trouwens, de field relief hoor ik goede dingen over, maar die zijn zó duur... En dan nog geen garantie dat hij blijft zitten!

Tienn

Re: Eczeemdeken voor buik/ hoofdkap

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 22:35

Ik heb een eczeemdeken van fly free.
Die heeft een grote buikflap en uierbeschermer. Misschien is dat iets?
Ben er zelf erg tevreden mee.