Scheren van mijn 15 jarige paard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

FroukeW

Scheren van mijn 15 jarige paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-11 14:35

Hallo,
Ik heb een 15 jarige kwpn'er die dit jaar moeilijk door zn vacht heen komt,
Hij heeft de hele winter een deken om gehad totdat die een beetje ziek werd veel zweten
diaree enz. dus hele winter verder onder 100 en 0 grams gestaan..
Nu is zijn vacht zo mega en hij wil hem gewoon niet verliezen..
Heb hem gister helemaal ontdaan van zn haar met een borstelblok, en een vitamine boost gegeven ( zoon spuit ) En ik geef hem ook nog lijnzaadolie elke dag 2 eetlepels.

Nu zei een vriendin van mij om hem misschien te scheren?
Hij is nog nooit geschoren ook niet in de winter? veranderd ook zijn gedrag hierdoor enz?
Graag tips !!!!

Alvast bedankt /3

Jkke

Re: Scheren van mijn 15 jarige paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 20:56

als je hem scheert kan die iets frisser worden als het koud is, maar als het gewoon lekker weer is zal er niet veel veranderen aan zijn gedrag.

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 21:39

Kan zijn gezien de kwalen en leeftijd dat je paard de ziekte van Cushing heeft. Je kan hem daarop laten testen door je DA, scheren is zowiezo een goed plan.

Mijn paard heeft het ook en die moet ik ook scheren.

Aukelizzy

Re: Scheren van mijn 15 jarige paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 10:13

Je paard kan natuurlijk iets frisser worden als je hem scheert maar ik denk dat je hem er een groot plezier mee doet. Als ze niet door de verharing komen is het heel fijn om hem een handje te helpen door het scheerapparaat er overheen te trekken. Ik heb mijn shet toevallig vorige week ook nog geschoren.. Ze liet haar winterhaar ook niet los.