ik heb even een vraagje nu zat ik eraan te denken om mijn lieve kwpn merrie van 15 jaar te laten scheren aangezien het lekkere weer eraan zit te komen zou ik haar graag net iets voor de zomer geschoren willen hebben alleen ik heb nog nooit een paard geschoren.... is er mischien hier iemand op bokt die daar meer ervaring mee heeft?? of zou er mischien iemand zijn die uiteraard tegen schappelijke betaling mijn kanjer wil scheren... ik woon in wijk bij duurstede en daar staat ook mijn paard
omdat ze het nu al af en toe heel erg warm heeft als ze in de wei gaat of eruit komt..daarom zou ik haar graag nog voor de zomer willen laten scheren...of zouden jullie dit afraden?
Goed poetsen, scheelt al een hele hoop. Vacht word vanzelf dunner. Die van mij heeft het nu ook erg warm, 's zomers ook maar daar helpt scheren echt niet tegen. Een extra douche is dan beter.
bedankt voor de reacties allemaal, gisteren heb ik haar toevallig haar eerste lekkere douche gegeven sinds dat ze bij mij is (vanaf 20-03-2011) en ze vond het heerlijk haha eerst beetje afwachten wat er ging gebeuren maar toen genoot ze er optimaal van hahaha ik zal haar niet laten scheren maar gewoon lekker veel poetsen en zo nu en dan een lekker douche
En soms kan het echt wel een verademing zijn voor de paarden hoor, scheren voor de zomer. Als het paard de haren moeilijk los laat, of gewoon echt een megadikke vacht heeft, dan kan het (al dan niet gedeeltelijk) scheren echt een opluchting zijn. Je moet dan alleen wel iets eerder zijn, zodat je alleen wintervacht scheert, en niet ook zomervacht (dan blijf je de scheerstrepen soms zien).