Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Lizaa01 schreef:Ik merk dit vanaf het weekend ook bij mijn paard! Tijdens het draven begint ze dan vaak te briezen en ze schud met haar hoofd. Eerst twee keer dat dit was liep ze ook erg "in de krul" met haar hals, terwijl ik met een lange teugel reedt zoals ik meestal doe.
Misschien is het een soort allergie ofzo? Alles begint buiten weer te groeien..
Linsey1 schreef:Misschien last van vliegjes? Insprayen dus (vooral bij het hoofd en de hals), en als het helemaal te gek word ook tijdens het rijden een vliegendeken op.
Mijn vorige pony had hier ook erg last van, nadeel was dat onze bak ook nog langs een sloot lag..
L1sanne schreef:Het kan gevoeligheid zijn bv. voor de pollen. Een pollen netjes over de neus kan een mogelijke oplossing zijn. Had een paardje wat ik vorig jaar reed namelijk last van.
hedy1986 schreef:als het blijft aanhouden gewoon een allergie test doen.
Bij ons op stal staat ook een shaker en die komt met beetje medicatie weer rustig de zomer door.
Vanky schreef:Het kninkt als pollenallergie. Even een Pollennetje kopen en kijken of het helpt, bij mijn pony heeft het zeker geholpen. Om het ook minder te maken hebben we pollendruppels voor haar. Die kun je vinden op paardendrogist en het netje gewoon bij een paardenwinkel.