Pony schud de hele tijd met haar hoofd.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

angelzambezi

Pony schud de hele tijd met haar hoofd.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-11 09:48

Hoihoi!

sins het weer warmer is geworden, loopt mijn pony de heletijd te schudden met haar hoofd. het is best iritant onder het rijden.
weet iemand wat het is? zou ik het op kunnen lossen met een oornetje?

Groetjees angelzambezi.

Lizaa01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 09:53

Ik merk dit vanaf het weekend ook bij mijn paard! Alleen tijdens het rijden met draven begint ze dan vaak te briezen en ze schud met haar hoofd. Eerste twee keer dat dit was liep ze ook erg "in de krul" met haar hals, terwijl ik met een lange teugel reedt zoals ik meestal doe. Dacht dat het misschien was omdat er sinds een paar dagen een nieuwe pony bij haar is komen te staan en ze hinnikte ook. Dus dacht dat ze onrustig was omdat die pony niet in de buurt was, maar gister was het ook nog. Ze hinnikt niet meer en het schudden was iets minder. Misschien is het een soort allergie ofzo? Alles begint buiten weer te groeien..
Laatst bijgewerkt door Lizaa01 op 06-04-11 09:55, in het totaal 1 keer bewerkt

angelzambezi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-11 09:55

Lizaa01 schreef:
Ik merk dit vanaf het weekend ook bij mijn paard! Tijdens het draven begint ze dan vaak te briezen en ze schud met haar hoofd. Eerst twee keer dat dit was liep ze ook erg "in de krul" met haar hals, terwijl ik met een lange teugel reedt zoals ik meestal doe.
Misschien is het een soort allergie ofzo? Alles begint buiten weer te groeien..

Daar ben ik dus ook bang voor, mijn moeder moet vanmiddag naar de divoza (paardenzaak) en dan koop ik toch maar even een oornetje..

Lizaa01

Re: Pony schud de hele tijd met haar hoofd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 09:56

Ja misschien dat dit helpt, heeft je paard het ook in de wei enzo of alleen tijdens het rijden?

Linsey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 09:58

Misschien last van vliegjes? Insprayen dus (vooral bij het hoofd en de hals), en als het helemaal te gek word ook tijdens het rijden een vliegendeken op.

Mijn vorige pony had hier ook erg last van, nadeel was dat onze bak ook nog langs een sloot lag..

L1sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 09:58

Het kan gevoeligheid zijn bv. voor de pollen. Een pollen netjes over de neus kan een mogelijke oplossing zijn. Had een paardje wat ik vorig jaar reed namelijk last van.

angelzambezi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-11 10:02

Lizaa01 schreef:
Ja misschien dat dit helpt, heeft je paard het ook in de wei enzo of alleen tijdens het rijden?

Ook in de wei, maar het valt me het meeste op onder het rijden!

angelzambezi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-11 10:03

Linsey1 schreef:
Misschien last van vliegjes? Insprayen dus (vooral bij het hoofd en de hals), en als het helemaal te gek word ook tijdens het rijden een vliegendeken op.

Mijn vorige pony had hier ook erg last van, nadeel was dat onze bak ook nog langs een sloot lag..

Ik zal haar idd ns goed gaan in sprayen! we hebben al een vliegendeken voor in de wei.

angelzambezi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-11 10:04

L1sanne schreef:
Het kan gevoeligheid zijn bv. voor de pollen. Een pollen netjes over de neus kan een mogelijke oplossing zijn. Had een paardje wat ik vorig jaar reed namelijk last van.

Zou ook kunnen maar mijn zusje heeft een pony gehad en die had ook een neusnetje maar die schudde heel anders met haar hoofd maar ik ga het zeker ook proberen!

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 10:44

hedy1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 00:06

als het blijft aanhouden gewoon een allergie test doen.
Bij ons op stal staat ook een shaker en die komt met beetje medicatie weer rustig de zomer door.

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 00:25

schudden jullie paarden dan alleen hun hoofd of is er ook iemand met een paard die
meer schud/ beweegt / trilt?

angelzambezi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-11 20:46

hedy1986 schreef:
als het blijft aanhouden gewoon een allergie test doen.
Bij ons op stal staat ook een shaker en die komt met beetje medicatie weer rustig de zomer door.

Ik heb het nu opgelost met een oornetje en dat gaat heel goed!
ik wil haar wel even na laten kijken idd denk k..

@zodiacje hmm ik noem het meer flapperen, maar dat ben ik maar de trilt niet....

Vanky

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 20:48

Het kninkt als pollenallergie. Even een Pollennetje kopen en kijken of het helpt, bij mijn pony heeft het zeker geholpen. Om het ook minder te maken hebben we pollendruppels voor haar. Die kun je vinden op paardendrogist en het netje gewoon bij een paardenwinkel. :)

angelzambezi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-11 21:27

Vanky schreef:
Het kninkt als pollenallergie. Even een Pollennetje kopen en kijken of het helpt, bij mijn pony heeft het zeker geholpen. Om het ook minder te maken hebben we pollendruppels voor haar. Die kun je vinden op paardendrogist en het netje gewoon bij een paardenwinkel. :)

Oke bedankt ga ik ook nog proberen! maar ik heb nu een oornetje en dat helpt ook hoe kan dat?

_Babettee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 23:03

Schudden heeft toch niet altijd met vliegjes te maken?
Het kan maar al te goed bij sommige paarden voorkomen uit protest!
De mijne deed dit in het begin ook, dit was gewoon omdat ze érg gevoelig in der mond is en bij het kleinste beetje druk ging protesteren door met haar hoofd naar alle kanten te schudden. Ik zeg niet dat dit bij elk paard zo is hoor! het kán gewoon.
groetjes :)

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 01:14