wanneer beginnen met vliegendekens?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

joyce_eddy

wanneer beginnen met vliegendekens?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-11 08:57

de titel zegt het al
wanneer beginnen jullie met de vliegendekens?

snoozel_

Re: wanneer beginnen met vliegendekens?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 11:14

Niet :+
want ik heb het gevoel dat dat niet veel zin heeft..
ik heb al veel paarden zien staan met vliegendekens maar er waren toch nog veel vliegen, ja misschien twintig minder dan bij mijn paard, maar dat vind ik de moeite niet om mijn paard te ambeteren met een deken :P

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 11:18

Ik begin nu al. Mijn arme draakje zat gister al dik onder de muggebulten ;( Die heeft ook wel een erg gevoelig huidje en is nog geen 2 dagen van de winterdeken af, maar als ik er niets op leg hoef ik niet meer aan rijden te denken.
Ben het dus ook niet echt eens met snoozel dat het geen zin heeft. Als ik op de mijne geen deken leg zit ze onder de bulten. Wel een deken heeft ze weinig tot geen bulten. De rest blijft nog wel zonder, daar begin ik pas mee als het dazenseizoen weer begint.

snoozel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 16:15

Maar stel dan nog dat zo'n deken echt wel helpt (en waarschijnlijk heeft het wel zijn nut, maar ik ben gewoon van principe om paarden zo natuurlijk mogelijk te houden), kan het dan kwaad dat er veel vliegen rond je paard vliegen? Of dat ie dan veel bultjes heeft?
Ik ben gewoon geïnteresseerd, ik val niemand aan ofzo, ieder zijn ding, maar ik vroeg het me gewoon af? ;)

isabelle_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 16:51

Als er vliegen komen en echt vervelend gaan doen. Nu waait het nog dus hier zijn ze nog niet op..

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 18:37

snoozel_ schreef:
Maar stel dan nog dat zo'n deken echt wel helpt (en waarschijnlijk heeft het wel zijn nut, maar ik ben gewoon van principe om paarden zo natuurlijk mogelijk te houden), kan het dan kwaad dat er veel vliegen rond je paard vliegen? Of dat ie dan veel bultjes heeft?
Ik ben gewoon geïnteresseerd, ik val niemand aan ofzo, ieder zijn ding, maar ik vroeg het me gewoon af? ;)

Ik zou een vliegendeken ook graag wat later op mijn paard leggen, maar gezien haar huid en hoeveel ze gestoken wordt is dat gewoon niet mogelijk. Als er dan veel vliegen rond haar vliegen heeft zij er geen last van. Het is niet het geluid waar ze last van heeft, maar het steken van de vliegen ;) Met deken kunnen ze gewoon veel minder goed steken, omdat bijna het hele paard onder die deken zit.

snoozel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 10:14

ha ok, mja mijn paard heeft eigenlijk heel weinig last van die bultjes dus geen deken voor mij! =D
maar ik snap nu wel dat het eigenlijk voor de bultjes is enja als je paard daar veel last van heeft, begrijp ik het helemaal! ;)

(oooh wat een domme nieuwe smileys...)

x__laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 15:43

Ik begin met een vliegendeken vanaf het moment dat ik merk dat mijn paard veel last heeft van vliegen/muggen, dwz als ze constant door de wei razen of vol bulten staat.

Aan de persoon die vroeg of het kwaad kan dat er veel vliegen rond je paard hangen of je paard veel bulten heeft, waar denk je dat die bulten vandaan komen? Een paard dat vol bulten staat wordt constant gestoken en achternagezeten door insecten. Echt 'kwaad' kan dit misschien niet maar het spreekt voor zich dat de paarden dat niet bepaald aangenaam vinden of wordt jij graag helemaal lek gestoken door muggen?

Ik merk een enorm verschil bij mijn paard met of zonder deken, er wordt niet meer als een wilde door de wei gerend en ze loopt niet constant overal te schuren en zichzelf te bijten, zegt genoeg denk ik.

lilly_s18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 15:55

ik heb nog maar van in de herfst net een heel jong paardje gekocht (3j) en weet er dus nog niet zoveel van ik heb nu een Bucas vliegendeken gekocht omdat ze zeiden dat het hele goeie dekens zijn en ze praktisch geen last meer van insecten hebben maar weet er iemand nog andere manieren om insecten weg te houden? gwn voor extra voorzorg?

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 16:42

Als de dazen er weer zijn *duimt dat ze zijn uitgestorven*

_Megann

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 21:57

Als er veel stekende insecten zijn, zoals zaterdag, warm en vochtig door de regen van donderdags.

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 22:14

Ik begin ook als de dazen er weer zijn. Bij ons zijn het er altijd mega veel helaas. Paardje word helemaal lek geprikt door die stomme beesten. Z'n lijf lijkt wel een heuvel landschap als zij met m klaar zijn. Vandaar dat een vliegendeken wel noodzakelijk is.

Abacab

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 13:46

Als de zon lekker gaat schijnen doe ik het vliegendek weer op.
Mijn deken heeft ook zo'n laagje waardoor de zon wordt gereflecteerd en ze lekker koel blijven

jjessica12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 15:51

Mijn paard heeft (helaas) haar vliegendeken ook sinds 3 dagen al op. Onder haar buik en op haar rug zat ze al helemaal onder de muggenbulten.

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 16:59

Ja hier komen de beestjes ook zo zoetjes aan tevoorschijn. Wanneer begint het dazen seizoen eigenlijk? ik ben vorig jaar Juli verhuisd naar de nieuwe stal en toen kwam ik zo middenin die plaag terecht. Maar heb eigenlijk geen flauw idee wanneer die rot dazan eigenlijk komen. Op mn vorige stal waren er geen dazen....

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 22:55

Als de erge steekbeesten tevoorschijn komen.
Paard stinkt nu al wel lekker naar anti vlieg/steekbeesten.
Die van mij staan aan het water en dat trekt op een één of andere manier altijd vieze beesten aan dus heb vandaag een neuwe deken met hals gekocht.
Deken gooi ik dan trouwens sochtends rond half 8 op en trek hem er savonds weer vanaf.

LucianoS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 08:26

die van mij loopt nu al een week met zijn vliegendeken op bucass all in one reflecteerd de zon ook ( zwarte pony)

ook op stal heeft hij deze gewoon op er zitten al veel vliegen en merk dat hij dit prettiger vind :D

jennsoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 11:28

als je paard er last van krijgt en zowiezo als het dazenseizoen begint. :')

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 21:06

Nu, mijne heeft haar deken al op :j

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 21:15

hier liggen ze al 2 weken terug op omwille van de muggen

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 09:47

ik vroeg mij af hoe het in juni is bij kootwijkerbroek in de buurt, ik gebruik nooit dekens en heb ook maar een paar steekmuggen op het land (altijd wind en weinig bomen). Alleen die vliegen rond hun hoofd en daar heb ik dan masker of sliertjes voor.
Als bij het bos wel dekens nodig zijn ga ik die natuurlijk gewoon aanschaffen, vandaar mijn vraag.

Jkke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 20:53

ik begin meestel half mei met vliegendekens

Tijuana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 13:45

Mijn paardje heeft zijn deken al een paar weken op. Ik heb gemerkt, dat wanneer ik hem pas op doe als de muggen er zijn, ik te laat ben en hij al zoveel jeuk heeft, hij ondanks de deken toch gaat schuren. Dus dan maar wat eerder beginnen..

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 13:51

Ik heb er een gekocht voor tijdens het rijden :j
Op het land kan ze ze zelf wegjagen, maar tijdens het rijden heb ik toch graag dat ze een beetje focust ;)