Ik heb een pony van 23, wij hebben hem deze winter 24/7 buiten gelaten zonder deken en hij heeftdus ook een flinke wintervacht.
Ook heeft hij v/d winter wegens te harde grond een tijd stil gestaan,maar ik ben nu bezig hem elke dag te logeren/rijden/vrij springen.
Hij is verschrikkelijk aan het verharen,maar niet snel genoeg. Na 10 min longeren (excl. het instappen) is hij van top tot teen bezweet
en na de les schrok ik behoorlijk doordat hij zo doorweekt was. In andere woorden, hij heeft het te warm in zijn dikke wintervacht.
Nu heb ik het met mijn ouders erover gehad om hem te scheren, wij beschikken over dekens dus dat is geen probleem (anders kopen we
er nog wel één
) Maar is het wel verstandig om hem nu te scheren? Heeft dit gevolgen voor zijn zomervacht?Ik heb ook geen idee of hij ooit is geschoren, ik vermoed van wel aangezien hij vroeger een sport pony was, maar is dit verstandig op zijn leeftijd?

Ik ken mensen die hem willen scheren, ook dat is geen probleem, maar moet hij een middeltje om niet te stressen?
Of moet ik van het hele idee afstappen?
Alvast bedankt!
Ik heb gekeken in soortgelijke topics, maar hier kwamen niet alle antwoorden van mijn vragen aan bod.