Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
__SavannaH__ schreef:tijdje van te voren beginnen met elke dag knoflook geven kan al best veel vliegen schelen.
en volgens mij is hier ergens een topic met zo'n huis tuin en keuken middeltje
Tigra_ schreef:Wij maken hier het vliegenspul ook zelf want anders is het niet te betalen ze vragen tegenwoordig al gauw 15 euro voor een halve liter dat is met anderhalve dag op hierzo. Maar wij pakken 1 liter azijn, pure knoflookolie druppels, dan nog pure tea tree druppels en nog citronella ik durf niet te zeggen hoeveel druppels van alles maar weet wel dat het erg goed werkt. In ieder geval een stuk beter dan de duur spul uit de winkel. Het stinkt ontzettend maar goed je kan niet alles hebben.
Dressuurgek schreef:Tigra_ schreef:Wij maken hier het vliegenspul ook zelf want anders is het niet te betalen ze vragen tegenwoordig al gauw 15 euro voor een halve liter dat is met anderhalve dag op hierzo. Maar wij pakken 1 liter azijn, pure knoflookolie druppels, dan nog pure tea tree druppels en nog citronella ik durf niet te zeggen hoeveel druppels van alles maar weet wel dat het erg goed werkt. In ieder geval een stuk beter dan de duur spul uit de winkel. Het stinkt ontzettend maar goed je kan niet alles hebben.
Als de vliegen daar ook zo over denken![]()
Dressuurgek schreef:Volgens mij kan je ook zelf vliegenspul maken met citronella ofzo. Zal vast wel ergens een receptje op bokt/internet staan. Dat is het goedkoopst iig
schimmelvlek schreef:Dressuurgek schreef:Volgens mij kan je ook zelf vliegenspul maken met citronella ofzo. Zal vast wel ergens een receptje op bokt/internet staan. Dat is het goedkoopst iig
Maar aangezien een normale vliegenspray al niet echt om te zeggen zoooo effectief is (het werkt wel, maar het is geen wondermiddel) denk ik dat je van citronella echt niet veel mag verwachten. En daarbij, vliegen zijn toch geen muggen? Of reageren vliegen ook op citroenkruid?
schimmelvlek schreef:Dressuurgek schreef:Volgens mij kan je ook zelf vliegenspul maken met citronella ofzo. Zal vast wel ergens een receptje op bokt/internet staan. Dat is het goedkoopst iig
Maar aangezien een normale vliegenspray al niet echt om te zeggen zoooo effectief is (het werkt wel, maar het is geen wondermiddel) denk ik dat je van citronella echt niet veel mag verwachten. En daarbij, vliegen zijn toch geen muggen? Of reageren vliegen ook op citroenkruid?
In deze post geef ik alleen aan dat je 't zelf KAN maken. Maar hoe kan ik niet vertellen ik verwacht iets met citronella maar iemand had het recept hierboven al gepost. KLfan schreef:haha citroenkruid ofso had ik vorig jaar al geprobeerd dus het werkte niet echt
Maar wat ben je er me als het niet werkt?