Wat voor deken op? spoed

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

cecil

Wat voor deken op? spoed

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-11 21:03

Hallo bokkers, hier een vraagje

Me fjordje staat dag en nacht buiten zonder schuistal en heeft nu dus een hele dikke vacht.
Nu loop ik tegen het probleem aan dat ze steeds een verzopen kat is en een modder monsten als ik wil rijden.
Nu mag ik van de eigenaar dus een deken op.
Nu wilde ik aan jullie vragen wat kan ik het beste doen aangezien ze al een dikke vacht heeft en ik niet wil dat ze het koud krijgt doordat ik een deken op doe.

Een ongevoerde regendeken, gevoerde regendeken, alleen met regen op,, altijd op????

horseys

Re: Wat voor deken op? spoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 22:19

Bij ons staan de paarden die niet geschoren zijn met een gevoerde regendeken buiten, ze gaan ongeveer 8 uur per dag naar buiten maar staan dus 's nachts wel op stal. Denk dat ik voor jou fjord zou kiezen voor een ongevoerde regendeken, deze bied bescherming tegen regen en vuil maar word niet te warm zodat ze haar vacht behoud voor de koude nachten.

araber

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 22:20

ongevoerde regendeken moet genoeg zijn gaat er alleen om dat die niet zo vies wordt warm houden kan ze zich zelf wel

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 14:02

Inderdaad een ongevoerde regen deken. Een gevoerde zal waarschijnlijk snel te warm worden voor de Fjord, omdat die gewend is zonder buiten te staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 14:06

Zelf zou ik nu helemaal niets meer opleggen. De temperaturen zijn momenteel best hoog, en je paard heeft ook met de vorst buiten gestaan. Dus heeft hij een vacht die gemaakt is voor flinke kou, Als je met deze temperaturen een deken oplegt, zal dat erg warm worden voor je paard.
Dus ik zou me er gewoon overheen zetten, en volgend jaar een deken op doen.

Wil je het toch persé zou ik een ongevoerde regen deken doen.

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 14:31

dit had je ook in je vorige topic kunnen vragen, het gaat namenlijk over het zelfde.
ikheb je mijn andwoord al gegeven.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 18:12