scheren in februari

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

_Liez

scheren in februari

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-11 20:21

Hoi,

Ik heb een vraagje.
Zijn er meer mensen die hun paard nog in februari/maart scheren.
Heeft dit gevolgen voor de zomervacht?

Groetjes lisa.

Flynn

Re: scheren in februari

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 20:22

Komen ze niet zo mooi in de zomervacht .. ;)

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 17:27

Ik scheer zelf alleen als ze nog niet in de rui zijn. Anders komen ze inderdaad niet zo mooi in de zomervacht. Ik heb nog wel eens eind januari geschoren. De temperatuur kwam toen al flink omhoog en ik was nog net op tijd.

Ik ga overigens de komende 2 weken mijn paarden ook nog snel scheren.

Boemklatsch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 17:47

Als ze al in de rui zijn scheer je deels de zomervacht mee, en zal de zomervacht dus niet zo goed worden als het hoort te zijn. Denk dat je het in die periode net zo goed kunt laten staan tot ze volledig gerui't zijn.

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 17:52

ik zag je titel en ik dacht 'NEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!!' maar gelukkig waren een paar mensen mij voor ;)

biancavos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 19:56

ik heb het vorig jaar wel gedaan, ik rij endurance en ga echt niet met een paard wat nog met een wintervacht heeft een wedstrijd rijden, dus gewoon de scheermachine erover (en met mij hebben veel anderen dat ook gedaan) paard heeft gewoon een nette zomervacht gekregen

_Liez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-11 20:55

bedankt voor de reacties.
Volgende week word hij toch nog geschoren.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 21:09

ik heb wel eens in april geschoren (om dezelfde soort reden als biancavos), en dat bij meerdere paarden, en daar heb je helemaal niets van gezien in de zomervacht. Hardnekkig fabeltje,

claud1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 22:19

Ik zit met hetzelfde wil eigenlijk deze maand voor de 2 e scheren
madam heeft zulk dik haar weer. Maar twijfel omdat ik idd
vrees dat haar zomervacht dan niet mooi doorkomt

Leonieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 17:04

Ik scheer 1 pony altijd het hele jaar door. Nooit problemen, hij krijgt altijd vanauit zijn geschoren vachtje een prachtige zomervacht.

Mijn schimmel scheer ik altijd de hele winter door, dus ook nog wel rond februari. Ook hij heeft altijd een prachtige zomervacht.

Ik heb er zelf nog nooit problemen mee gehad, maar dit waren wel allemaal paarden die vaker geschoren worden genoeg dekens op krijgen, 's nachts op stal staan en overdag buiten ook een stal hebben.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 17:06

Lielle schreef:
ik heb wel eens in april geschoren (om dezelfde soort reden als biancavos), en dat bij meerdere paarden, en daar heb je helemaal niets van gezien in de zomervacht. Hardnekkig fabeltje,

Idd, een fabeltje. Ook ik scheer ieder jaar eind februari en soms nog wel in maart. Dan scheer ik zelfs alleen de hals en daar zie je al niks meer van zodra hij in april helemaal uit zijn wintervacht is. Mijn paard glimt overigens zomer én winter, ook op de plekken waar hij geschoren is en ook als daar zomervacht voor terugkomt. Die vacht wordt ook gewoon mooi egaal, niets aan de hand.

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 19:09

Shet bij ons op stal wordt in maart altijd geschoren. Hij heeft er volgens mij geen last van?

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 21:09

ik scheer regelmatig dieren in feb, nooit klachten over gehad. In maart/april scheer ik altijd die dieren die slecht verharen (onze eigen shet scheer ik 2 keer per lente/zomer). Het zal ook wel per dier verschillend zijn, maar ik heb nog nooit iets gemerkt van een rare vacht.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 12:27

Ik heb ook weleens in april geschoren en ze zaten in juni supermooi in het haar op de keuring. :j
Dus je kan gewoon scheren hoor, niks aan de hand.

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 22:52

heb fjordjelief afgelopen zaterdag geschoren, ik zag een paar haren los komen...dus voordat ik me kapot erger aan het verharen :D ..heb ik het maar even voor hem gedaan...heerlijk hoor!...heb weer een sexie knolleke!

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 03:25

Vorig jaar in maart en mei geschoren, mooiste zomervacht ooit daarna. Geen probleem dus

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 10:00

Gewoon scheren als dat nodig is. Ik scheer mijn paarden wanneer nodig is, dus ook in het voorjaar als dat moet. Ze zitten altijd prima in hun zomervacht.

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 10:02

biancavos schreef:
ik heb het vorig jaar wel gedaan, ik rij endurance en ga echt niet met een paard wat nog met een wintervacht heeft een wedstrijd rijden, dus gewoon de scheermachine erover (en met mij hebben veel anderen dat ook gedaan) paard heeft gewoon een nette zomervacht gekregen

precies, niets aan de hand hoor!
Jip is vorige week geschoren!

bajes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 22:12

Hou het topic even in de gaten ik wil de paarden ook scheren...

_Liez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-11 22:16

Balou is nu een week van te voren geschoren en ziet er erg mooi uit ben ook niet bang dat zijn zomervacht niet goed terug komt . zie op concours veel paarden die nu nog geschoren zijn

Ruyter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 22:49

Het is logish dat je paarden op concours ziet die geschoren zijn, die kunnen al een hele tijd eerder gedaan zijn:P Maar ik heb die van mij ook nog niet zo lang geleden gedaan. Al ze nog niet heel erg aan het verharen zijn en de zomerharen zijn er nog niet kan het makkelijk.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 02:26

Afbeelding
Dit is een foto van mijn pony in juli vorig jaar. Pony is in maart half geschoren (buik, schouder, hals) en in juni helemaal geschoren. Zeg nu zelf: lelijke zomervacht? Niet echt. Eigenlijk beter als anders

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 17:07

wil de mijne ook over een week of 2 scheren, even afwachten wanneer mn deken binnenkomt (heb nog wel dekens maar heb een nieuwe op het oog).
mijne is 1x geschoren in oktober en nu vol in de vacht weer, heel futloos,.. wil graag weer een energierijk paardje dat zich goed voelt zonder zich kapot te zweten of ziek te worden omdat ie zo nat blijft.

Moet wel eerlijk zeggen, hij is zwart en als ie 3x geschoren is in de winter wordt ie iedere keer lelijker van kleur,.. maar goed daar doe je het niet voor. 1e keer is ie nog redelijk donker van kleur, 2e keer grijsbruin, 3e keer grijs.

Hij verhaart nog totaal niet,..

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 10:44

onzin, ik ken genoeg mensen die in feb nog scheren, heb zelf eind jan. geschoren. wel geef ik olie bij voor mooie kleur (maar doe ik ook als ik niet scheer)

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 10:45

Ik ga de komende weken er ook twee scheren, mooi voor de start van het crossseizoen. Ik zal van de zomer nog wel wat zomervachtfoto's plaatsen.