ijsklompen aan de neusharen!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

XMarije

ijsklompen aan de neusharen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-10 15:28

Mijn pony heeft in de winter altijd ijsklompen aan de neusharen zitten. Ze schuurt altijd met haar neus langs mij als ze ijsklompen aan haar neus heeft hangen.
Maar moet is ze er dan afhalen want ik weet niet of ze dat schuren doet omdat ze toevallig jeuk heeft of omdat ze last heeft van die ijsklompen weten jullie dat misschien en wat kan ik er dan tegen doen?
Ik denk gewoon tussen mijn handen laten smelten of niet?

Alvast bedankt,
Groetjes Marije!

Marls

Re: ijsklompen aan de neusharen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 15:29

Ik zou het er gewoon afhalen. ;)

evaclaeye

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 20:53

Ja zachtjes afhalen, maar let op die haren zijn zeer gevoelig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 15:41

Het is misschien een heel stom idee en weet niet of het werkt, maar kan je er niet een beetje vaseline opsmeren zodat er zich geen ijsklompjes kunnen vormen? :o

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 15:42

Robin_S schreef:
Het is misschien een heel stom idee en weet niet of het werkt, maar kan je er niet een beetje vaseline opsmeren zodat er zich geen ijsklompjes kunnen vormen? :o

Dat is volgens mij geen stom idee hoor :)

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 21:25

Je mag je pony eigenlijk niet laten schuren omdat dat dominantiegedrag is. Dat betekent dat een paard in de kudde altijd zal schuren aan een paard dat lager in rangorde is. Die boodschap wil jij natuurlijk niet naar je paard uitstralen. Wat je wel kunt doen is een oude handdoek meenemen en als je merkt dat je paard wil schuren wrijf je lekker over en rond zijn neus met de handdoek. Als hij wil schuren zal het niet zo gevoelig zijn. Ik denk dat het een beetje trekt, die ijsklonten, en dat het hem daardoor irriteert.
Met je handen laten smelten is natuurlijk ook prima, maar dat lijkt me voor jou niet zo fijn. Je kunt ook wat lauw water meenemen en daar een doek even in dompelen en uitwringen en gauw zijn neus daarmee afnemen. (of alleen de ijsklontjes als dat lukt) Succes!

XMarije

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-11 09:05

Dankje voor al jullie reacties!
Ik denk dat ik met die vaseline maar eens ga proberen dat is wel een goed idee bedankt!

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 21:16

Kun je ze niet gewoon afknippen tot ong 2 vingers lang (breedte)? :)

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 22:00

bumper schreef:
Kun je ze niet gewoon afknippen tot ong 2 vingers lang (breedte)? :)

Dat zou in theorie wel kunnen. Maar het zijn tast haren he. Als je die weg knipt zullen ze zich in het begin vaak stoten tegen van alles en nog wat, omdat hun voelsprieten weg geknipt zijn. Das ook zo banketstaaf. ;)

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 23:06

En als je ze iedere week een klein beetje korter knipt? Dan zou het waarscheinlijk minder zijn :)

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 23:08

Waarschijnlijk wel ja. Maar toch. Ik ben er een klein beetje tegen. Tis een beetje hetzelfde al dat je bij jezelf je vingers af zou knippen. :+ (Erg overdreven vergelijking, maar goed, hope you've got the message) :+

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 23:28

Ik denk niet dat de pony zoveel last heeft van het ijs dat hij beter af is zonder tastharen. Dan waren ze in de loop van de evolutie wel verdwenen. -:) (net als z'n vingers, hahaha)

XMarije

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-11 20:04

bedankt voor al jullie reacties ik heb het met een vaseline gedaan hierdoor komen er veel minder snel ijsklompen aan en als er dan toch ijsklompen aanzaten smolt ik ze met warmwater en een handdoek: warm/lauw water in een emmer met de handdoek in de emmer en dan de neusharen tussen de handdoek gehouden en daarna even afdrogen. dit vond ik zelf heel goed werken alleen moest mijn pony wel even aan de handoek op de neus wennen want normaal was ik haar neus altijd met een klein sponsje ik denk trouwens dat dat ook wel werkt i.p.v een handdoek.
even de "discusie" tussen bumper en Darkness85
ik denk dat je het beter kunt vergelijken met je wimpers afknippen wat niet zorgen ervoor dat je je ogen dichtdoet als er een stofje op je wimper komt :P
Ik ben het zelf met Darkness85 eens want paarden hebben die haren niet voor niets overal is een reden voor toch? tenminste zo denk ik er over
ik sluit me ook aan bij wat Motje11 zegt :D
Groetjes Marije

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 00:55

paard van stalhoudster had bevroren sneeuw in zijn snor hangen :D
Afbeelding