Kleur in de Zomer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

marjan1986

Kleur in de Zomer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-10 12:35

Mijn paard is in de winter helemaal zwart. Maar in de lente/zomer als de wintervacht eraf gaat verkleurd hij en word hij bruin, maar zijn benen, staart manen en hoofd blijven zwart. Wat voor kleur is dit? Het komt trouwens niet door opgedroogd zweet of de zon dat hij verkleurd, spoel hem altijd af en heeft deken op. :D Heb er laatst een hele discussie met iemand over gehad wat voor kleur het is maar we kwamen er niet achter. Dachten eerst gewoon bruin, maar dat kan dus niet omdat hij een zwart hoofd houd....

Dit is hem in de zomer, Als je goed kijkt zie je dat hij op zijn buik en kont dus bruin is en de overgang naar zijn achterbenen dus zwart word.

Afbeelding

Fem_daf

Re: Kleur in de Zomer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 14:55

Weet je zeker dat het één paard is? Misschien last van schizofrenie ;)

Volgens mij is hij gewoon bruin. Die van mij verandert namelijk in 3 kleuren maar geldt gewoon als bruin. Zijn flanken, buik en hoofd worden koper, rug, hals en billen bruin en z'n benen zwart.
Is wel mooi he, je weet nooit wanneer ze welke kleur hebben. Heb die van mij overigens als zwart paard gekocht! :D

SimoneX

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 14:58

Bij mijn paard staat er zwart-bruin op de papieren!
Toen we haar een paar maanden geleden kochten was ze zwart
maar ze begint nu steeds bruiner te worden dus.......zwart-bruin!!

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-10 17:15

nou dachten dus eerst gewoon dat het dus bruin was, maar omdat het hoofd zwart blijft mag je het dus niet bruin noemen. Ha ha. Was dus wel benieuwd wat anderen denken. Ha ha. Hij krijgt ook op zijn billen een soort van giraffe strepen. Hij staat dus ook gewoon zwart op papier.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 17:21

paard van m'n vriendn is ook zwart opgetekent, maar is ook eerder donkerbruin op het lichaam in de zomer. een verzorgpaard van mij was in de winter ook zwart en in de zomer donkerbruin en zwart op de benen en die was donker bruin opgetekent. het verschil: de korte haren op de neus (zo tussen je 2 neuriemen) van een zwarte blijven ten alle tijden zwart en bij een bruine zijn die bruin in de zomer...

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-10 18:07

het hoofd van die van mij is in de zomer nog helemaal zwart. Ken wel een kruising fries die is in de winter zwart en in de zomer wit! Maar kan van die van mij nergens tussen de kleuren vinden wat hij dus is in de zomer.

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 20:09

Je hebt gewoon een zwart paard. Mijn paard heeft precies het zelfde. Kijk maar in mijn profiel. En ik heb ook gewoon een zwart paard. Er staat ook zwart op zn papier. Sommige zwarte paarden hebben dat nou eenmaal. Dat ze bruin worden in de zomer. Hoe dat komt weet ik ook niet precies. Ik wijd t altijd aan zweet en de zon. Maar als jou paard altijd een deken op heeft weet ik het ook niet.

Mariska_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 20:11

mijn paard is donkerbruin , maar lijkt in de winter wel zwart! Ze word gewoon ook bruin van het zonnetje , net als wij mensen :D .. haha nee geen idee ;)!

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 20:12

Paard van mij is in de zomer wit en in de winter een bruine. 8-) (heb wel al de opmerkingen gehad, dat ik twee prachtbeestjes in mijn profiel had staan, maar het is er gewoon eentje! HAHA)

Maar die haren van je zwarte paard verkleuren door de zon.
Dat zag ik ook bij de fries die bij mijn paard in de wei stond, precies als jouw paard. Maar dat zag je alleen als de zon erop scheen.

Zie het ook bij mijn eigen paard dr zwarte manen, en staart dat het bruinig wordt in de zomer (En in de winter houdt ze er bruine haartjes tussen de manen/staart op na)

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-10 22:42

hij staat in de zomer met deken op, dus kan niet verkleuren door de zon, bij die van mij. Ha ha. Als hij binnen staat in de zomer zie je ook heel duidelijk dat bruine. Maar volgens mij heb ik gewoon aparte paarden dan. Heb nog een fjord, die heb ik vorig jaar geschoren en die zijn rug was ineens helemaal wit! Normaal als ik die scheer word hij licht isabel en nu was de rug dus ook echt wit. Ha ha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 15:49

Zwartbruine paarden worden bruiner in de zomer. In de winter zijn ze ook haast zwart maar hebben ze vaak nog een bruinachtige neus.