Kunnen jullie met de sneeuw nog wel rijden???

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

appiesjappie

Kunnen jullie met de sneeuw nog wel rijden???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-10 20:18

Hey allemaal.

Op dit moment kan ik niet rijden omdat er te veel sneeuw ligt, wegen slecht zijn, en geen manege vlakbij huis heb.
Hoe lossen jullie dit op? Lassen jullie dit op? Lassen jullie een winterstop in of probeer je toch naar de manege te gaan ondanks het glad is. Ik durf het namelijk niet aan om met de trailer de weg op te gaan omdat het te glad is en ben bang dat de trailer een slinger maakt en wij of in de sloot raken of dat ik door de rare bewegingen mn paard nooit meer de trailer in krijg.

Tooske

Re: Kunnen jullie met de sneeuw nog wel rijden???

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 20:20

Nee, om je leven en dat van je paard op het spel te zetten door met dat slechte weer de weg op te gaan vind ik echt onverantwoord.
Ik heb gewoon een winterstop ach ja ze stond al 8 weken stil ivm met peesblessure mocht net weer beginnen dus extra lang stilstaan maakt ook niks meer uit.

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 20:22

Nee, ik beschik helaas niet over een binnenbak dus mijn pony heeft nu al 3 weken haar rust. Ik durf haar echt niet in de trailer te zetten en te rijden, dus ze heeft lekker vakantie.

Na de vakantie weer rustig oppakken en het zomerseizoen weer lekker in tegen de tijd dat ze weer lekker loopt.

boooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 20:26

Hier is de straat wel ijs+sneeuw vrij dus wanneer er iemand met me mee kan (pony heeft verlatings angst) ga ik lekker naar buiten!
Vandaag ook lekker een uur buiten gereden in het zonnetje! :D

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-10 20:29

oh wat heerlijk zeg!! Mijn paard staat al 1 1/2 maand stil.In januari begin ik bij een andere club hahah dus ben benieuwd of ik dan weer kan gana rijden zal wel een ramp worden haah

xHanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 20:30

Heb al éeeeeeeuwen niet meer gereden... :(

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-10 20:31

haahah het is echt verschrikkelijk!! Maar ja je kunt beter niet gaan rijden dan je paard in de sloot vind ik dan maar weer!!

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 20:34

Heb het geluk van een bos op 5min loop afstand.
Ruiterpad is redelijk te doen, er ligt alleen wat sneeuw, maar het is niet glad. Heb vandaag door het bos op het fietspad gestapt, maar poon nam steeds de weg naar het ruiterpad :D. Nou oke dan, was ook erg goed te doen, viel me echt mee. Dus daar nog wat gedraaft.
Onze bak is ook buiten, is prima te doen om te stappen en een drafje.
Gooi haar er ook in los als ze savonds weer op stal staat, en ik nog ff tijd heb om te komen! Als ik dan in het midden ga staan en alleen maar m'n 'R' laat rollen dan gaat ze al gek doen en racen en slidingstops maken.
Nouja gelukkig is dat best te doen. Doet iedereen op stal hier :')
Laatst bijgewerkt door Poiuytrewq op 25-12-10 20:36, in het totaal 1 keer bewerkt

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-10 20:36

oooh wat een geluk!! Hier komt steeds nieuwe sneeuw bij en het oude is nog niet weg of smelt een beetje en vriest s avonds op

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 20:37

Tja zoalng ze hier nog gewoon los kan een aantal uurtjes per dag vind ik het allemaal niet zo erg.
Het komt ooit wel weer goed!

tessacheyenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 20:41

Lang leve het sneeuwbeslag (beter bekend onder Huffgrip)!!!

Mijn paarden met rondom ijzers lopen nu de hele middag heerlijk buiten in de paddock....en géén sneeuwklonten onder de hoeven te bekennen! Als het weer het toelaat ga ik morgen op de weg stappen...ff kijken hoe dat gaat.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-10 20:42

Inderdaad maar ik vinder echt niks aan dat ik niet kan rijden. Ik mis het gewoon heel erg hahaa!! Erg he? Gelukkig kan ze nog wel gewoon lekker naar buiten in de sneeuw. Maar ik wil ook iets doen haha

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 20:47

ik ben vandaag twee uur buiten gaan rijden in de sneeuw, hier in limboland ligt bijna overal zo'n 40 cm sneeuw :D Steile bergen gaan op en af prima doordat er zoveel sneeuw ligt, enige waar ik moet oppassen zijn de wegen daar ligt een dun laagje waar ijs onder ligt, dat is minder natuurlijk. :P

Dat ziet er zo uit:
Afbeelding

boooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 20:50

Ach, mijn pony is al maanden niet onder het zadel, had alleen de pech dat ik m'n testweek had geplant deze week :')

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-10 20:52

dat je dat durft!!! Lijkt mij echt eng vooral op straat enzo!!Maar het ziet er wel erg leuk uit!!

Feelsoproud

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 21:00

Ik heb zelfs geen buitenbak,dus ik moet sowieso winter en zomer met de trailer naar een manege in de buurt om te kunnen rijden.
Ik heb een 4 jarige die eigenlijk net wedstrijd klaar was,en waarmee ik deze winter mijn debuut wou maken...niet dus.
Tot vorige week heb ik het volgehouden om der in het werk te houden=3 dagen rijden en dan 5 dagen niet weg kunnen door de sneeuw,weer paar dagen rijden en weer paar dagen niets kunnen...3 weken na mekaar wedstrijd ingeschreven en alledrie de wedstrijden afgelast!

Ik heb het écht gehad nu,sinds vorige week heeft ze kerstverlof gekregen :D {:) De wegen liggen er alsmaar slechter bij,ik heb ook écht geen zin om accidenten te doen!Ze loopt wel nog steeds gewoon op het weiland(niet beslagen),dus beweging heeft ze wel.

Ik hoop na nieuwjaar terug te kunnen beginnen,maar dat zal ervan af hangen wat de weergoden zeggen!
Laatst bijgewerkt door Feelsoproud op 25-12-10 21:01, in het totaal 1 keer bewerkt

boooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 21:00

Zolang het niet opgevroren is kan dat prima, heerlijk!

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-10 21:50

het is hier juist wel opgevrorenpffff

Regenpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 21:53

kan nu maar 2x in de week rijden... de bak is laat ik zeggen, ingesneeuwd (buitenbak)
ik ga dan nu 2x in de week naar de manege. heb ik sowieso altijd 2x les. Maar ja, als die stomme @$^$&%$# sneew er ligt, kunnen we niet weg... Izo krijgt dan maar rust, staat toch de hele dag buiten, snachts binnen. dus kan geen kwaad.

jokenicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 22:04

wij hebben het geluk dat de peerdjes aan huis staan :o
heb de laatste dagen wel gewoon gereden, heel goed in de berm blijven, geen pas op de weg gezet.
die losse sneeuw is niet glad, (althans, zonder ijzers, weet niet hoe dat met ijzers gaat, krijgen ze zeker ijsbollen onder de hoeven...) het gaat opzich wel, ze zijn alleen een beetje stijf :P

miranda_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 22:09

Mijn verzorgpaardje staat op een pension stal en daar wordt dagelijks de bak gesleept, en de sneeuw weg gehaald. Afgelopen week lag de bak er perfect bij! Bovenlaag was gewoon zacht.
Maar de keren dat we niet kunnen rijden, gaat hij de stapmolen in of de paddock.

MSophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 22:16

ik rijd elke dag gewoon in het bos :D
en anders met de slee

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 22:20

Mijn paard heeft ook lekker een winterstop! :) Gelukkig komt ze wel heel de dag of een deel van de dag buiten, dus kan ze zelf wel lekker stappen en gek doen.
In het voorjaar maar lekker opnieuw beginnen.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-10 22:23

inderdaad hebbenjulliealeerder een winterstop gedaan? of beginnen julliegewoonweer zodra het ene beetje dooi is

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 22:48

mijn haf heeft een heerlijke winterstop. zo gauw het weer een beetje goed is probeer ik toch wat te longeren, rijden enz. nu stap ik er nog wel eens op maar dan meer zonder zadel. weet hij nog wel hoe het voelt om iemand op zijn rug te hebben. hahah. :P
het is voor mij ook wel heel makkelijk omdat je er ook zo weer opstapt naar een paard maand. dat maakt mijn paard niet zoveel uit. vandaar dat ik er ook wel erg makkelijk over denk bij hem.