verplicht onder een deken!!scheren of wachten???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

trudy13

verplicht onder een deken!!scheren of wachten???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-10 18:01

mijn shetje kreeg helaas droes voor dr kiezen...ze stond lekker dik in dr vacht maar loopt nu ivm hoge koorts en weinig energie om warm te blijven,met een 200grams deken op!ik was dit niet van plan maar kon niet anders ze stond laats te rillen van de kou,zo zielig!
maar nu gezien het feit dat ik de deken er niet meer af kan halen,en ze een ontzettend dikke platte beharing heeft dacht ik aan evt scheren..ze kan de haren toch niet omhoog zetten om warmte vast te houden,en ik denk zelfs dat het er grotendeels wel afschuurdt.
wat denken jullie mede bokkers???

koetjeboe

Re: verplicht onder een deken!!scheren of wachten???

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 18:09

Als je er verder niks mee doet zou ik zodra ze beter is de deken er gewoon weer afhalen.
Ze heeft een dikke vacht en die zet ze zo weer omhoog is mijn ervaring.
Ik zou in elk geval zeker niet scheren als je er toch niks mee doet.

gootje12

Re: verplicht onder een deken!!scheren of wachten???

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 17:25

Nee, vind ik ook. Niet scheren. Dan haal je alle bescherming weg.
Herstel van droes duurt lang hoor.

malo_kozo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 22:46

in combinatie met de 200 grams deken zou ik nu niet scheren, als je nu een iets dikkere deken pakt (bijvoorbeeld de 400 grams) zou ik het wel doen en dan bijvoorbeeld alleen onder de deken scheren. Dan houd je shetje op de "onbedekte delen" lekker dr haartjes om op te zetten en voor de rest werkt de deken wel.

200 grams vind ik persoonlijk te dun daarvoor.

trudy13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-10 23:41

de 200grams zou ze ook niet op houden na het scheren,dat zou zeker minimaal 350 grams worden of een stal/onderdeken onder de 200grams!
ik heb inmiddels wel besloten voorlopig nog niet te scheren,al merk ik wel dat ze aardig wat schuurplekken krijgt,niet tot op de huid maar duidelijk afbrekende vacht!is hier iets tegen te doen??