Staart gaat kapot van deken.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

playboysches

Staart gaat kapot van deken.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-10 01:36

Ik zit met een probleem, mijn paardje haar staart gaat kapot van de dekens.

Dekens zonder staart flap, daar schuurt de rand van over haar staart, met het gevolg dat ze kale plekken krijgt.
Nou heb ik een deken op met staart flap, schuurt die naad van waar de staart flap eraan vast zit over haar staart, dus ook kale plekken.

Nou vraag ik mij dus af of het probleem is dat de dekens misschien te lang zijn. Maar ik heb een Quarter en als ik haar eigen maat neem, dan zijn de dekens aan de voorkant weer te klein.

Is er iemand met hetzelfde probleem? Of heeft er iemand tips?

Groetjes

ulestro

Re: Staart gaat kapot van deken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 01:42

weet je zeker dat het deken zelf daar schuurt?
Soms schuren paarden hun staart als ze dekens hebben omdat ze het wat te warm hebben...

Zelf heb ik dekens van bucas gekocht omdat mijn paard altijd open lag aan de borst, deze zijn van binnen in ontwikkeld dat ze mindere schuurplekken geven...

playboysches

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-10 01:47

Ja het is echt de deken die schuurt, de kale plekken zitten precies bij de naad van de deken. Het gaat om onderdekens en staldekens, met regendekens heb ik het nog niet gehad.

Zit erover te denken om een nieuwe onderdeken te kopen, van rambo of amigo. Ben alleen bang dat ik dan hetzelfde probleem heb. Of ik moet een maatje kleiner proberen, alleen heb ik dan de kans dat de deken van voren niet past.

playboysches

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-10 20:32

Is er niemand met hetzelfde probleem? Of iemand met tips?

daiisj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 20:37

nog nooit van gehoord mischien een staartbandage iets in die richting gebruiken?
het nadeel zal wel zijn dat ze het warm krijgt en kan gaan schuren