paarden mislukt met scheren, dit nog goed te krijgen ?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

moyra

paarden mislukt met scheren, dit nog goed te krijgen ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-10 22:05

Onze paarden zijn gisteren professioneel geschoren.
Eind september zijn ze ook geschoren door deze persoon en toen zagen ze er super uit +:)+
Helaas is er nu iets fout gegaan en zien ze er in 1 woord NIET uit -O- .
Je begrijpt natuurlijk al dat je zo niet met je paard over straat durft.
Heeft iemand een idee hoe we dit weer netjes kunnen krijgen ?

paard 1 :

Afbeelding

Paard 2 :

Afbeelding

Rest van de foto's liever even kijken voor je reageerd :

http://www.mijnalbum.nl/Album=GW4G6N7P

Let wel , de paarden hebben keurig stil gestaan, paard 2 was verdoofd en heeft echt geen voet verzet.
Zoals jullie zien zitten ze van TOP tot TEEN onder de strepen.

Donkerste paard ziet er minder erg uit maar dat is net zo erg vertekend alleen door de kleur.

Help !!!!

Poosje81

Re: paarden mislukt met scheren, dit nog goed te krijgen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 22:07

Wellicht waren de mesjes wat bot, maar ik heb het veel vaker gezien. Week of 2 maximaal, dan zie je het al niet meer. Dus je kan rustig ademhalen ;)

byjou1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 22:08

Ow wat erg! Ik weet dat DL_ hier op bokt ook paarden scheert, misschien kun je haar es PBen?

Hopelijk kom je tot een oplossing....

dblijham

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 22:09

De tondeuse er opnieuw overheen, net zo lang tot het glad is. Beetje streperigheid trekt vanzelf weg maar sommige foto's in je link zien er echt niet uit.

Najoveh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 22:10

Phoe, dat ziet er inderdaad niet echt netjes uit...
Ik heb zelf geen ervaring met scheren, maar ik ben wel erg benieuwd of dit goed te krijgen is.
Heb je al contact gehad met de scheerder zelf? Wat zegt hij/ zij ervan? Dit is toch ook geen goede reclame voor hem, wellicht kan hij het opnieuw doen/bijwerken?

Jolliegirl

Dit groeit wel weer aan, weekje/ 2 weken en je ziet er niets meer van.
Ze hebben een deken op, dus je ziet het niet ;)

Vind het alleen niet zo netjes van de scheerder...
Dit had wel wat netter gekunt, messen scherper, ander apparaat.

_Zsazsa_

Er is geschoren met botte messen en met iemand die weinig talent heeft voor scheren zo te zien.
Als ik de rest van de fotos bekijk zie ik geen vakkundigheid. Overal plukken en happen.
Maar over een week of 2 zie je het niet meer hoor.
Maar dit is vaak niet meer goed te krijgen. Alleen de resterende plukken weghalen ;)

xMelissaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 22:11

Ziet er inderdaad niet netjes uit! Ik denk dat de mesjes bot waren!

vblade

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 22:12

Inderdaad de resterende plukken met een scherp scheerapparaat weghalen en even een week of 2/3 een oogje dichtknijpen...
Voortaan misschien iemand anders je paarden laten scheren. :)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 22:13

wow het is inderdaad misgegaan zeg! wat balen :(

bamsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 22:13

ik zou zoizo de 'scheerder' er op aanspreken, en voortaan naar iemand anders gaan! je betaald er niet voor om er zo uit te zien of wel?

ik denk idd dat de mesjes bot waren... je kan er opnieuw overheen gaan. na 2 weken idd zijn de strepen weg, maar de plukken haar niet ....

stienmasjien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 22:14

Het groeit idd bij, maar je kan er ook met een kleiner scheerapparaat (met scherpere mesjes ofcourse) overheen gaan.
Duurt enorm lang maar het werkt wel, ik zou het wel door iemand anders laten doen als ik van jou was. :j

xx_denise_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 22:14

ik wil je niet ontmoedigen maar ik had dit vorig jaar ook!
het ging echt niet weg .. daar liep ik dan met een paard met overal uitstekende haarplukken en strepen. :S

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 22:15

Mijn paard heb ik een week of 2 geleden nog geschoren en zag er netjes uit, tot hij het een beetje koud had. Toen zette hij zijn haren op en zag het er net zo uit als op de foto.
Maar als hij zijn haren niet op zet, zie je er niks van.
Ik gok dus, dat je paarden het wat fris gehad hebben net na het scheren, toen je de foto's maakte.

Als ze wat langer onder de deken staan, zien ze er dan nog zo streperig uit?

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 22:16

Toen ik voor het eerst ging scheren, met een gloednieuw apparaat, had ik dit resultaat ook. Het kan te maken hebben met de afstelling van de messen, niet zozeer met de scherpte, aangezien ik het ook had met een heel nieuw apparaat. Het trekt inderdaad weg, bij de een iets eerder dan bij de ander.

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 22:17

Marije_jiplover schreef:
Mijn paard heb ik een week of 2 geleden nog geschoren en zag er netjes uit, tot hij het een beetje koud had. Toen zette hij zijn haren op en zag het er net zo uit als op de foto.
Ik gok dus, dat je paarden het wat fris gehad hebben net na het scheren, toen je de foto's maakte.

De foto's zijn 1 dag na het scheren gemaakt, de haren staan niet omhoog omdat ze het koud hebben, helaas.

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 22:18

Die strepen heb ik ook een keer gehad op een paard en de messen waren goed.. het is wel weggetrokken gelukkig maar ik vind het scheerwerk zelf niet echt netjes, ik zou het gewoon overnieuw (laten)doen.

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 22:20

Oei wat lelijk! Heb je de scheerder hier op aangesproken? Je betaalt hier toch voor en dan dit resultaat. Niet echt netjes. Zou ook zeker niet de volle mep hebben betaald. Ik hoop voor jou dat het met een week of 2 is bijgetrokken. En niet dat je het de hele winter blijft zien.

Germatje

Ojeetje dat is wel lelijk zeg, maar goed, het groeit wel weer aan dus ik zou me er niet te veel zorgen over maken.
Maar zoals hierboven; botte messen. Ik heb het overigens nooit zo streperig gezien hoor!
Mag ik weten wat je hier voor betaald hebt?

inge81

euhhh opnieuw scheren zou ik zeggen. Hoop voor je dat de scheerder niets in rekening heeft gebracht hiervoor, want ik vind er echt zeer schandalige stukken tussenzitten hoor. Snap uberhaupte niet dat je door hebt laten scheren eigenlijk.

P_Tries

Waar was je zelf toen je paarden werden geschoren? Ik neem aan dat als je er bij was, je zelf hebt gezien dat dit niet helemaal goed ging? Wellicht had je toen kunnen ingrijpen..
Deze messen waren echt onscherp.. en tsja, als iemand zich voordoet als professioneel scheerder, dan moet je dit ook wel zien neem ik aan.. :+

Sja, 2 kansen, opnieuw met het apparaat erover en kijken wat je kan redden, of wachten tot het wat weg is, maar mijn geld zou ik hier niet aan uitgeven.. :n

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-10 22:21

Marije_jiplover schreef:

De paarden stonden al ruim een dag onder de deken toen deze foto's zijn gemaakt.
Deze foto's zijn van vandaag en gister zijn ze geschoren.

Oke we moeten dus geduld hebben en een scheerapparaat huren voor de overgebleven plukken.
Normaal scheerde wij de paarden altijd zelf maar dit jaar wilde we het laten doen.
Vorige keer is echt super bevallen maar hierbij zonk de moed ons wel een beetje in de schoenen.

Scheerder verwijt zelf aan dat de paarden te dik in het haar stonden maar deze waren eind sep nog geschoren en stonden al onder dekens.
Ze waren niet gek veel dikker in het haar als de vorige keer.
Overgens krijgen we wel 50 % terug van het betaalde drag.

melody93

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 22:21

Het resultaat ziet er haast uit alsof het met schapenmessen is geschoren zo streperig!
Je kan proberen met scherpe paardenmessen er nog een keer overeen te gaan, maar ik geef je weinig kans dat dat lukt... (dan moet je wat meer ''drukken'' op je machine en er wat vaker overheen gaan, misschien dat het dan wel lukt)
De persoon die geschoren heeft heeft in elk geval niet netjes geschoren, veel plekken zijn stomweg vergeten en als ik geschoren zou hebben en je ziet bij een klein stukje al strepen, dan maak je het zeker niet af! Dus ik zou de scheerder hierop aanspreken, laat die maar met een oplossing komen.

Marisje76

Re: paarden mislukt met scheren, dit nog goed te krijgen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 22:24

even een weekje wachten en dan nog een keer scheren met scherpe messen, dan komt het toch wel goed hoor!
ik scheer ook heel veel paarden maar als ik zo'n werk zou leveren zou ik mijn ogen uit mn kop schamen, heeft trouwens niets te maken met dat ze dik in het haar zitten hoor, laat je dat niet wijsmaken.
succes ermee nog

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-10 22:24

Germatje schreef:
Ojeetje dat is wel lelijk zeg, maar goed, het groeit wel weer aan dus ik zou me er niet te veel zorgen over maken.
Maar zoals hierboven; botte messen. Ik heb het overigens nooit zo streperig gezien hoor!
Mag ik weten wat je hier voor betaald hebt?

We hebben voor 2 paarden €70 euro betaald maar krijgen een deze dagen 50% terug gestort omdat dit er niet uit ziet.
Het viel ons echter pas later op (dus niet vlak na het scheren) en hebben toen contact met de scheerder opgenomen.
En vandaag zijn we tot de overeenkomst gekomen van 50 % retour.