Muts onder cap?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

patpen

Muts onder cap?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-10 14:49

Hallo,

Weet iemand of je mag rijden met een muts onder je cap? Afgelopen week had ik zulke koude oren (en neus maar daar valt weinig aan te doen |( ) en nu vraag ik mij af of ik onder mijn cap een muts kan dragen zodat mijn oren tenminste warm blijven. Gelukkig heb ik wel warme handschoenen, thermolaarzen en thermobroek dus de rest van mijn lichaam is wel lekker warm. Of heeft iemand anders suggesties voor warme oren met dit weer? Mijn cap is overigens verstelbaar omdat ik tussen 2 maten in zit wat maat betreft.

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 14:50

je bedoelt op wedstrijd neem ik aan?

wanneer je voor jezelf rijd maakt dat toch niet uit, tenminste wanneer je cap nog goed past?
Laatst bijgewerkt door enniee op 04-12-10 14:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Emma

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 14:50

Het kan wel, als je cap er nog goed over heen past.
Je kan ook bijv. een dikke grote wollen sjaal nemen, die je dan een beetje onder je cap schuift zodat ze over je oren heen gaan?

AngeliqueB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 14:51

Ik heb zo'n band voor over het voorhoofd en oren, en die past prima onder een cap, zonder dat deze krap zit.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 14:54

wat ik doe is zo'n (haar)band onder je cap aan doen, ze verkopen zo'n dingen de laatste tijd wel meer. Meestal is dat gemaakt uit fleece of wol. Is echt wel lekker warm en kan niemand iets op tegen hebben denk ik.

patpen

Re: Muts onder cap?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-10 15:35

Ik bedoelde gewoon prive; ik rij geen wedstrijden wegens handicap. Op de manege waar ik rij wordt heel strikt gelet op de regels (jas dicht i.v.m. het eventueel flapperen van de panden bijvoorbeeld) dat ik mij gewoon afvroeg of het überhaupt kon/mag.
Maar die hoofdband lijkt mij wel wat. Ik heb nog fleece liggen dus ik ga straks met de naaimachine eens zo'n ding in elkaar zetten.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 20:13

Zolang je cap nog steeds goed past met een muts eronder, is het geen probleem.
Ik heb zo'n zijden bivakmuts voor het motorrijden laatst onder mijn cap gedragen, cap ietsje losser gedraaid als normaal en het ging prima.
Daarnaast heb ik oorwarmes aan mijn cap bevestigd, bij mijn Uvex-cap. Dat is ook echt een superuitvinding.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 20:16

als je cap nog past, gewoon doen.

maar voor je neus weer ik wel wat :Y) je hebt van die vierkante sjaaltjes die je in de lengte moet vouwen, zodat je een driehoek hebt. ik noem ze altijd emosjaaltjes :')
maargoed, die moet je dus een keer om je heen slaan, dat stuk dat om je nek zit kan je dan tot over je neus trekken. beetje vaag uitgelegd, maar echt heerlijk warm als je een beetje een dikke hebt :D