Winter...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ytsje_

Winter...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-10 22:06

Hallo,
Ik heb een vraagje!
De fries waar ik op rijd, is bang voor sneeuw ofzoiets.
Ze is nu helemaal druk, maar we kunnen haar niet even los in de bak gooien, want die is te hard.
We hadden haar net lekker laten afvallen, want ze was veeel te dik.
Het ging net zo goed, maar nu is het winter, en kunnen we niets met haar!
De bak is te hard om in te rijden/longeren/los te gooien, en buitenritjes zijn ook geen optie, want het is te glad, en dat vind ze dood eng! Nu is mijn vraag; wat doen jullie in de winter met je paard?

Shanedow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 22:59

Uhmm 's winters ga ik veel buitenritten maken omdat ik inderdaad ook niet in de bevroren bak kan rijden..
Ook doe ik dan veel vrijheidsdressuur, lopen (uitlaten van de paardjes :') ) en lekker omprutsen :D

Wanneer de mogelijkheid er is af en toe eens een binnenbak opzoeken en even rijden :j

xGaab

Re: Winter...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 23:01

Lekker aan prutsen en buitenritjes rijden. Niet als het zo glad is en zoveel sneeuw ligt. Dan ga ik lekker met ze wandelen dat ze toch wat beweging hebben! Soms naar een vereniging hier in de buurt om in de binnen bak te rijden!

HighFly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 23:09

ik zet mijn paarden iedere dag zeker 2 uurtjes of meer los in de bak/wei en verder stap ik alleen wat aan de hand in de binnebak en poets ik ze. Als ik zou kunnen rijden zou ik gaan rijden in de binnebak maar mijn pony is gewond dus dat kan helaas niet.

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 23:33

zo veel mogelijk buiten in de buitenbak of paddock of weiland.

Daarnaast de paarden die gereden kunnen worden 3, 5 of 6 keer in de week rijden (ligt per paard)

En als ik tijd over heb stap ik s avonds nog even in de bak aan de hand of zonder zadel erop bij Amor.

lijs1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 11:30

Zelf heb ik gister gewoon een buitenrit gemaakt over de gestrooide wegen, niks aan de hand met mijn fries. Rijden in de bak vermijden omdat die beesten zo lomp als een koe zijn en het eerste rondje stap struikelde hij al terwijl hij gewoon kon zien hoe het eruit zag. Dus daar lag ik met mij goede wil (natuurlijk heb ik mij eraf laten vallen zodat hij zichzelf kon opvangen) Want paarden gewoon laten springen in de bak kan geen kwaad, ze vangen zich wel op als er geen gewicht op zit. Bovendien zie je nog genoeg paarden in het weiland en in de natuur is het niet anders.

mooney1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 11:42

Wij gaan iedere dag, wanneer het niet sneeuwt en glad is uiteraard, wandelen met de paarden.
En buitenritten maken.
In de buitenbak kan er ook hier niets gedaan worden.
Hier staan ze wel 24/7 buiten in grote paddock met schuilstal dus beweging hebben ze wel, hetzij wel wat beperkt.

mexlovenoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 11:45

Shanedow schreef:
Uhmm 's winters ga ik veel buitenritten maken

staat jou paard op ijzers? haha even een vraagje. Ik verlang ook naar buitenrijden. Paardje staat voor op ijzers

Ytsje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-10 12:57

Pytsje staat op ijzers, en het is veel te glad op de weg, en ze is hartstikke druk met al die sneeuw, dan vliegt ze er vandoor!

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 22:27

Heb je haar wel terug gezet in krachtvoer? Dat scheelt ook vaak flink wat frissigheid. Ik heb ook paarden op de ijzers die nu de weide niet op kunnen maar ik sleep elke morgen de bak helemaal los. Hierdoor is de toplaag mooi droog gevroren en kunnen ze toch een paar keer per dag los in de bak.Weet niet of het me morgenochtend ook nog lukt want er ligt hier nu een flink pak sneeuw... :( . Maar ik weet niet of dat bij jullie ook een optie is?

Ytsje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-10 12:17

Nou, We voeren Pytsje zowieso al geen krachtvoer ;)
Word ze veeeeel te druk & te dik van ;)

lollixpop15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 14:10

ik zou dan gewoon met je paardje even lekker gaan stappen op het terrein voorzichtig. :)

mouselover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 19:24

is het geen optie om even met der rustig te gaan stappen op het terrein of gaat dat ook mis? :)

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 19:31

Bij osn staan ze 24/7 buiten, af en toe beetje klieren in de wei en verder doen ze niet veel. Alleen de shetlanders geef ik bijna elke dag beweging (lange lijnen longeren).

dominiquesr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 19:33

sleeën ! wandelen, gewoon lekker buitenzetten