winterdeken nodig?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mellienie

winterdeken nodig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-10 21:20

Hallo,

Ik ben sinds de herfstvakantie bezig om een jonge pony mak te maken.
Hij is nu 2,5 jaar en hij staat bij een aantal pony's die een beetje dikker moeten worden.
Nou is mijn pony heel dun; hij heeft bijna geen vetlaag en ik voel zijn ribben dus heel goed.
Hij heeft het ook koud; hij zet zijn rug bol en hij staat te trillen.
Hij staat dag en nacht buiten, en nu dus ook in de sneeuw.
Ik ga morgen met mijn vriendin voer komen, dus hij zal wel een beetje dikker worden.
Maar moet ik een deken voor hem kopen tegen de kou?
Of juist niet?
Zo ja: wat voor deken zou ik dan moeten kopen?
Ik zou hem ook op stal kunnen zetten, maar hij kan niet de hele winter op stal blijven staan..
En ik vindt het ook fijn als hij beweging krijgt!
Weet iemand een oplossing??

Xx

Safiera

Re: winterdeken nodig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 21:55

Ik heb mijn pony, die inmiddels 5 is, vandaag toch een deke op gedaan. Dit omdat hij ondanks veel ruwvoer toch mager werd. Ik vind persoonlijk dat mager worden/zijn een goede reden is om een deken op te doen, maar de meningen verschillen daarover op bokt. Ik zelf ben nu van niks naar een 250/300 grams deken gegaan. Pony zuchte echt zo van hehe, eindelijk warmer :)

mellienie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-10 21:57

Safiera schreef:
Ik heb mijn pony, die inmiddels 5 is, vandaag toch een deke op gedaan. Dit omdat hij ondanks veel ruwvoer toch mager werd. Ik vind persoonlijk dat mager worden/zijn een goede reden is om een deken op te doen, maar de meningen verschillen daarover op bokt. Ik zelf ben nu van niks naar een 250/300 grams deken gegaan. Pony zuchte echt zo van hehe, eindelijk warmer :)

haha okee, dank je :)