Ervaringen met watertanks tijdens de vorst?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sjen

Ervaringen met watertanks tijdens de vorst?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-10 16:30

Wij hebben op ons weiland een grote watertank (zo een als op het plaatje op deze link http://reco.eu/shop/product_info.php/cP ... 58a9bc25d0) waar we regenwater in opvangen. We hebben aan de opening aan de onderkant een slang bevestigd zodat het water via die slang in de teil loopt. Maar elke winter is het natuurlijk weer hetzelfde liedje: het kraantje en de slang bevriezen. Volgens mij is het water in de tank niet perse bevroren (behalve dan misschien bij extreem koude temperaturen).

Wie heeft er een tip om met deze vorst toch water te krijgen uit zo'n tank? Weet iemand bijvoorbeeld een speciale slang tegen de vorst? (thermoslang o.i.d.) Of een andere tip om zo'n tank vorstvrij te houden, want het hoeft niet perse via de slang, zolang er maar water uit komt.

Ik zou het graag willen weten, want tweemaal daags met jerrycans sjouwen is ook niet alles! ;)

Diesel2005

Re: Ervaringen met watertanks tijdens de vorst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 17:11

Ik neem een jerrycan heet water mee naar stal om de kraan mee te ontdooien. Dat gaat prima.

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-10 19:09

Dat lukt bij ons niet. Ik denk dat die bij jullie binnen staat? Bij ons staat ie buiten, en ook redelijk in de wind. er zitten dus echt ijspegels langs de kraan.

Diesel2005

Re: Ervaringen met watertanks tijdens de vorst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 20:14

Bij ons staan ze uit de wind.

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-10 14:08

ja dat is het verschil denk ik. Bij ons kunnen we 'm niet uit de wind zetten, er is maar 1 plek waar ie kan staan en dat is helaas in de wind.

Met deze vorst is nu volgens mij ook het water in de tank zelf bevroren.

Iemand tips hoe je toch water kunt krijgen uit zo'n tank? Ik zie op agradi allerlei thermo spullen voor water, maar ik weet niet precies hoe je die gebruikt?