strooizout...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

pony_10

strooizout...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-10 20:04

Ik heb met m'n moeder strooizout gekocht voor op de trailer waar mijn pony in kan omdat het nu heel de tijd al sneeuwt maar nu vroegen wij ons af voor als mijn pony er aan ging likken ofzo en hij het dan lekker vond of dat dan niet heel erg slecht voor hem is :(:)

doeii

Rijlaarsdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 20:23

sowieso slecht voor de hoeven. en als hij er een likje van neemt is het geen punt,maar hij moet niet bergen gaan eten.
begrijp ik dat je trailer nu als schuilstal gaat fungeren?

pony_10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-10 21:21

kvika schreef:
sowieso slecht voor de hoeven. en als hij er een likje van neemt is het geen punt,maar hij moet niet bergen gaan eten.
begrijp ik dat je trailer nu als schuilstal gaat fungeren?

Ja als hij het koud of zo heeft dan gaat hij daar gewoon in staan :D

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 21:35

Kun je niet beter een laag stro op de laadklep leggen en in de trailer? Stro wordt iig niet glad :D
Dan heeft ze normale bedekking en heb je iig geen kans dat ze een hoeveelheid zout binnenkrijgt.
Dat het slecht voor de hoeven zou zijn, heb ik zelf nooit zo ervaren (altijd in gezoute bakenbak geerden met +/= 30 andere paarden en paarden, die dagelijks op het strand lopen, hebben ook geen problemen ermee) dus ja??
Succes ermee!

Laanbanaan

Re: strooizout...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 21:47

Wij gebruiken geen strooizout, maar dat zout wat je door koeienvoer heen doet. Weet even niet hoe het heet. Het werkt ook bij ijzel 10x beter dan strooizout en is een stuk goedkoper.

pony_10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-10 21:51

Laanbanaan schreef:
Wij gebruiken geen strooizout, maar dat zout wat je door koeienvoer heen doet. Weet even niet hoe het heet. Het werkt ook bij ijzel 10x beter dan strooizout en is een stuk goedkoper.

oke waar zou je dat misschien kunnen kopen???

Rijlaarsdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 22:29

hoop wel dat de trailer achter een auto staat of anders zo is neer gezet dat hij niet kan kiepen....
maar daar zal je zelf ook wel overna gedacht hebben.
laanbanaan, is dat niet gewoon zout?
gr.

Laanbanaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 23:35

lindsay72072 schreef:
Laanbanaan schreef:

oke waar zou je dat misschien kunnen kopen???

Geen idee, wij halen het bij de molen op het dorp. Misschien bij de boerenbond?

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 11:16

lindsay72072 schreef:
Ik heb met m'n moeder strooizout gekocht voor op de trailer waar mijn pony in kan omdat het nu heel de tijd al sneeuwt maar nu vroegen wij ons af voor als mijn pony er aan ging likken ofzo en hij het dan lekker vond of dat dan niet heel erg slecht voor hem is :(:)

doeii

Ik mag hopen dat de trailer toch wel vast zit aan iets? Wat voor pony heb je? Als het die haflinger is op je profielfoto, dan kantelt de trailer namelijk als hij de laadklep oploopt. Waarom inderdaad zout? Als je er even 2 keer per dag een bezem doorheen haalt is er niks aan de hand toch?

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 11:23

een heel dun laagje maakt niet veel uit. Maar goed schoonhouden is de kunst. Dan kan het niet aanvriezen.

Wel inderdaad even een paar stenen onder het chasie zetten aan de achterkant dan kan hij veilig los staan in de wei.

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 11:27

momo_lover schreef:
een heel dun laagje maakt niet veel uit. Maar goed schoonhouden is de kunst. Dan kan het niet aanvriezen.

Wel inderdaad even een paar stenen onder het chasie zetten aan de achterkant dan kan hij veilig los staan in de wei.

inderdaad of stenen eronder of een auto/tekker ervoor.

Laanbanaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 15:32

kvika schreef:
hoop wel dat de trailer achter een auto staat of anders zo is neer gezet dat hij niet kan kiepen....
maar daar zal je zelf ook wel overna gedacht hebben.
laanbanaan, is dat niet gewoon zout?
gr.

Veevoerzout voor koeien is volgens mij iets anders dan huis tuin en keuken zout, maar kan het mis hebben hoor! Het werkt in ieder geval goed.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 15:36

Het zout wat ze op de weg strooien is vermengd met calcium dat geeft dus een ander effect als dat je gewoon zout strooit op de straat. Meestal kan je gewoon strooizout kopen bij de praxis/boerenbond/welkoop.

pony_10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-10 16:49

daffie1986 schreef:
lindsay72072 schreef:

doeii

Ik mag hopen dat de trailer toch wel vast zit aan iets? Wat voor pony heb je? Als het die haflinger is op je profielfoto, dan kantelt de trailer namelijk als hij de laadklep oploopt. Waarom inderdaad zout? Als je er even 2 keer per dag een bezem doorheen haalt is er niks aan de hand toch?

de trailer staat gewoon vast hoor :o