Hoeveel grams deken hebben jullie op je ( geschoren ) shet?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

BiHB

Hoeveel grams deken hebben jullie op je ( geschoren ) shet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-10 19:52

Hallo Bokkers...

Ik vroeg mij af wat jullie dikste deken is voor jullie ( geschoren ) shet?
Die van mij staat nu onder fleece deken en 350 grams deken.

Hij staat een paar uurtjes per dag buiten, verder staat hij in een ruime stal en krijgt hij iedere dag goed en voldoende beweging.
Als ik hem nu aan t borstelen ben, en t duurt wat langer, gaat hij echt staan rillen, dus dan snel zijn dekens weer om... Maar t liefst zou ik nog 1 zwaardere deken willen voor wanneer t nog kouder wordt... Maar waar vind je zwaardere dekens boven 350 gram in maat 135...??

Dus wie weet een goed adres??

Thanks

xXxXsasxXxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 20:14

Mijn dikste deken voor mijn shet is een 150 grams deken.
Vorig jaar stond hij gewoon onder een ongevoerde regendeken, maar ik merkte dat hij het nu wel wat kouder had, dus heb ik een nieuwe deken gekocht. Hij heeft het tot nu toe nog niet koud! En anders koop ik nog wel een dikkere deken.

Kan je bij online ruitershops geen dikkere deken vinden?
Ik ga zo wel even zoeken!

zanzibar01

Re: Hoeveel grams deken hebben jullie op je ( geschoren ) shet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 20:22

De shet van mijn dochtertje is niet geschoren en heeft alleen een regendekentje op. Als je shet geschoren is is het handig om niet de hele deken af te doen als je hem borsteld. Klap hem even terug en borstel dan snel het dekenloze deel want dan krijgt hij het niet koud. Want rillen omdat hij geen deken op heeft is iets anders dan dat hij het koud zou hebben onder die 350 grams.