de maat van uitrijdekens

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

KimH

de maat van uitrijdekens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-10 11:42

Hoi allemaal,

Ik wil een uitrijdeken aanschaffen voor mijn paard.(die van HV Polo vind ik erg leuk) . Ik heb alleen geen idee hoe de maten werken van uitrijdekens. Gaat dit gewoon als de normale deken? Of zijn dit aparte maten?
Mijn paard meet 1.75. Kan iemand me helpen?

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 11:54

je moet nu gewoon de rug lengte hebben van je gewone dekens.dus meten van schoft paard tot staart dat is de maat die je nodig hebt.je hebt soms maat s dit is meestal 125cm,m is 135cm,l is 145cm en xl is 155cm als het goed is zijn dit de maten .anders even na vragen bij de shop waar je het koopt of besteld
KimH schreef:
Hoi allemaal,

Ik wil een uitrijdeken aanschaffen voor mijn paard.(die van HV Polo vind ik erg leuk) . Ik heb alleen geen idee hoe de maten werken van uitrijdekens. Gaat dit gewoon als de normale deken? Of zijn dit aparte maten?
Mijn paard meet 1.75. Kan iemand me helpen?

KimH

Re: de maat van uitrijdekens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-10 12:03

Oke op die manier... Ik zat eerst bij EJ.nl te kijken en daar gaven ze bij deze dekens ook bv. maat 195 aan. Ik heb een groot paard maar rug lengte 195 heeft hij echt niet :D . Ik raakte er een beetje van in de war..

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 14:34

nou dat vind ik zelf ook erg vreemd dat ze deze maten aan geven want dit zijn onder lengte;s die dus van voor de borst tot achter gaan en een uitrijdeken komt helemaal niet tot voor beetje wazig.zou een andere site bekijken of hun vragen hoe ze deze maten bedoelen.want ik zou er ook van in de war raken
KimH schreef:
Oke op die manier... Ik zat eerst bij EJ.nl te kijken en daar gaven ze bij deze dekens ook bv. maat 195 aan. Ik heb een groot paard maar rug lengte 195 heeft hij echt niet :D . Ik raakte er een beetje van in de war..

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 12:54

Mijn paard staat onder dekens van 195 & heeft een uitrijdeken maat L :)

touchofpink

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 15:50

Ik zou goed het stuk achter het zadel tot aan de staart opmeten en daar de uitrijdeken op afstemmen want ik heb al een aantal maal een uitrijdeken gekocht die een stuk billen bloot laat. De uitrijdeken is vooral voor de nieren en lendenen als ik het goed heb daarom vallen ze meestal wat 'klein' maar ik vind het toch wel fijn als ook de billen bedekt zijn tot over de staart (als je begrijpt wat ik bedoel)

KimH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-10 09:52

Bedankt voor de tip. Ik ga van de week langs EJ en zal ook even een meetlint meenemen. ( anders kan er hoop ik altijd nog geruild worden).