Piste bevroren

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

armanike

Piste bevroren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-10 23:30

hoi,

onze piste is nu dag en nacht bevroren, heeft iemand een idee hoe je dat ontdooit krijgt?
is zout slecht?

MargrietJonk

Re: Piste bevroren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 23:33

Ik ken mensen in de omgeving die er strooizout in hebben gegooid. Veel slepen en strooien. Ze hebben vorig jaar precies 1 week niet kunnen rijden omdat ze te laat waren met de combinatie van strooien en slepen.

armanike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-10 23:35

Maar is dit niet heel slecht voor de hoeven van het paard?

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 23:35

eerst beginnen met frezen elke dag 2x en al voor ie bevroren is. eenmaal bevroren is het wachten op dooi...je kan nog zout proberen maar als je zand te nat was voor het ging vriezen komt er veel vocht vrij met zout en dat bevriest erg snel weer vast en dan krijg je van die grote klonten..

sommodore

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 23:43

Bij ons wordt de bak `s avonds vlak gesleept( in de vorstperiode ) , als het dan opvriest is het in ieder geval vlak. De paarden kunnen dan in ieder geval naar buiten en erin rijden is dan ook te doen, behalve galoperen daar vind ik het te hard voor.

armanike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-10 00:00

oke bedankt, helaas heb ik op het moment niets om te slepen

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 00:03

Geen idee, ik rij gewoon maanden niet :')
Maar het is ook mijn bak niet. Ik hou dit even in de gaten.

armanike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-10 00:07

Tjeh dat kan ik helaas niet, ik heb een enorm gestoorde arabier, die gek word als ik haar niet laat bewege haha

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 00:08

is het je eigen baan? dan kun je nog proberen of er een loonwerker in de buurt er met een grote frees door heen kan komen ,maar dan moet je m wel snel laten komen anders komt ie er nooit meer doorheen. het ligt er maar aan hoe graag je rijden wil..[en hoe lang deze vorst periode duren gaat]

armanike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-10 00:08

Ja het is mijn piste. Ja ik hoop niet te lang, ben het nu al moe. En ik moet echt om de dag rijden

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 00:11

ja dan echt proberen een loonwerker te vinden die het even tussendoor voor je wil loshalen..zoals ik het hier nu zie op buienradar duurt t nog zeker tot 8 december de kou...! alleen moet je dan wel een mogelijkheid hebben om m steeds vlak te slepen anders vriest ie heel bobbelig op ,ook niet goed voor de benen...lastige tijd dit

moonvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 00:17

We hebben het voor vriezen steeds gevlakt. Nu is de bodem wel hard maar daarboven nog iets los. Doordat hij vlak is goed te rijden. Iets minder fanatiek misschien maar goed. We gebruiken geen zout. Vorig jaar maar drie weken achtereen niet kunnen rijden in de bak. Vriezen vind ik niet zo erg maar die sneeuw maakt er zo'n rotzooi van.

Paarden gaan er ook los in overdag en weten prima hoe ze hun pootjes moeten zetten. Voordeel als de grond echt hard word kunnen ze geen kuilen meer graven. :D Verdraait toch nog een voordeel aan die kou!