Ik heb 2 spaanse paarden, 1 ervan staat nu onder een 200 gr deken. Hij kon vorig jaar slecht tegen de kou, was er echt ellendig onder en had een lage weerstand door een operatie. De 2 anderen staan sinds 2 jaar in de winter zonder deken in de winter (wei met inloopstal). Maar ze stonden vorige jaar elke leer als het weer wat kouder werd te kuchen en dat blijft een beetje kwakkelen. En nu weer. Het paard met deken heeft niets en de 2 anderen staan te hoesten. Ze krijgen goede voeding en supplementen etc dus wat dat betreft kan ik weinig verbeteren. Maar nu is de vraag; ze hebben nu een wintervacht. Kan ik ze gewoon vanaf nu een 200 gr deken op doen en ze daar de hele winter mee laten staan? Ik verkies nl 200 grams omdat ze dan lekker een licht dekentje ophebben en niet echt helemaal ingepakt staan de hele winter. Het paard die nu een 200 gr opheeft en minder wintervacht heeft, kan die daarmee blijven staan of moet ik die zijn dikkere deken weer opdoen nu?
Normaal vind ik het allemaal logisch maar door de info over wel of niet vacht overeind zetten enzo vind ik het allemaal verwarrend worden
En ik moet extra dekens gaan kopen dus dan moet ik wel meteen de goede dikte kopen 
Indien ze dikkere dekens nodig hebben, welke zijn het lichtste?