teddyfleece deken als onderdeken?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ferropaard

teddyfleece deken als onderdeken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-10 16:15

hallo,
ik vroeg me af of er mensen op bokt zijn die een teddyfleece deken gebruiken als onderdeken?
ik zit er over te denken om dat ook te gaan doen namelijk maar daarvoor zou ik graag jullie mening ook horen! :o
en van welk merk jullie ze hebben? ik kon zelf alleen HH vinden...
en weten jullie toevallig hoeveel gram zon teddyfleece deken is?

dankjewel alvast
groetjes

xLiezel

Re: teddyfleece deken als onderdeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 16:16

Het kan opzich wel..er zijn ook wel regendekens met fleece aan de binnenkant.. ik vind alleen wel dat zweetdekens altijd heel erg naar achteren schuiven..dus dan gaat het zo strak zitten.. :\

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 16:21

ik ken 2 tevreden gebruikers en eentje waarbij het paard schuurplekken krijgt zelfs met borstbeschermer...

ik gebruik hem alleen als zweetdeken bij m'n geschoren paard en eventueel op transport.
persoonlijk hou ik echt niet (meer) van fleece als deken om langer dan een uur ofzo op te hebben. fleece is elektrostatisch geladen, rekt, schuift naar achteren en gaat zo enorm trekken/knellen/schuren aan de borst en achter de schoft.
Het bewijs is vorige week maar weer geleverd. Als mijn paard 5 minuten gestapt heeft met haar fleece, krijg ik deze amper terug los, zo strak zit hij aan de borst als ik er een staldekentje onder leg, dan kan ze er 24u mee staan en nog ligt de fleece hetzelfde als toen ik hem vastmaakte...

boooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 16:22

Ik heb dit vorig jaar gedaan, maar dit jaar heb ik een gewone onderdeken aangeschaft. Ik had die van HH, maar die schuurde op haar borst.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 16:22

heb het ook geprobeerd maar het schoof teveel dus ik gebruik een echte onderdeken

Evito_06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 17:24

Bij mijn pony blijft hij super liggen, ook s'nachts!
Heb alleen nu wel een 350 grams aangeschaft, voor van de winter. Met hals. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 17:25

Ik heb een teddy-winterdeken :j Ideaal ding, lekker warm en hij blijft prima liggen. Daar overheen ligt nog een waterdichte deken voor buiten.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 21:52

Geen fleecedekens gebruiken als onderdeken :n ...

Voor 1 nachtje zou het nog net kunnen (stel het gaat vriezen en je moet nog een onderdeken halen) , maar dan bezorg je je paard al geen plezierige nacht.
Wat petitparis al zegt: Het schuift ontzettend, en gaat daardoor snel knellen bij de borst en schoft. Geeft ook een stuk sneller schuurplekken, daarnaast wordt het snel statisch wat voor je paard een rotgevoel is.
Je kunt al een 100/200 grams onderdeken kopen vanaf €20,- dus voor de prijs hoef je het niet te laten. dan heb je een goed zittende, niet knellende of trekkende en niet statische deken voor je paard.

moi22

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 22:48

Mijn paard heeft zo'n teddy fleece deken (van harry's horse) een paar jaar geleden als onderdeken gehad. Over de rug loopt net achter de schoft een naad van links naar rechts. Deze komt samen met een naad die over de middenlijn loopt en daar zijn deze 4 stukken naar binnen gestikt. Met andere woorden ze zijn naar het paard toe gestikt (hoop dat t een beetje duidelijk is). Mijn paard heeft daar nu nog littekens en witte haren van dus ik gebruik hem niet meer als onderdeken. Ik gebruik hem nu alleen nog als het heel koud is met nog een andere deken eronder als tussendeken. Dit gaat wel al 2 winters goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 09:19

Focussed schreef:
Geen fleecedekens gebruiken als onderdeken :n ...

Voor 1 nachtje zou het nog net kunnen (stel het gaat vriezen en je moet nog een onderdeken halen) , maar dan bezorg je je paard al geen plezierige nacht.
Wat petitparis al zegt: Het schuift ontzettend, en gaat daardoor snel knellen bij de borst en schoft. Geeft ook een stuk sneller schuurplekken, daarnaast wordt het snel statisch wat voor je paard een rotgevoel is. Je kunt al een 100/200 grams onderdeken kopen vanaf €20,- dus voor de prijs hoef je het niet te laten. dan heb je een goed zittende, niet knellende of trekkende en niet statische deken voor je paard.

Die ervaring heb ik helemaal niet :n
Ik gebruik al jaren een fleece deken of een 300 grams teddy-deken als onderdekens. De dekens schuiven helemaal niet :n Het gebeurd wel eens dat ik er de ene dag 's ochtends ben en de volgende dag pas 's avonds, en dan ligt de deken nog precies hetzelfde als hoe ik hem er op gelegd heb. Omdat het niet schuift geeft het ook geen schuurplekken, en ook van statisch worden heb ik nog nooit wat gemerkt.
Misschien is het een kwestie van precies passen, maar mijn pony (en vorige pony) hebben er echt geen last van.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 09:26

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 09:34

De winkels van de Powerhorse combinatie hebben op dit moment fleecedekens liggen met borstgespen en buiksingels. Die gaan echt niet schuiven onder een gewoon dek. Ze kosten maar 24,95 en zijn licht, wollig en warm. Ik heb er net twee gekocht voor mijn paarden.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 10:05

Ook die schuiven Jannepauli, ze trekken nl strak naar achteren omdat er wat rek in zit ;)

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 12:01

Nibbit schreef:
Ook die schuiven Jannepauli, ze trekken nl strak naar achteren omdat er wat rek in zit ;)

Inderdaad dat is ook mijn ervaring.
Ik heb 2 nachten mijn Scapa Fleece deken met borstsluiting en een singel als onderdeken omgedaan omdat ik toen even niks anders had, en ook al leek het niet alsof hij schuurde/trok, ik kon het duidelijk aan de haren zien op de borst. Die zaten allemaal heel raar en waren deels afgebroken.

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 13:52

HAR -> SV

ferropaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-10 18:44

ik heb net een onderdeken gekocht.
ik ben toch maar niet voor de fleece gegaan ondanks dat er ook goede verhalen zijn, wil ik het risico niet lopen! ;)
iedereen bedankt!!