Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
. Ik bedoel of ze zichzelf warm genoeg kan houden etc. Of dat ze er te mager van wordt.
maar ik merk dat hij er zoooveel profijt van heeft.. Dus dan maar dagelijks deken op/af in de zomer.
vliegendekens omlaten, zag ook dat bijna ieder paard in de buurt voortaan met dekens staat. jamina schreef:Als ze altijd buiten staan, kunnen lopen en constant hooi of voordroog hebben kunnen paarden zich perfect verwarmen, ook deze van 18j hoor. Maar lag geen deken op of hou ze niet af en toe binnen het moment dat je ze even ziet rillen dit is volledig normaal voor de aanmaak van winterhaar. Lees de site paardnatuurlijk er es op na, veel nuttige info te vinden!
gegadigde schreef:Een deken doe ik alleen op als een paard word geschoren, Of als je echt 4 x per week flink traint en naar wedstrijden wilt gaan. Vooral het opdrogen na de training is hierbij een groot voordeel. Verder bij gewoon recreatief en zo geen deken. Als het paard maar kan schuilen tegen wind, bij regen gaan ze vaak nog niet binnen staan, zelfs als dat mogelijk is.
gr conny