Sterke, waterdichte, ongevoerde regendekens met halve hals

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Noon

Sterke, waterdichte, ongevoerde regendekens met halve hals

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-10 13:58

Wat vinden jullie (meningen en ervaringen) de beste waterdichte, sterkste regendekens met een halve hals? Ik heb gekeken naar de Rambo, Rhino en Weatherbeeta dekens. Helaas ligt Bucas niet goed op mijn paarden. Het is mij trouwens wel goed bevallen de afgelopen jaren. Nu staan mijn paarden alleen de hele dag buiten, is een daarvan een echte sloper maar wil ik toch wel een halve hals voor mijn oudere merrie. Dus geen dekens zonder hals of met een hele hals :o ;) Het liefst onder de €150 ;) Aangezien ik geen zin heb om binnen een paard weken/maand en nieuwe dure deken aan te schaffen omdat deze toch gesloopt is.

delerium

Re: Sterke, waterdichte, ongevoerde regendekens met halve hals

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 13:59

HAR -> SV

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 14:06

Zelf heb ik de Rambo Wug Lite als ongevoerde regendeken. De Wug heeft een vaste halve hals.
De deken heb ik gekocht omdat ik er veel goede berichten over hoorde van mensen met hetzelfde ras als ik (Quarter)
Het was wel een investering, met name omdat ik per se een Rambo wil (een geen Rhino). Rambo = absoluut sloop-hengst-tanden-proef!

En de deken bevalt mij en mijn paard uitstekend! De pasvorm is perfecte en de halve hals zorgt ervoor dat het niet inregent.
De hals blijft mooi rechtop staan, en ik heb geen last van afgebroken manen o.i.d. Het is wat mij betreft echt een aanrader!

SInds een paar dagen heb ik er een 'gewone' duo-liner onder liggen, dus als onderdeken.
Ook dat blijft prima zitten. Voor mij geen andere dekens meer. Ik heb nu 4 rambo's :D

Noon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-10 19:06

Ik heb er idd naar gekeken, mooie deken. Maar ook weer zoveel geld :o ;) heb een paar weken geleden de Rambo original met hals besteld, maar daar wacht ik nu ook al 3 weken op. Daarnaast had ik een deken besteld bij Pavo, ook prima kwaliteitm zeker wat betr. waterdichtheid...een aanbieding. maar deze ging mis vanuit hun kant, dus helaas nog steeds geen deken.... ;(

Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 19:14

Ik heb eventueel een Rambo WUG 300 grams met have hals voor je te koop in maat 190/ 195 ;)

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 19:25

Rhino wug bevalt hier enorm goed! Kost wel wat, maar dan heb je ook wat. Eventueel anti-bijt spray tegen slopers?

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 19:33

Ik heb deze en die bevalt goed.
Afbeelding
Hij is zwart en grijs overigens en kost 65 euro bij ruitersport.com
(ik heb een halve hals gekozen zodat de schoft ontzien wordt)
Ik weet niet of hij sterk is qua slopen want dat doen ze niet. (gelukkig)
Ik heb er wel gelijk 2 besteld en de 2e ligt op zolder.

Noon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-10 16:34

Anneke schreef:
Ik heb eventueel een Rambo WUG 300 grams met have hals voor je te koop in maat 190/ 195 ;)

helaas heb ik een 205 + 0 ;) of 100 grams nodig

De Thor heb ik idd ook, maar dan zonder halve hals. heeft het 2 a 3 jaar gedaan qua waterdichtheid en was die hele periode heel, totdat mijn ruin hem op kreeg en toen zaten er scheuren in :o

Ik zit idd te twijfelen tussen de Rambo wug, Rhino wug en een Weaterbeeta. maar de laatste kan ik niet vinden met een halve hals en 0 grams. behalve de Landa dan, maar deze is niet sterk genoeg. mijn merrie sloopt zelf niet, maar haar zoon die bij haar in de groep staat dus wel :o ;)

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 16:43

Noon schreef:
[Ik zit idd te twijfelen tussen de Rambo wug, Rhino wug en een Weaterbeeta. maar de laatste kan ik niet vinden met een halve hals en 0 grams. behalve de Landa dan, maar deze is niet sterk genoeg. mijn merrie sloopt zelf niet, maar haar zoon die bij haar in de groep staat dus wel :o ;)

Dan zou ik 100% voor de Rambo gaan. De Rhino is echt minder sterk...
Tja; ik vond het zelf eerst ook nogal een investering. Maar ik heb er geen spijt van gehad :)

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 22:08

ik heb WB halve hals dekens een 220 en 360 gr
helaas geen 0 gr deze kan ik niet vinden en bestaat geloof ik ook niet.

super fijne dekens vooral de 360 gr die heeft een gladde voering de 220 een stoffen[ katoen]voering
foto`s in profiel.

op de rode de 220 gr zitten wel wat slijtplekken van tanden van het spelen maar verder stevige dekens.
ik vind deze pasvorm super!

Noon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-10 20:11

Okay...dan weet ik iig wat meer :D dank jullie wel

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 17:11

Sectolin, gewoon bij agradi. Heeft een lekker grote achterflap, dus de achterhand is gied beschermd. Zeer prijsgunstig en die van mij gaat nu het tweede seizoen in. Ideale deken!!!!!!!!!!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 17:15

Ik heb hier ook een sloperd en momenteel loopt ze met een Rhino en die bevalt tot nu toe goed, normaal gaat alles binnen 2-3 dagen stuk.
Vroeger ook eens WB gehad en die beviel ook goed, de stof zelf was niet stuk te krijgen maar op den duur begaven de borstsluitingen het wel door het duwen en schuren tegen de boxdeur.

Als ik jouw was zou ik gewoon even investeren in een goede deken van een goed merk, elke paar weken een nieuwe deken kopen loopt ook flink op, dan beter één keer een heel dure die lang meegaat.
Je kunt vast wel via bokt of MP een tweedehands deken van iemand overkopen.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 17:17

Noon schreef:
Ik zit idd te twijfelen tussen de Rambo wug, Rhino wug en een Weaterbeeta. maar de laatste kan ik niet vinden met een halve hals en 0 grams. behalve de Landa dan, maar deze is niet sterk genoeg. mijn merrie sloopt zelf niet, maar haar zoon die bij haar in de groep staat dus wel :o ;)

Kun je geen anti-bijt oid gebruiken? Dat is een stuk goedkoper dan elke keer een nieuwe deken.

adoratie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 17:22

ik heb ook echte slopers met als gevolg, elk jaar nieuwe dekens..

Maar! heb sinds 3jaar terug een weatherbeta regendeken, 150gr en 300gr.. gaat sindsdien al mee en is nog steeds in perfecte staat!!

Ze zijn echter wel héél prijzig! 2e hands kan je er mss nog wel een vinden?

Noon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-10 18:05

Ik krijg als het goed is volgende week mijn Rambo Original met losse hals binnen voor mijn sloper, en afgelopen weekend kreeg ik mijn Horze regendeken met fleecevoering en halve hals binnen. deze past super en vanavond spuit ik de deken in met antibijt. dus hopen dat het goed gaat.

kreeg vandaag te horen dat mijn sloper andermans deken gesloopt had, en gister had dat paard het hoofd van de mijne kapot gemaakt...*zucht*