Scheren > Halsdeken of normaal ?!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Elin_

Scheren > Halsdeken of normaal ?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-10 19:44

Help me!

:P Ik scheer binnekort en eerst helemaal vastberaden dat ze halsdeken opkrijgt maar ik ben nu net zo trots op haar dikke maantjes :')
En ben ontzettend bang dat die eraf gaan...

Als halsdeken zou het zowieso 1 worden met een losse hals , maar dan komt ''probleeem'' 2 is dat ik al een super winterdeken hier op stal heb liggen ... zonder hals.

Kan ik dan een goede hals kopen (Hoeveel grams?! :S Is 0 goed?) en die eraan maken ? Of moet het persee merk bij merk?
(Heb overigens een handige moeder die wel wat kan :D dus kan dat ook ?)

Dus probleem 1 is : Wel of geen halsdeken (welk merk?!)
Probleem 2: Losse hals met mijn eigen winterdeken ?

Dat zou me een hele hoop geld kosten en is ook nog makkelijk :D

O enneeh mijn pony word geschoren (duh :P) en alleen haar kont en zadelplek en benen blijven ''behaard'' (Zadelplek > anti schuren Kont> Word ze nooit zo zweterig op alleen beetje klam niet nodig dus benen> ze staat buiten en vind het toch wat beter dan poedelnaakt :P )

Maar haar hals word dus gewoon kaal en ze staat vanaf 7 u. tot half 5 buiten ...Dus dan moet ze toch een hals ? of hoeft dit niet ?

Wil niet dat ze het koud krijgt :o

Cath

Re: Scheren > Halsdeken of normaal ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 20:01

Ik zou gewoon een losse hals kopen kijk wel of je deken bevestigings haakjes heeft. Als ze zolang buiten staat en ze is geschoren moet ze zeker een halsdeken om.

Little_pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 20:04

Ik heb dit seizoen ook voor het eerst een hals deken op mijn pony, ik moet zeggen het bevalt goed! Heb hem er nu een week opliggen, geen last van schurende manen alleen worden ze wel wat vettig (ik denk omdat ze afgesloten zijn ofzo) ik heb een powerhorse deken 300 gram met een losse hals van 150 gram. kost nieuw bij mekaar 125 euro en is zelfde kwaliteit als harry'shorse en zelfs nog wat luxer afgewerkt.

biancavos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 19:01

mijn haflinger is helemaal geschoren, behalve de benen en hoofd en staat gewoon buiten zonder halsdeken.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 19:03

bij ons staan er meerdere zonder halsdeken, die hele of half geschoren hals hebben.

Anon12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 19:07

ik heb zelf een ponytje en we schoren hem altijd helemaal, hij heeft twee jaar een gewoon deken opgehad en het laatste jaar een halsdeken.
indie twee jaar kreeg hij vrijwel meteen terug een dikke vacht in zijn nek ;)

Gina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 19:10

biancavos schreef:
mijn haflinger is helemaal geschoren, behalve de benen en hoofd en staat gewoon buiten zonder halsdeken.

Hetzelfde hier, ook zonder hals deken.

Anness

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 19:24

Ik had mijn paard vorig jaar winter ook helemaal geschoren maar hij had geen halsdeken op. Het haar komt dan op de hals wel sneller terug dan op de rest van het lichaam maar het verschil was niet heel erg groot.

lemanthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 22:58

ik heb een pony dat geschoren is, staat binnen, komt elke dag een uurtje eruit (los in de bak). dus akn kan ze toch inpricipe zonder hals?

Cath

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 23:04

Dan kan het makkelijk. Ik zelf vind als je paard de hele dag buiten staat wel een hals deken nodig heeft.
Mijn paard heeft het hard nodig gehad iig zeker als het vriest.

ferropaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 00:55

mijn paard komt zonder halsdeken/stuk te staan.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 17:08

Cath_16 schreef:
Ik zou gewoon een losse hals kopen kijk wel of je deken bevestigings haakjes heeft. Als ze zolang buiten staat en ze is geschoren moet ze zeker een halsdeken om.

:j

Mijne krijgt als ze voor de 2e keer geschoren is (binnenkort) een losse hals op, manen goed glad en klitvrij houden dmv anti-klit en het afbreken valt wel mee.

schaapie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 00:19

Die van mij staat gewoon zonder hals in de wei nooit probelemen mee gehad het haar groeit iets sneller terug maar het verschil is maar heel klein.

alchova

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 19:51

Zonder halsdeken groeit het haar veel sneller terug! Als je de hals warm houdt hoef je minder snel opnieuw te scheren (of het haar op de hals gaat veel sneller groeien dan dat onder de dekens)!

Farfalla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 21:59

Wel een halsdeken als je het risico wilt nemen dat de manen uitvallen. Zonder halsdeken groeien de haren zeker ook weer sneller aan. Voor de hals zou ik voor 150 gram gaan.

Als je moeder handig is, en een hals passend op een andere deken kan maken, kan dit natuurlijk. Wel opletten dat je deken halsstukbevestigingsringen heeft, anders gaat dat niet lukken. (of je moet er lussen aanmaken, en dan is je deken niet meer waterdicht.

Edit; kom net dit: [SV] Kan je een hals aanzet ergens laten maken voor op de deken? heb je vast wel wat aan.
Laatst bijgewerkt door Farfalla_ op 26-11-10 22:04, in het totaal 1 keer bewerkt

MiSzNiTa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 22:02

Ik heb wel een halsdeken maar mijn manen zijn gedeeltelijk weg.

oelewapper

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 22:04

is het geen idee om de hals gedeeltelijk te scheren?dus alleen de onderkant van de hals?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 22:05

Mijn pony is volledig geschoren en staat gewoon buiten zonder hals. Doe dit al 3 jaar zo en ze leeft nog steeds :=

Rajaniii

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 15:30

die van mij zijn ook geschoren en hebben beide ook geen halsdeken, zat er wel aan te denken maar werd door ruitersportzaak afgewezen. omdat het eigenlijk niet nodig was, en omdat de manen dat heel snel uitvallen of afbreken, is het ook zonde vind ik :o

ze hebben hier gewoon beide 2 dekens om, dus ze zijn lekker warm.

Cath

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 10:34

Ik gebruikte mijn halsdeken alleen als het echt koud was en mijn paard heeft nooit haar uitval gekregen. Heb die deken toch echt wel een paar maanden omgehad.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 18:26

Ik heb overdag, als de paarden even op de wei lopen, een halsdeken om, op stal als ze lekker uit de wind staat haal ik hem af. Daardoor kunnen ze wel "luchten" en hebben ze geen haaruitval. :)

ferropaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 21:34

ik heb me bedacht haha.
mijn paard komt toch met hals te staan omdat mam het toch wel zielig vond haha!
ik zou wel een losse hals deken kopen dan kun je hem er altijd afhalen :D