wat is een goede scheermachine?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

melrovers

wat is een goede scheermachine?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-10 20:51

Ik zoek ervaringen over scheemachines voor het scheren van een heel paard (haflinger en tinker o.a.). Ik huur nu een Oster Clipmaster en die doet het op zich prima maar hij maakt echt ongelooflijk veel herrie en blaast erg veel losse haartjes in je gezicht. Ik wil er eigenlijk zelf een kopen maar weet niet welke, als je advertenties leest is dat apparaat natuurlijk altijd de beste. De richtprijs is tot ongeveer € 350.

Nathalie84

Re: wat is een goede scheermachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 18:19

ik ben zeer tevreden over mijn heiniger progress shrre er op jaarbasis 30/40 paarden mee. Weinig geluid, geen vliegende haren en lerkker licht.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 20:38

Heiniger is een zeer goede machine. Ik scheer er professioneel koeien mee. Ding is niet stuk te krijgen, draait minimaal 6 uur per dag. Enige nadeel voor paarden is dat hij wel wat meer geluid maakt. Iets stiller is de Aesculap. Die is wel een stuk lichter qua vermogen, maar voor een paar paarden meer dan genoeg.

melrovers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-10 14:27

Bedankt voor de reacties, die Heiniger Progress lijkt me wel wat, vind de prijs ook erg meevallen!