Standaard lengte zijkant deken?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

it_is_me

Standaard lengte zijkant deken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-10 19:22

Onlangs heb ik een deken gekocht met een ondermaat 185. Maar als ik mijn 'oude' deken erop leg, dan zijn de zijkanten van de nieuwe deken een stuk langer. Ook is de nieuwe deken van voor tot achter langer.

Is het zo dat de lengte van de deken (van boven naar beneden) behoorlijk kan verschillen als het om een zelfde maat gaat of is daar toch een standaard maat voor?

Misschien is er iemand die de zijkanten van zijn deken met ondermaat 185 kan opmeten, dan kan ik het vergelijken met mijn nieuwe deken of het klopt of niet.

Hoe zit dit nu?

Kitty_

Re: Standaard lengte zijkant deken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 19:39

De zijlengte van een deken kan wel degelijk per merk verschillen. Ook valt een gevoerde deken vaak ietsjes kleiner uit dan een ongevoerde deken.
Denk dat als je de dekens op de grond legt over elkaar heen je snel genoeg ziet of hij daadwerkelijk kleiner is?

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-10 21:42

De dekens die ik op elkaar (op de grond) heb gelegd zijn beide 200 grams winterdekens. Nu heb ik dus een nieuwe deken gekocht van het merk SHIRES en vind deze voor een ondermaat 185 behoorlijk groot en lang. Het is aan alle kanten langer dan mijn 'oude' deken. En de deken kan ik onder de buik van mijn paard bijna over elkaar heen doen. Verkoper zegt echter dat de dekens niet groter of kleiner vallen. Vandaar dat ik mij afvraag welke lengtes acceptabel zijn voor een deken met ondermaat 185.

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 13:23

Heb je goed naar de maat gekeken? Shires maakt gebruikt van bovenlengtes ipv onderlengtes, dus je moet 135 hebben ipv 185.

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-10 14:26

Het klopt inderdaad dat Shires de bovenmaat gebruikt. De webwinkel waar ik de deken gekocht heb, gebruikt echter de ondermaat als maat.

De lengte van de zijkant van de nieuwe deken meet ongeveer 102 cm, terwijl mijn oude deken rond 95 cm meet en nog een andere winterdeken van HH rond 90 cm. De laatste vind ik dan ook wel aan de korte kant, maar welke lengte is een normale lengte voor zo'n deken?