Wie moet dit jaar ook meer dan 2x scheren?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Zonnetje81

Wie moet dit jaar ook meer dan 2x scheren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-10 16:11

Ja ja ik moet nu mijn paard alweer voor de 2e keer scheren, dus dat wordt dit jaar 3x scheren :D. Ik moest eind september binnen op wedstrijd maar hij had het buiten al zo mega warm... Dus had ik hem netjes geschoren maar nu heeft hij alweer lange haren. Dus dat wordt volgende week scheren om hem er weer netjes bij te hebben lopen. Normaal scheer ik hem in januari/februari voor de 2e keer dus dat zal nu de 3e keer moeten worden.

Wie gaat er dit jaar ook 3x scheren?

Mensen vonden het al vreemd dat ik hem eind september ging scheren. Ik heb wel de mazzel dat ik gewoon mijn paard kan vastbinden en hoppa scheren maar :).

Ik vind het gewoon fijn als hij zich fijn voelt en er netjes uitziet. Ipv al dat vieze zweet.

KimJenda

Re: Wie moet dit jaar ook meer dan 2x scheren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 16:13

Ik heb mijn paard vanmorgen voor de 2e keer geschoren. Hij had ook al weer een flinke vacht en kreeg hem moeilijk droog na het rijden. Denk dat het voor mij ook 3 x wordt dit jaar, in janurai zal het wel weer moeten.

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 16:14

Ik heb nog niet eens voor de 1e keer hoeven scheren, hopelijk blijft dat ook zo. :D

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-10 16:15

Oh das mazzel hebben! :D

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 16:23

ik moet iig zeker 2x, mocht het meer zijn, dan ist maar zo...

schaapie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 11:45

Ook ik moet dit jaar minimaal 2x scheren heb het al uitgesteld tot eind oktober voor de 1ste keer maar als ik zie hoe hard die vacht weer terug kom vrees ik het ergste.
Ik doe eigenlijk de 2de keer alleen het lijf scheren de benen en het hoofd niet. Nu heb ik schimmel en valt het niet op als ik dat niet scheer de 2de keer.
Maar die van mij is ook heel makkelijk staat gewoon los en komt dan elke keer wat ik doe heel grappig.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-10 17:42

Oh ik scheer dan ook het hoofd want op zijn kaken heeft hij ook alweer lang haar. En dan zeggen mijn vader en instructeur dat ie geen lang haar heeft. Nou hij zit er uit als een oudje die van dat lange bezweet haar heeft :+ (of ben ik gewend en dat mooi glad en kaal :P )

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 22:50

Ik scheer mijn paarden ongeveer elke 6 weken helemaal. Dan blijven ze mooi kort in het haar in de winter.

nikkigioa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 22:53

Mijn haflinger moest ik ook drie keer scheren. Wat een gedoe...! Nu heb ik een paardje met kort haar. Nooit meer scheren... Beterrrrr!

chico_lama

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 22:55

mijn pony scheerde ik altijd drie tot vier keer..
meestal 4 oktober(dierendag) dan nog keer in december, eind februari/begin maart (net voor knhs indoorkampioenschappen).

nu heeft die pony in de zomer ook al vrij lang haar daarom scheren we hem in de zomero ok nog een keertje..

diesel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 12:48

die van mij is half oktober geschoren, vond iedereen ook al heel vroeg.
maar hij had al een giga vacht dus was dolblij.
Dit is het 1e jaar dat ik scheer. Hij heeft nu een normaal zomervachtje en het lijkt dat het nu ongeveer zo blijft..
Hij zweet nu een klein beetje met rijden maar dat is echt met 5 minuten droog.
Als het zo blijft hou ik het lekker zo, een beetje bescherming vind ik wel prettig. Ik hoef nu niet persee met uitrijdeken in en uit te stappen en toch heeft hij een gladde vacht en is hij snel droog.

Als hij nog veel meer haar erbij krijgt of het met de binnenwedstrijden weer te warm krijgt dan scheer ik hem nog een keer en misschien in jan/feb dan nog wel een keer, maar ja dat ligt helemaal aan hoe de vacht zich ontwikkeld.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 12:50

Mijn paard wordt vandaag voor de tweede keer geschoren (eerste keer was eind september) en ik hoop dat dat de laatste keer is voor deze winter, al vrees ik het ergste. Ik kan zelf absoluut niet netjes scheren, dus ik laat het door één van de instructrices op stal doen á 40 euro per keer.
Mijn paard is de eerste 45minuten als de dood voor het geluid van het scheerapparaat, waardoor hij ook nog een spuit tranquigel krijgt. Al met al een duur grapje, maar niet scheren is niet te doen!

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 14:42

Heb die van mijn voor het eerst laten scheren in oktober denk dat het eind december nog een keer gaat gebeuren..

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-10 11:48

Aukelizzy schreef:
Ik scheer mijn paarden ongeveer elke 6 weken helemaal. Dan blijven ze mooi kort in het haar in de winter.

Mijn pa zou mij voor gek verklaren haha. Hij vond het nu al niet nodig maar gister op wedstrijd was hij weer enorm nat. Het was dat ik zaterdag een tijd had. Maar zaterdag gaat hij weer lekker onder het mes :D

smit_ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 11:50

Je hoort veel om je heen dat er dit jaar vaker geschoren moet worden. Mijn haffie is eigenlijk ook alweer aan de beurt maar hoop het nog even uit te stellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 11:52

Ik heb de mijne nog niet geschoren.
Heb vanaf het begin 'm goed onder de deken gehouden met hals. Denk dat hij er komend weekend toch wel aan gaat geloven, voor het nette :)

wiske23

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 12:00

Ik heb mijn paard geschoren met de haarrichting mee, dit bevalt zeer goed. Ik heb hiervoor gekozen omdat ze het zelf altijd zo koud heeft en toch een te dikke vacht had voor na het rijden het te laten opdrogen. Heeft iemand van jullie dit ook wel eens gedaan ?