Twijfel...hele dag/nacht buiten of toch binnen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Durante

Twijfel...hele dag/nacht buiten of toch binnen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-10 11:40

Ik zit te twijfelen...
Mijn haflinger van 8 jaar oud staat nu nog steeds buiten, op dit moment bij mijn ouders, in een soort van paddockje van 20m bij 10m groot ,met een schuilstalletje ,die aan de ene kant helemaal open is, en dus 3 dichte kanten,waar ze net in kan staan.
Er ligt een lading zand in de paddock, dus niet blubberig, en in de schuilstal ook...
Normaal staat mijn haffie in de wintermaanden gewoon binnen, ergens bij vrienden op stal, en heb ik wel de mogelijkheid om haar af en toe naar buiten te doen in het land daarzo,maar niet zo vaak,omdat de eigenaar 't landje liever mooi vlak wil houden,dus met regen en sneeuw enzo,moet ze dan binnen blijven, maar dan ging ik wel met d'r aan de wandel,rijden, of ergens longeren,zodat ze toch haar beweging wel krijgt, en even buiten is...
Maar nu zit ik thuis(ivm trombosebeen)en zie ik haffie niet zo veel, en iets ermee doen,lukt al helemaal niet.
Ik heb wel een vriendin die er sinds kort wat mee bezig is,1 a 2x in de week,maar wil haar ook weer niet te veel vragen..
Nu zit ik in twijfel; zou ik mijn haflinger gewoon deze winter bij mijn ouders laten lopen,in de paddock...
Of toch naar de winterstalling brengen ,naar die vrienden van me...
Ze heeft nu wel een ongevoerde regendeken om...
Wat zouden jullie doen?

ponyparadijs

Re: Twijfel...hele dag/nacht buiten of toch binnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 11:43

Bij je ouders laten staan. Je haflinger kan beter de hele dag de mogelijkheid hebben om buiten rond te lopen ook al is het in een beperkte ruimte. Als dat hij de hele dag en soms dus meerdere dagen achtereen binnen te staan.

lynne_berna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 11:44

Ik zou hem ook bij je ouders laten staan.

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 11:44

Mijn vz merrie staat ook dag en nacht buiten in een schuilstal. Ze is een Duits warmbloed. BIj haar op het land staat ook een haffie, die heeft er lol in om buiten te staan.
Ik zou hem lekker buiten laten staan, daar is ie voor gemaakt.

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-10 11:47

Ik zat er ook al aan te denke ja.. en dan gewoon de regendeken ophouden voor wat extra bescherming tegen de dikke buien zeg maar..

lynne_berna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 11:48

Ja dat kan inderdaad, maar je zal wel veel moeten bijvoeren als hij er de hele winter staat.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 11:50

Wat ik mis in dit verhaal. Staat je haflinger alleen. Want dan zou ik er niet lang over nadenken hup naar een plek waar meerdere paarden staan.

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-10 12:04

Dinopino schreef:
Wat ik mis in dit verhaal. Staat je haflinger alleen. Want dan zou ik er niet lang over nadenken hup naar een plek waar meerdere paarden staan.

Heb ook nog een welshje, pony, van 22 jaar(bij mijn ouders staan), en die staat ook vaak in de paddock, maar die gaat s'nachts wel naar binnen,schuilstal is ook niet groot genoeg voor 2 paarden...
Overdag staat ze dus niet veel alleen ;)

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-10 12:05

lynne_berna schreef:
Ja dat kan inderdaad, maar je zal wel veel moeten bijvoeren als hij er de hele winter staat.

Ze krijgt onbeperkt hooi ;)

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 12:14

Wanneer ze niet alleen staat zie ik geen probleem. Haflinger lijkt me juist het ideale paard om lekker buiten te laten staan Voer je ze met hooinetten dan heeft ze wat te knagen. Ik heb een paar kou kleuen nu een dunne waterdichte deken opgedaan want ze kunnen wel binnen staan maar dit wil nog niet zeggen dat ze het doen.

Sca

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 12:20

Altijd buiten, schuilstal, droge paddock, onbeperkt hooi, maatje erbij. Niet twijfelen, lekker laten staan. Klinkt ideaal. Zeker als je zelf even niet zoveel kunt is het goed als je paard wel kan bewegen.