Ik ben al een tijdje op zoek naar een winterdeken/regendeken (0 gr) voor mijn tinker zodat ik haar tussen de regebuien door ook nog kan rijden. Want een nat paard schoon borstelen is bijna onmogelijk.
Nou is mij wel bekend hoe ik de maat op kan meten. maar dan heb ik eigenlijk alleen nog maar een lengte maat. Kan iemand mij vertellen of er ook een trucje is om de bilpartij op te meten. en hoe dat terug te meten is op de deken. haar vorige deken zat daar namelijk wat te strak en schuurde als ze ging lopen. Dus die deken is nu naar mijn smallere haflinger gegaan
of zijn er merken in de handel (niet al te duur) die standaard wat ruimer zijn.
Ik neem altijd een maatje groter dan de maat in de tabel voor mijn fjord omdat ze een zware hals en bolle buik/achterste heeft. Dat werkt meestal prima
ik ben gisteren 3 keer naar de divoza gereden voordat ik de juiste maat had. Eerst had ik een rhino deze was super stevig en zag er ook nog goed uit maar ik had duidelijk een maat te groot. Dus terug en een maat kleiner mee genomen. deze paste om de borst niet dicht. ook vond ik dat de hals te ver door liep naar voren waardoor de manenkam toch deels bedekt/beschadigd word.
Omdat ik niet de behoefte had om meer dan 3 keer er naar toe te rijden, heb ik een oude staldeken die haar goed past mee genomen en hebben we in de winkel verschillende dekens er boven op gelegd om de juiste maat te vinden.
het is een Amigo geworden en hij zit super.en het is gelukkig ook geen lichte kleur
Mijn tinker is 1.50 hoog. Ze heeft een stal deken van 175 (merk onbekent) Maar de amigo deken is 185. Het verschil zit hem met name in de staart flap want mijn staldeken heeft er geen. dus die past op elk paar met de zelfde rug lengte.
De amigo deken blijft mooi op de plek liggen. afgelopen week heeft ze op en enkele dag na er elke dag mee gelopen en ligt nog net zo mooi recht.