Bedankt voor het meedenken.
@ Mrie; ik had idd ook een dekentje met fleece laag gehaald, maar die paste haar niet helaas. De gewone deken soorten passen bij haar schouders vaak niet, 195 is goed op de body, maar bij de schouders te krap, maar ook 205 gaat klemmen bij haar brede schouders, maar bij losser doen schuift hij achter de schoft. De horsewares passen wel, al is de duoliner & zweetdeken ook wat te groot als ze 198 heeft, eens kijken of een maat kleiner beter past (buitendeken is 198 wel gewoon netjes).
@ Daffie dat ga ik eens proberen.
@ Yellow; 100% droog krijg ik haar niet, of ik moet er uren voor uit trekken. Ik stap lang uit (in de bak, dan 10 minuten terug naar huis en daarna nog zonder tuig aan de hand). Laatst had ik haar eerst even met een zweetdekentje op stal gelaten en na 2 uur terug naar stal om de dekens te wisselen en was ze nog steeds vochtig.
@ Petit & Alwiene; dat kan ik wel proberen door de duoliner eronder te leggen, kijken hoe dat werkt. Dat is geen fleece, maar ook nylon gelofo ik. wordt wel van gezegt dat het ademend is.