hoofd scheeren

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

anoushka

hoofd scheeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-10 16:49

Mijn paard word binnekort voor het eerst geschooren, ik heb gekoozen voor een deken model, is er een manier om het hoofd te scheeren zonder de neushaaren weg te haalen?

kim_bjorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 16:53

Waarom zou je het hoofd willen scheren? Dit wordt meestal niet niet gedaan namelijk.
Tot hoog in de hals wel, maar het hoofd niet.

iloonaa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 16:55

wij scheren de paarden altijd tot de bakstukken
ik zou het eerlijk gezegd nooit zo dicht bij de ogen willen scheren
levensgevaarlijk en bovendien zie ik het nut niet :n

anoushka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-10 16:57

ik was het niet van plan in het begin en was ook nog niet zeker, ze vinden het hier allemaal raar om zijn hoofd behaard laten, ik ga hem zelf niet scheeren, heb geen ervaring ermee.
Hier worden de paarden meestal helemaal geschooren ook rond de oren, er blijft niks lang, en dat wou ik dan niet,

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 17:10

anoushka schreef:
Mijn paard word binnekort voor het eerst geschooren, ik heb gekoozen voor een deken model, is er een manier om het hoofd te scheeren zonder de neushaaren weg te haalen?

bij de bakstukken van het hoofdstel langs scheren, zo doe ik het tenminste altijd.
dan is wel de dikke 'baard' eraf, maar de tastharen blijven zitten en is de voorkant van het hoofd nog wel beschermd tegen weersinvloeden.
een helemaal kaal hoofd doe ik niet zo snel...

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 18:15

Hoofdscheren wordt juist wel vaak gedaan hoor.

@ TS, je kunt net wat als al eerder gezegd wordt het hoofd half scheren, dus tot aan de bakstukken van het hoofdstel. Dan is het ergste iig weg en zitten de tastharen er nog wel. Maar ik weet niet of je paard erg dik in het haar zit? Want anders kun je ook gewoon het hele hoofd scheren tot aan de neus, en die niet doen zodat de tastharen blijven zitten. Bij paarden die niet dik in het haar komen zie je dit verschil bijna niet, bij paarden die wel dik in het haar komen zie je het verschil wel en dan zou ik het hoofd dus half scheren maar persoonlijk vind ik dat nooit zo mooi.

iloonaa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 18:21

nadita schreef:
anoushka schreef:

bij de bakstukken van het hoofdstel langs scheren, zo doe ik het tenminste altijd.
dan is wel de dikke 'baard' eraf, maar de tastharen blijven zitten en is de voorkant van het hoofd nog wel beschermd tegen weersinvloeden.
een helemaal kaal hoofd doe ik niet zo snel...

dat doe ik dus ook :) ziet er netjes uit! :)
ik heb hier een foto, kan je beetje zien

http://img101.imageshack.us/img101/3608/leonscheren.jpg

iloonaa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 18:24

Aukelizzy schreef:
bij paarden die wel dik in het haar komen zie je het verschil wel en dan zou ik het hoofd dus half scheren maar persoonlijk vind ik dat nooit zo mooi.

liever wat minder mooi dan, dat je ongelukken krijgt....
ik ga geen ongelukken veroorzaken omdat het zo 'mooi' moet wezen
ik vind scheren eigenlijk helemaal niet mooi, de meeste paarden krijgen allemaal zo'n vale kleur

Chaos

Re: hoofd scheeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 18:26

Ik scheer zo vaak hoofden. Ongelukken gebeuren niet zo heel snel, dan eerder met de achterbenen. De neusharen kun je gewoon laten zitten, daar op de neus niet echt een vachtje zit.

Ik kort de haren wel altijd in, oogharen ook, tot op 1.5/2 cm. ong. Tenzij de eigenaren het willen laten zitten natuurlijk. :)

Persoonlijk vind ik gechoren paarden erg mooi, maar dat is mijn mening.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 18:30

Nou wij scheren altijd hoofden en zijn nog nooit ongelukken gebeurd hoor! Gewoon even sederen en eventueel een praam erop gaat prima hoor. Ik scheer mijn paarden dus wel omdat ik het mooi vind. ;) En hier zijn ze absoluut niet vaal hoor! Mooie kleur en prachtige glans erop. Een gezond paard dat geschoren wordt is nooit vaal...

Ik scheer idd ook de tastharen er gewoon af hoor, of kort ze in.

iloonaa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 18:55

ik denk dan dat ik het niet goed verwoord heb
bij ons is de vacht prima, de glans is enorm

maar ik vind ( mijn smaak) de kleur van vosjes en zwarte paarden/pony's niet echt mooi omdat ze er zo muizige kleur van krijgen.

ik heb nooit onze paarden hoeven sederen omdat ze niets deden. ze waren kipmak. maar bij de ogen heb ik nooit geschoren. ik vond het tot de bakstukken ook netjes, omdat de rand toch onder het hoofdstel zit. en je ziet het alleen met een halster.

ik bedoel het allemaal niet aanvallend, sorry voor degene die zich beledigd voelen ;)

realmagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 18:59

Aukelizzy schreef:
Nou wij scheren altijd hoofden en zijn nog nooit ongelukken gebeurd hoor! Gewoon even sederen en eventueel een praam erop gaat prima hoor. Ik scheer mijn paarden dus wel omdat ik het mooi vind. ;) En hier zijn ze absoluut niet vaal hoor! Mooie kleur en prachtige glans erop. Een gezond paard dat geschoren wordt is nooit vaal...

dit mag toch niet meer? zo ie zo vindt ik dat onzin om die eraf te halen.
ze zitten er niet voor niets :)*

Naranga

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 19:09

Ik scheer het hoofd ook altijd helemaal. Als ze een dikke vacht hebben, of veel kleur verschil vind ik het wel zo lelijk om het hoofd niet mee te scheren, En nog nooit is er iets fout gegaan.
Als je de tastharen niet mee wil scheren doe je de neus gewoon niet, daar groeit toch geen vacht op. En rond de ogen is de vacht ook heel dun, dan kun je de tastharen ook wel laten zitten, een week later zie je dat niet meer.

Weet niet of het niet meer mag, de tastharen scheren, maar ook dat heb ik vaak zat gedaan, al liet ik wel 1-2 cm staan. (krijg ik nu heel bokt over me heen...?) ze wennen er best aan, en op bijna elke handelsstal/wedstrijdstal worden die dingen helemaal weggehaald.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 20:13

realmagic schreef:
Aukelizzy schreef:

dit mag toch niet meer? zo ie zo vindt ik dat onzin om die eraf te halen.
ze zitten er niet voor niets :)*

Nee maar de vacht zit er ook niet voor niets, dus als we zo gaan beginnen kan ik nog wel even doorgaan. Maar dat is niet de bedoeling van dit topic ;)

@Iloona, ik neem aan dat je op mij doelt, maar ik voel me niet aangevallen hoor. ;) Wij sederen ook niet omdat ze gek doen ofzo, maar uit voorzorg, de paarden zijn daar veel te kostbaar voor. ;)

iloonaa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 15:21

nee ik doelde niet op jou
maar omdat ik zei dat ik het niet heel erg mooi vind, kunnen mensen zich beledigd voelen, en dat wilde ik niet :)

ik haal btw zo goed als altijd de snorharen weg, of ik ze nou scheer of niet
ik laat ong. 2 cm over. en voor een wedstrijd zelfs nog minder
hetzelfde geld voor de oren en de baard :+

anoushka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-10 13:36

dankjullie wel, ik praat wel met de vrouw die hem komt scheeren, moet nog wel even denken of tot de bakstuk of het hele hoofd lang, mijn paard is namelijk wel moeilijk met veel dingen en sederen is bij hem geen optie want je krijgt hem bijna niet gesedeerd en wil hem niet stressen voor de sedatie, dan liever het hoofd lang

iloonaa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 14:00

ik zou niet het risico nemen als ik jou was
als je dat zo verteld :)

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 14:01

Als het zon zeikerd is zou ik hem maar wel sederen, anders heb je kans dat die vrouw niet verder als een kwart kan scheren. En dan?

anoushka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-10 14:08

die vrouw kent hem, is mijn instructriece, we hebben de scheermaschiene uit en darnaa aan over zijn lichaam gehaald en een klein stukje eens van zijn buik gehaald om te kijken hoe hij zich gedroeg en dat was ok, sederen is eigenlijk geen keus want de DA of iemand anders moet maar ermee in de buurt komen en dan word het onmogelijk, injecties moet ik geven maar sederen kan ik niet. Als het niet helemaal in een keer kan dan maar in twee keer, maakt ook niet veel uit, de ene dag een deel en de andere dag de ander, maar denk niet dat dat nodig is.

iloonaa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 14:12

je hebt toch ook een soort pasta ervoor?
net zoiets als een wormenspuit?

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 14:20

Hoe je dat met wormkuren dan?
Ik geef ze gewoon een pasta, ook de zenuwlijers staan dat gewoon toe. Kop omhooghouden tot ze slikken en klaar is kees!

anoushka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-10 15:11

Hier verkoopen ze niet in pasta, zou fijn zijn, we hebben al bij meerdere DA gevraagd

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 15:12

mjn paard word ook altijd z'n hoofd geschoren hoor
die neusharen groeien vanzelf weer aan

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 17:34

anoushka schreef:
Hier verkoopen ze niet in pasta, zou fijn zijn, we hebben al bij meerdere DA gevraagd

Wat raar.. Je kunt via een DA toch gewoon Tranquigel oid krijgen?

iloonaa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 17:39

ze zit in spanje he :)
misschien hebben ze dat daar dus niet