Passende deken vinden = probleem!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

millennium

Passende deken vinden = probleem!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-10 09:39

Hallo allo,

Dekens; een beetje een ramp bij ons. Bij mijn paard kom ik er niet meer uit; dekens van 185 zitten qua ruglengte goed (vallen mooi om 'dr kontje heen), maar zijn gewoon te groot rondom de borst, waardoor ze naar achteren schuiven en achter de schoft gaan hangen (heeft een hoge schoft). Dekens van 175 zitten kielekiele qua ruglengte (beetje bloot kontje) en zijn ook vaak bij de borst weer te ruim. Een deken van 165 sluit wel mooi aan rondom de borst maar daarbij is de ruglengte te kort.

We hebben de halve collectie van divoza, epplejeck en equimatch al geprobeert, waaronder dekens van amigo, Shire, pagony, rhino, Rhambo, harry's horse, bucas etc. en nog steeds niet een comfortabele deken kunnen vinden.

Ze heeft op dit moment voor in de nacht een staldeken van Shire en een gevoerde regendeken van Amigo. Staldeken maatje 175 en regendeken maatje 185, maar de dekens blijven naar achteren schuiven. Overdag heeft ze enkel de regendeken op.

Wie o Wie kan mij helpen want ik zie door de bomen het bos niet meer!

Paard meet trouwens 1.57 m, heeft een vrij lange rug, maar is vrij smal gebouwd. (foto's: zie profiel)

randey

Re: Passende deken vinden = probleem!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 09:43

mess een tussen mt 180? of in jou geval 170? weet dat die ruimer zitten maar mess als je een mt kleiner neemt dat je dan toch op de rug uitkomt?

smurfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 09:45

wij hadden dit met onze pony.
hij hebben gewoon de gespen eraf gehaald.
en de voor flap aan elkaar laten naaien, en gewoon over het hoofd
doen. voor de pony was dat veel fijner

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 21:22

Dominick valt ietsje kleiner en heeft een vrij ruime hals.
Mijn paard zit tussen 185 en 195 in en past de 195 van Dominick perfect!

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 21:25

Heb je al een Rhino wug geprobeerd, dus met zo een halve hals? Die sluiten van voren vrij ver naar voren wat bij smalle paarden erg fijn kan zijn. Door de halve maten kan je ook met lengte wat meer uitproberen.

All_Star08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 21:27

Dekens met een halve hals, zoals bijv. een rhino wug schuiven kunnen niet achter de schoft schuiven. Er is ook een tussenmaat van 6.0 inch bij de horseware-lijn, heb je die al geprobeerd?

Succes!

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-10 21:57

Thnx voor de suggesties! Zal ze mee nemen, ga morgen naar een deken kijken!

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 22:25

Weatherbeeta heeft ook tussenmaten. Omdat deze in iches gemeten worden. Ik heb met mijn paard het probleem dat 195 iets krap zit en 205 te ruim is. Bij weatherbeeta is het omgerekend een 198 en dat past mijn paard dan weer perfect.
Misschien de moeite waard om hier morgen ook eens naar te kijken
(dit merk is trouwens wel duur, maar is erg goed en gaat (als je paard het niet sloopt natuurlijk) jarenlang mee en blijft heel goed waterdicht)

Succes ermee!

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-10 22:26

Oke, das ook een goeie! Paard is absoluut geen dekensloper, dus zal 'm in optie nemen!

suggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 21:28