Ontdooien van water dmv accu?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Boterfliegje

Ontdooien van water dmv accu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-10 22:29

Het word weer winter dus het grootste probleem is er weer..
Hoe zorg ik ervoor dat mijn paarden drinkwater hebben?

Er staat een handpomp en een bad. Dit is dus mooi in orde..
Helaas ben ik niet in de mogelijkheid om er 3x per dag naartoe te gaan om het ijs kapot te doen.

Bestaat er iets om het water op temperatuur te houden?
Dmv een accu ofzo?

Tips voor andere trucjes zijn welkom hoewel ik bijna alles al heb gedaan.

Palmera

Re: Ontdooien van water dmv accu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 11:58

Je kunt eens kijken naar een op de accu aan te sluiten aquariumpompje. Weet niet hoe die dingen precies heten... Maar de truc is als volgt: als het water in beweging blijft door stroming (waar dat pompje voor zorgt) zal het ook niet bevriezen. Ik kende in NL wel iemand die zoiets had. Vraag er eens naar bij goede aquarium speciaalzaken.

Boterfliegje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-10 16:11

femke27 schreef:
Je kunt eens kijken naar een op de accu aan te sluiten aquariumpompje. Weet niet hoe die dingen precies heten... Maar de truc is als volgt: als het water in beweging blijft door stroming (waar dat pompje voor zorgt) zal het ook niet bevriezen. Ik kende in NL wel iemand die zoiets had. Vraag er eens naar bij goede aquarium speciaalzaken.

aquariumpompjes ken ik alles van, heb hier vele aquariums gehad. Het is de aansluiting op een batterij die onbekend is voor me....

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 13:31

Dit vraag ik me ook al heel lang af... of het mogelijk is om zo'n pomp op een accu aan te sluiten, want ik wil hem niet in het stopcontact doen als er geen toezicht is, ben veel te bang voor kortsluiting oid, plus dat mijn waterbak een pittig eindje van de stal af staat, dus dan wordt het meters en meters verleng snoer, mja verlengsnoer en nattigheid??...
Zullen ze bij een aquariumwinkel niet iets weten over zo'n pomp aansluiten op een accu?

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 13:37

Bruisballen voor in de vijver, even bij een winkel langsgaan waar ze b.v. koikarpers hebben, die weten alles over hoe je een bak water ijsvrij houdt.

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 13:37

je hebt van die balletjes die zuurstofbelletjes maken om een wak in je vijver te houden, misschien kun je dat proberen. Het water blijft dan in beweging waardoor het minder snel bevriest.

Boterfliegje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-10 15:09

Die bruisballen zijn niet 'krachtig' genoeg denk ik? of wel?
Na navraag ivm die circulatiepomp, de accu zou dan erg snel op zijn (enkele uren). Dit is dus ook geen oplossing.
Die bruistabletten zijn wel een goed idee.. Ik vrees alleen dat het gewoon verder dicht vriest dan.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 15:13

Mijn vriendin heeft een verwarmingselement in de waterbak gemaakt. Werkt echt perfect.

Aan 1 kant van de bak, even een draadje over de bak zodat de paarden er niet bij kunnen komen.

Misschien dat je via een elektrazaak te weten kan komen of deze er ook zijn op laagspanning ipv op 220V.

Boterfliegje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-10 16:38

Miepie1980 schreef:
Mijn vriendin heeft een verwarmingselement in de waterbak gemaakt. Werkt echt perfect.

Aan 1 kant van de bak, even een draadje over de bak zodat de paarden er niet bij kunnen komen.

Misschien dat je via een elektrazaak te weten kan komen of deze er ook zijn op laagspanning ipv op 220V.

Ze zijn er op laagspanning maar zelfs dan is de batterij heel snel leeg, helaas.
Zou me ideaal lijken!

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 22:44

kun je dat draadje niet gewoon aansluiten op het schrikdraad dan?? Die bruisballen moeten er ook voor grote vijvers zijn om een groter gat te houden. Ik ga altijd met de hooivork tussen de wand van de kuip en het ijs, geef dan 1 snelle duik met de vork en dan kan ik het blok ijs er zo in zijn geheel uittillen.

Boterfliegje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-10 23:03

daffie1986 schreef:
kun je dat draadje niet gewoon aansluiten op het schrikdraad dan?? Die bruisballen moeten er ook voor grote vijvers zijn om een groter gat te houden. Ik ga altijd met de hooivork tussen de wand van de kuip en het ijs, geef dan 1 snelle duik met de vork en dan kan ik het blok ijs er zo in zijn geheel uittillen.

ja klopt maar helaas hebben de paarden dan geen drinken tot ik dit doe..
ik kan maar 1x per dag gaan helaas.

Ivm 'dat draadje' denk ik niet dat het gaat lukken.. Mijn schrikdraadapparaat geeft regelmatig andere stroom door.

Dat bruisgedoe ga ik zeker proberen. Ik zoek er eentje die zo groot mogelijk is.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 12:42

Praat eens met een handige jongen. Een beetje zichzelf respecterend elektricien kan zoiets wel in elkaar draaien. Als het mijn vriend (ambtenaar in NL) lukt om de aansluitpunten van een batterij om te zwitsen naar die van een accu moet dit ook lukken. Een aansluitpunt kun je (laten) maken.

Boterfliegje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-10 16:23

femke27 schreef:
Praat eens met een handige jongen. Een beetje zichzelf respecterend elektricien kan zoiets wel in elkaar draaien. Als het mijn vriend (ambtenaar in NL) lukt om de aansluitpunten van een batterij om te zwitsen naar die van een accu moet dit ook lukken. Een aansluitpunt kun je (laten) maken.

Gelukkig heb ik zelf electriciteit op school gehad en kan ik dus zo'n dingen zelf.
De moeilijkheid zit hem ook zeker niet in het 'ombouwen'. De vraag is gewoon, hoe lang gaat de accu dan mee?
Ik ben er niets mee dat het 5u werkt en het dan opgeeft he.

En dit zal volgens mij, wel het geval zijn.

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 16:24

kun je dat niet berekenen? Je weet de 'inhoud' van een accu, en je weet wat een apparaat verbruikt. Daar moet toch de een of andere slimme formule voor zijn?